Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 29. mai 2012

Terningkast

Denne har min kreative Sønn laget til meg. Jeg bare elsker den, og har den til pynt i stua. Den er god å holde i også.
Jeg gir den terning-kast 6.

Det gjør jeg også med denne
Datterens Faerytale-jakke, som jeg harstrikket helt uten oppskrift!

Vi har en maken i butikken, som koster nermere 1500 kr. Og den fallt hun så for, og ville gjerne at jeg skulle kjøpe den til henne.
Istedet kjøpte jeg Faerytale-garn til rundt 300 kr, tegnet og regnet ut, ifra den originale jakka; og så satte jeg igang.
Resultatet ser du jo her, og den er veldig lik originalen altså.(originalen har jeg ikke bilde av)
Kvelden før Nasjonaldagen, monterte jeg jakka, og hun brukte den på 17 mai, der den passet perfekt denne litt kjølige dagen.

Siden Sophia bare er på farten om dagen, måtte jeg låne en modell på jobben. Hun står iallefall stille.

Jeg har satt en slik jakke på lista til meg selv også. For klarer jeg å strikke en, klarer jeg å strikke to.
Mulig min blir i en litt knæsjere farge ;)

Siden det ble litt kjøligere nå, er Englemaskesjalet mitt i bruk allerede. Og bare så dere vet det, så har jeg alltid mange prosjekter på gang samtidig, så dette ble ikke laget med et knips, men heklet på innimellom alt det andre jeg holder på med. Jeg er da ikke superwoman!


10 kommentarer:

Rubia sa...

Det var en stilig terning.

Flott jakke! Nå er du klar til å begynne på vesten din. *erter*

ANNEPÅLANDET sa...

Fin terning! Jeg samler på terninger jeg, men har aldri sett en "handmade" en før.

Nydelig jakke! En sånn kunne jeg godt tenkt meg. Jeg liker plagg strikket i Faerytale, men kan ikke fordra å strikke med det. Får det ikke pent. Vasker du det ferdige plagget?

Og forresten så tror jeg du er litt superwoman jeg Sylvia - det er jo helt utrolig hva du rekker!
Kaldt her i dag også, men strålende sol. Ha en fortsatt fin dag!

Helen sa...

Hello super woman, klart du er DET, du produsere strikketøy på løpende bånd...blir litt grønn her jeg sitter...og er ennå ikke ferdig med ett skjerf..hmm...
Flott jakke Sophia fikk. Klart du må lage maken til deg, men i rødt? Nå er jeg spent på hvilke farge du velger, så brått for meg oransje..

Men, nå har jeg lyst til å hekle ett sjal i englemasker, må bare finne ut av garn og farger, skjerf er allfor vinteraktig å drive med nå, ikke sant?

Ja,sitrontreet mitt er herlig, ikke sant? Og tenk det var med 10 sitroner på!! Så da venter jeg spent på oppskrift.

todelooo - ha en finfin uke, og lykke til med ALLE prosjekter.

Ooops, hold på å glemme, terninge, super kul ! Hvilket materiale er den laget i, samt størrelsen, den så liksom litt større ut en en vanlig terning, men alltid vanskeligå se på bilder ! Flink han, har vel litt kreative gener fra deg i blodet, tenker jeg....hihi

Lin sa...

Superwoman, jo, det er du hihi. Snuppa er heldig hun. Laekker jakke, og saa flink en mor.

Berit sa...

Hvor er det en lækker jakke!

Terningen kan du jo bruge, om du skal lave tilfældige striber engang! Så går den også an som strikkeværktøj :-)

RigmorNY sa...

Prøver igjen, får bare feilmelding når jeg prøver å legge inn kommentar i dag.
Du skal vite at jeg er innom både titt og ofte ho sdeg, men jeg får ikke fingrene og tastene med for tiden. ;) Nyt våren både med terning og strikk. ;)

Gitte sa...

Den er da bare super sej, den terning. Kan godt forstå at du er glad for den.

Tænk sig at du har sparet 1.200 kr. - hvad skal du bruge dem til :-)
Meget, meget lækker jakke, du har lavet til din datter! Hun må lige stå stille på et tidspunkt, så vi kan se hende med den også :-)

Elisabeth sa...

Superwoman! Du sa det selv, og du er nok det ;) Nydelig jakke, og imponerende uten oppskrift. Sønnen har da også kunstneriske evner ser jeg, heldig du som er mammaen hans og har fått så fin terning!

GNIST sa...

Virkelig flott! Den blir hun sikkert super-glad for!!!

Lisbeth Bula sa...

Jakka ble kjempeflott! Ja, så bilig kan man komme utav det! :-D) Ha en god siste halvdel av uka.