Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 22. juni 2012

Designere og Designs

Det som er hyggelig når man er på en slik tur, er alle menneskene man møter.
Og flere møter man mer enn en gang.
Som feks disse to, Julia og Sidsel
.....jada, Marianne er "Linselus" på dette bildet ;)

Julia og Sidsel er strikke- og hekledesignere, og har også egne blogger.
Det morsomme er, at jeg tok et bilde av disse to for 9 mnd siden også, da jeg var på Fanø.
To herlige jenter, som smilet sitter løst på.

Å gå i Silkeborgs gater, var veldig hyggelig. Der traff vi på litt av hvert.....
F.eks en diger UGLE. Den var tam, og helt skjønn.
Se på ørene dens, full av flotte fjær.

Så stod det SHOPPING på programmet, og da var butikken t.i.n.g. helt super
Bare det å stå utenfor, fikk meg til å glede meg til å gå inn...........

Ja, Anne og Marianne ble med inn, de også. Se hvor de hygger!

Her var det ikke bare TING, men i 2 etg. var det også masse lekre møbler. Designmøbler. Me love!
Jeg kunne ha flyttet rett inn!
Og hadde det ikke vært for alt garnet jeg hadde kjøpt, kunne jeg kanskje fått plass til en stol eller to, i kofferten???

Noe som er hyggelig når man er i Danmark, er å gå på et Glasspusteri
Se bare på denne flotte fasaden!
Og her blir man også fristet utenfor butikken.....
Et hav av glasskuler!
Det hadde netopp kommet en liten skur, og dette så faktisk veldig naturlig ut; at kulene lå i vann.

Her inne kunne man stå og følge med på glassblåsingen, eller pustingen, som Danskene sier.
Hvem liker ikke et levende verksted?

Jeg kjeder meg aldri på tur med disse to skjønne venninnene. Og når kveldene ender i latter, prat, strikking, god mat og drikke, kunne man ønske det aldri tok slutt.









11 kommentarer:

Rubia sa...

Her var det en masse fristelser.
Og for en nydelig ugle!!! Sånn må jeg få meg.

Fru Tunheim sa...

Noen ganger er det greit å ikke gå inn i butikken.....ser ut som en koselig tur dere har.....

God helg og St Hansfeiring

Elisabeth sa...

Oj oj oj...
Ser virkelig ut som dere har storkost dere ja.

Og den butikken TING kunne jeg gått helt bananas. Men da skulle jeg gjerne hatt med bil gitt. Stor, tom en.
Vi overnatta en gang i Silkeborg på vei til/fra Sveits. Ser hyggelig ut med sjøene osv.
God helg, kjære du.

Fru Kahr sa...

Det ser ud til, at I har haft en skøn tur:-)

Marianne sa...

Sådan en linselus hende Marianne er.... tænk du har tilbragt fem dage med hende :-)

Gitte sa...

Mange fine billeder.

Min pengepung er glad for at jeg ikke nåede forbi Geilsk / lageråbent, men mit garnhjerte er ikke helt tilfreds :-)

Siddis back home sa...

Så kjekt du har det, kos deg videre på turen din!

Elisabeth sa...

Heia Sylvia. Er det liv i deg? Håper alt er vel med deg, og at du nyter sommeren - med eller uten regn.

Elisabethklem

Strikkeheksen sa...

Sikke nogle dejlige indlæg, Sylvia, I ser godt nok ud til at ha´ haft en superskøn tur :-)

Jeg er MEGET misundelig, men trøster mig med, at sådan en festival nok skal blive gentaget og så når jeg nok med næste gang :-)

Rigtig god sommer til dig :-)

Charlotte sa...

Hver gang jeg er innom bloggen din skjesser jeg på den sjokoladen som ligger sammen med de pulsvantene på bildet :) Er det mulig å være så godtemoms liksom...? :) Det strikkes pulsvanter her om dagen, både med og uten perler. Vi ses :)

Turid sa...

Da har æ vært på Danmarks ferie -i dine fotspor via bloggen din .
Glade strikkende damer på shopping og opplevelsene står i kø-kan man bedre ha det...?
Sommervarmen er ikke akkurat plagsom, men æ nyter ferie og de dagene som kommer og går med eller uten regn.
Ha en fin sommer videre!