Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 6. juni 2012

Klar, ferdig, gå jakke

I helgen ble Kløverjakka, som jeg kaller den, helt ferdig!
Ja, du kan vel se at jeg er fornøyd med den?

Og så nevnte jeg sist at jeg hadde gjort noen "spesialiteter" på den også.
Det som er mest synlig, er de øverste knappene, nemlig rød, orange og ceriserød, der mønsteret er. I perlemor, selvfølgelig, lette og fine som de er. Resten av knappene er i sort perlemor.

Da jeg skulle kneppe jakka for å ta bilde, var det noe som ikke stemte.........he he..jeg hadde laget et ekstra knappehull!!!! Men det synes jeg bare er morsomt. Men det er best å følge med av og til, så det ikke blir helt sånn på "halv tolv". Helt i orden at det er en slik uskyldig feil, vettu!

En annen "spesialitet" er at jeg har sydd på fløyelsbånd inni, for å skjule sårkanten, da jeg klippet opp til jakke
Knappestolpen har jeg strikket på Vivian Høxbro-vis, noe jeg lærte av henne da jeg var på Fanø-Strikkefestival, og var på et av hennes kurs. Hun forklarte at dette var en fin måte og få en fleksibel kant på, etterhvert som man strikket.

På denne jakka la jeg opp 8 masker på en strømpepinne. Så strikket jeg disse, og strikket den siste masken sammen med en maske jeg tok tak i der knappestolpen skulle være. Jeg strikker den altså fast i jakka samtididig som jeg strikker den. Og da kan man rekke opp underveis om den blir for slakk eller stram. Og man slipper å sy. Den er allerede på plass.

Jeg sydde på knappene på stolpen, før jeg laget stolpen med knappehull. Så visste jeg alltid når jeg skulle lage et nytt knappehull. Men jeg klarte altså å lage et ekstra......
Hm...kunne det ha noe med at jeg hygget meg med litt vin i helgen tro?

Ha en deilig kveld!


15 kommentarer:

Ellen sa...

Fin jakke Sylvia. Skål. Og god aften.

siddisisalou sa...

Fantastisk flott jakke - men lurer på er den brun og oransje eller blå og rosa/rød..... uansett nydelige farger (selv om kamera ofte lyver på fargene)

Sylvia sa...

EIVOR:
Den er beige og orange, der kløverne er!
Du vet da at jeg ikke er glad i blått!!!! ;)

GNIST sa...

Så fin jakka ble til deg! Og så lur kant! Må prøves en gang!

Fru Tunheim sa...

Hmmm...fylla har skylda...nei det tror jeg ikke. Jakken var uansett flott.

MineBlom sa...

Du er like rammmm med håndarbeid som vanlig ;O)
Så utrolig flink... Et knapphull fra eller til, er ikke det værste man kan gjøre vell... finnes værre ting/feil ;O)))))
Er du fortsatt i butikken? Har dere bunad kurs??
Har så lyst til å sy bunad til meg selv...men trenger et kurs!!
Hilsen fra Birgitte ;O)
mineblom.blogspot.com

Charlotte sa...

Hehe... Jeg blir så glad når jeg leser at andre også kan gjøre sånne litt tøysete ting :) Jeg er nemlig veldig flink til det... Samme kan det være for jakka er kjempefin, og den er veldig fin på deg :)

snakkemunn sa...

Så flott den ble. Midt i blinken for deg. Skulle gjerne prøvd og strikket lister slik en gang. Fort gjort å blikse med et knapphull.
Klem ;-)

Sidsel Sangild sa...

Den er superflot!
Jeg håber vi ses i Silkeborg. Jeg er der i hvert fald fredag og lørdag og måske tager jeg over allerede onsdag, hvis jeg kan få alt til at passe sammen. :-)

Kh Sidsel

siddisisalou sa...

Jeg vil gjerne at du forklarer meg litt mer ang overføring av skrift til skiltene mine. Forstår du har litt erfaring i det også - du er virkelig en tusenkunstner.

Elins Strikkeri sa...

Den jakken blei kjempefin!! Skal jammen prøve å strikke lister på den måten:)

Elisabeth sa...

Jakken ble herlig! Nydelige farger også. Syntes knappeløsningen din ble superfin ;) Ha en flott helg!

Tove sin strikkeside sa...

En flott jakke på ei flott dame

frøken ij sa...

Flott jakke! Og i dine farger ;)
Jeg er nok mer på lilla.. er litt redd for at jeg en dag skal oppdage at jeg er blitt lei fargen. Da har jeg mye klær jeg ikke får brukt ;)

Og feil kan fort oppstå, du har et ekstra knappehull, jeg strikket ulikt antall masker på knappestoplen på Hjertejakka.. hihi Men jeg brydde meg heller ikke om feilen (heldigvis)

Ha en flott lørdagskveld! :D

Anne sa...

Hvor er den flot Sylvia...mon du tager den med til Danmark?
Du må vise mig det tip når vi ses :)
Jeg går og pakker lidt i dag..uhh det bliver så dejligt at se dig igen :)