Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 2. juni 2012

Kløver-jakke

Snart ferdig med enda et prosjekt!!!
Det er iallefall av pinnene, og klar for ferdiggjørelse

Denne skal bli til en jakke. Og jeg tror jeg har brukt ca 14 dager på den. En riktig hurtigstrikk-jakke, siden den egentlig har vært "pausestrikk" innimellom alt det andre jeg holder på med.

Det sorte er 3-tråds Nøstebarngarn, det grå er en ny beige farge i STERK (men som mer ble grå da jeg strikket med den) og de røde og orange fargene er garn jeg har hatt liggende. Så denne må vel kalles en sånn halvveigs restejakke.

Grunnen til at den grå-beige fargen ble valgt, var at jeg ville duse ned fargene litt, så det ikke ble altfor fargesprakende. Da kan da nemlig fort tippe over til "Harry", og da blir den ikke brukt.

Den er klippet opp på midten foran, og jeg har stolpene igjen, å strikke. Knapper er valgt ut, og en finesse er sydd på. Men det skal du få se når den er helt ferdig. Planen er å gjøre den ferdig i helgen.

I går måtte jeg bare legge meg under et pledd etter jobb, for hele dagen hadde jeg en dundrende hodepine, som ikke ville gi seg. Tror det er trykket i været, så det er best at solen og varmen kommer tilbake, så jeg kan være like produktiv igjen.

På min koselige vei til jobb, går jeg forbi dette
To fantastiske flotte bygninger, velholdt og fine, omgitt av busker og blomster, og flagget som vaier i vinden. En liten  bit av den Norske Nasjonalromantikken.

Ha en herlig lørdag!



10 kommentarer:

Helen sa...

Sitter her med åpen munn....har du strikket den på KUN 2 UKER !!!!!!!!!
Hvordan er det mulig....?!?!??!?!?!?

Jeg har lagt bort skjerfet mitt til fordel å gjøre ferdig ett sengeteppe (til en enkel seng) som måtte ha 13 ruter til og en heklekant, og dette har jeg holdt med på nesten hver kveld i en uke og er ennå ikke ferdig.......

Du er og blir ett råskinn på strikking, og jakka, ja der var super fin, nesten et litt nostalgisk tero preg over seg, tror det er fargene som gjør det, litt vanskelig å se fargene på bildene...

Jeg er gressenke, og tror helgen skal brukes til bare hyggelig oppgaver, sånn som strikking, men uff...først må jeg luke mellom hekken til naboen og oss...:(
Men etter det, skal jeg strikke !!

God helg strikkeSylvia :)

Helen sa...

tero betyr da på godt norsk, retro..men det gjettet du kanskje...thiiiii

;)

GNIST sa...

Kjempefin, fargerik og glad jakke!!! Likte veldig godt mønsterborden på overdelen! Har du sydd på maskin før du klippet? Har du i så fall sett den smarte metoden med å hekle en kant med fastmasker før du klipper opp slik at du slipper å sy på maskin? Har nylig sett det i bloggland. Har svart på spørsmålet ditt i innlegget mitt. Ha en god helg!!!

Tovepia sa...

Flott jakke! jeg er så dårlig på å bruke annet garn enn i oppskrift...tror det ligner mer på en angst:O)
Ha ei flott helg videre, klem fra mæ;)

siddisisalou sa...

Du er virkelig litt av en mester - og kalle dette for restegarn jakke, well .... Gratulerer med atter et fantastisk flott og fargerikt prosjekt. Ha fortsatt flott helg og håper hode ditt er bedre i dag

Elisabeth sa...

Nydelig jakke i flotte farger. Du har vært heldig med restene her da :)

Rubia sa...

Knallflott jakke og på så kort tid også! Imponerende!

Elisabeth sa...

Du altså racerstrikkeren! Er'e mulig lissom? Men så fin den blir. Litt 5o talls inspirert a la Sylvia?

God bedring, kjære du.

Her venter vi venter besøk av bobilsvensker. Koker og breser til en hyggelig kveld rundt bordet. Frimandag etter jobbehelg nemlig.

Lin sa...

Har du turbopinner??????Strikke den kjempefine jakka paa bare 2 uker????? Er ikke muligt!!! WAOUW Kjempefin.
Saa fin vei paa jobben.

Frk.Badegakk sa...

Utrolig kult prosjekt, gleder meg til den er fiks ferdig, skal bli spennende å se!