Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 19. juni 2012

Herlige København

For de som gjettet riktig, så gikk turen min til København.
Og er man i København, MÅ man ta en tur til Nyhavn, det er helt sikkert!

Jeg hadde første stopp på SOMMERFUGLEN, der noen garnnøster ble handlet inn. Mens jeg var innenfor, regnet det utenfor. Men da jeg spaserte nedover mot Nyhavn, ble været bedre og bedre. Og da jeg fant meg et bord på en av uterestaurantene på brygga, skinte solen, så da var det bare å ta frem solbrillene.

Da inntok jeg dagens første måltid, nemlig STJERNESKUD og en Tuborg gull. Det er vel ikke det verste man kan få, når man nyter FERIE i København!?

Deretter gikk turen til Gammel mønt, der jeg hadde funnet ut at Flaggskip-butikken til MARIMEKKO lå. Den åpnet der for etpar år siden, og jeg hadde enda ikke fått besøkt butikkken.
Jeg bare nøt det å gå rundt i butikken og se på farger og mønster.
En stund virket ikke hjernen min, da jeg stod med to sett sengetøy, og stjerner i øynene......heldigvis vant fornuften, og de ble værende i butikken. Jeg hadde nesten glemt at pengene på denne turen kun skulle gå til garn!!!

Jeg tuslet rundt i Københavns gater (men holdt meg langt unna STRØGET) og bare nøt å være der.
Da jeg stod inne på ULDSTEDET, fikk jeg en sms fra Marianne, der vi skulle møtes på Nørreport Stasjon, siden hun kom rett fra møter og jobb denne dagen.

Hun tok meg rett med til MATHALLENE, som var nokså nytt
Her bugnet det av deilige delikatesser, og siden det var noen timer siden jeg spiste sist, var jeg både tørst, tissatrengt og sulten.

Det fikk vi gjort noe med, samtidig som vi så på alt det lekre man kunne få kjøpt her. Dette var et nytt og spennede bekjentskap i København. Neste gang skal jeg ta Mannen med, han ville nok gått amok her inne..........

Og da vi var hjemme på Amager hos Marianne, var det som å komme HJEM

Dagen etter gikk turen videre til Silkeborg på Strikkefestival, men det får du lese om neste gang
to be continued.................






11 kommentarer:

Megan sa...

Det lyder som om du har haft dejlige dage i København. Og torvehallerne er bestemt et besøg værd. Næsten som i Barcelona eller? ;)

Næste gang ses vi da!

Lin sa...

Saa dejligt. Har ikke vaert i Kjoebenhavn paa 14 aar. Det er daarligt det.
Gleder meg til neste episode.

siddisisalou sa...

Wonderful, wonderful Copenhagen <3
Elsker også København og ikke minst dansker - de er så spesielle og får meg alltid til å få meg hjemme uansett hvor i Danmark jeg er.

Siddis back home sa...

Å, så herlig, må vel kanskje ta meg en tur snart! Kos deg videre og takk for Køben titten;-))

Rubia sa...

Det der ser helt nydelig ut!
Mye bedre ut enn å være her inne på jobb. :O)

Kos deg masse videre!

Anne sa...

Sylvia...det var så dejlige dage...jeg glæder mig allerede til vi ses igen :)

Elisabeth sa...

Ah, jeg vil til København igjen! 10måneder siden jeg var der, og det blir nok en stund til neste gang. Ser at du har hatt det flott på turen din....

Vibekes lille ullne sa...

Så deilig dette så ut! Det må være helt toppers med strikkefestival. En gang blir det kanskje min tur også. København blir det på meg i år, så jeg følger med på gode tips. Sommerfuglen har stått på lista lenge. Kos deg videre! :)

Charlotte sa...

Velkommen hjem! :)

ANNEPÅLANDET sa...

Ser ut som du har hatt det fint!
Så fin kløverjakka di ble! Smart måte å strikke knappestolpen på.
Ha en riktig fin torsdag!

Helen sa...

Åååh, herlige Købenahvn, er blant mine favoritt storbyer :)

Lunsj i Nyhavn, og det sittende ute, deilig !!

Skjønner godt du koser deg....hehe