Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 10. juni 2012

Kunst i hverdagen

Hvet du at vi er omgitt av kunst?
Vi kan bruke det hver dag, uten å tenke mer over det, og plutselig en dag så ser man det i en annen sammenheng, og lurer på hvor man har sett det før.

Her er det et lite eksempel
Dette er et maleri av kunstneren Piet Mondrian.

Da jeg var på MOMA i New York, så jeg noen malerier av ham som hang der.
Og det første som slo meg var STUDIO LINE fra Lòreal
Ser du sammenhengen, du også?
I mine yngre dager var det er MUST å ha FIXING-spray/mousse i håret. Hele flakongen var jo et kunstverk!!

Så om jeg kunne få denne kjolen, hadde jeg blitt fornøyd
Den er jo bare SUPERKNALLTØFF!!! (ja, det er jo rødt der også)

Her er han, kunstneren for det hele.

Det er ikke bare Lòreal som har brukt hans kunst i sine produkter.
Brillene RAY BAN har også fått hans navn i sitt merkevaresortiment, bla WAYFARER
Og uten å tenke over det, har min Mann ordnet det slik at vi nå har et MONDRIAN-inspirert skifer-dekke i hagen vår
Kan du se det?
Det er nesten så jeg har lyst til å gå rundt med malerkosten, og sette farge på herligheten.
Tenk, jeg har KUNST i min bakhage :)




8 kommentarer:

snakkemunn sa...

Herlig innslag. Kos deg videre med "kunst i hverdagen" Klem;-)

Tovepia sa...

Det har du virkelig!!
Flott var det også!
Nyt juni videre, her forsvant sola og varmen dessverre;)..klem;)

Helen sa...

Nei, Sylvia du får ikke lov til å male "skifer rutene" dine, selv om du har aldri så lyst !! hehehehhe

(vet du ikke er sååå stor fan av skifer, som jeg er)

Skifer'n ble super fin, og en artig vri på leggingen, flink han handymannen din :)

Ja, så kunst - kjenner ikke til han du nevner jeg, men veldig interessant lesing, morsomt hvordan du viser oss hvordan hans kubiske kunst har blitt brukt i "reklame verden" - kjolen var morsomt, kanskje ide til et strikkeprosjekt for deg?

Nei, nå må jeg fortsette med englemaskene mine, takker være deg som lærte meg dette, og nå har jeg blitt hekta også, og min venninne har bestilt seg sjal også.....

God søndag !

Megan sa...

Det ville da være flot med farverige havefliser. Sæt i gang! ;)

Håber du nyder din søndag.

Gitte sa...

Den kjole måtte også godt bo her :-)

Altså hvor er din jakke blevet flot. Super detalje med fjølsbåndet inde i trøjen. Det skjuler opklipning, og så tilføjer det noget "luksus" til trøjen.

Fru Tunheim sa...

Du har ikke bare kunst, du har vakker egenprodusert kunst....

Rubia sa...

Lekker kunst du har i hagen!

siddisisalou sa...

Fantastisk !
Jeg har sikkert sagt det tidligere, men har prøvd mange ganger på de englemaskene. Kan bare ikke finne ut av det - så jeg misunner deg som virkelig har fått dreisen på det. God tur og kos deg masse.