Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 27. mai 2012

Rød Kjærlighet

.....ruster ikke, men varmer godt, selv om den er ganske luftig!

Jeg har heklet enda et sjal i Englemasker, Kjærlighets-knuter, eller Idiothekling, som det også heter.
Dette skal has rundt skuldrene på sene sommernetter. Jeg har heklet det i Plumet Mohair.
Det er stort, det er luftig, og det er i yndlingsfargen.

Her nytes Pinsefri i lange drag. Det er såååå deilig med litt fri, og litt sol på kroppen.
Litt bris i lufta i dag, så den benyttes til å tørke tøy ute. Bare synd jeg snart er tom for vaskemidler, ellers hadde jeg kvittet meg med alt som ligger i skittentøyskurvene.

Mannens Fanagenser går det treigt med, for han er plutselig så mye hjemme når jeg er hjemme. Den er jo hemmelig, for han skal få den i gave.
Litt fjollete av meg å strikke den i smug egentlig, for han ser meg jo alltid med et strikketøy, og spør aldri hvem jeg strikker til.

Men, det er som om hans navn står på den, med store bokstaver, så jeg tar ikke sjangsen. Dumt, egentlig, for ellers hadde jeg kanskje vært ferdig med den til bursdagen hans i slutten av juni......

Nyt glade dager i solen, folkens! Og ikke glem solkremen.

12 kommentarer:

Lin sa...

Jeg er sikker paa at du nok skal naa at faa den faerdig. Nyd solen. Haaber det gode vejr holder helt ind i juli naar jeg kommer hjem.

siddisisalou sa...

Ha en fortsatt god pinsehelg, og kos deg med alle dine gjøremål. Og håper det fine vœret varer leeenge !

LivM sa...

Takk for hyggelige ord på bloggen min. Du er i farta med flere arbeider ser jeg og rødt er nok favoritten. Mannen blir nok veldig fornøyd over å få en Fana! Ha en fortsatt strålende pinse.

ANNEPÅLANDET sa...

Rødt er herlig - og fint sjal! Jeg har lagd noen sånne for lenge siden, og tok dem frem igjen i vår. Luftige og samtidig varme rundt halsen.

Den røde kjolen din ble så flott! Du er så flink!

Og da er det bare å kose seg i hagen/på terrassen resten av pinsen!

snakkemunn sa...

Tror nok ikke han hadde merket det, men kjekt å beholde som en overaskelse. Vi har paradis med fin vær for tiden og det er så herlig. Nydelig sjal og fint å ha når man trenger litt varme over skuldren. Klem;-)

Anne sa...

Flot trøje du strikker på, men læser din mand ikke med på bloggen ? ...jeg er pt i Sverige, sånjeg svarer dig ligeberettigelse...jo super at du kommer til København og følges med os til Silkeborg...uhh jeg glæder mig til at sendig igen :)

Helen sa...

Klart det englesjalet var HELT deg ! Du er jo lady in red, vettu ;)

Herlige med noen late dager, etter hektisk jobbing.

Syns du har kommet langt på genser'n, og kjenner jeg deg rett, rekker du sikkert å få den ferdig til juni, håpe det er slutten av juni mnd..da....?!

Lykke til og nyt din fine uteplass, er sååååå deilig å sitte ute, selv om vi hadde en enorm oppryddingsjobb før vi kunne ta i bruk terrassen, jeg glemmer at det alltid er masse å rydde opp etter ett prosjekt....heheh..

God mandag !

May Britt sa...

Englemaskesjalet var lekkert - du har en koselig blogg :)

Strikkeheksen sa...

Det sjal passer da vist til din fine kjole? Selvom det kaldes idiothækling er det nu ganske smart at kunne lave så fint et sjal så hurtigt og nemt :-)

Fantastisk pinsevejr, desværre er der noget, der tyder på, at det er forbi nu her i DK - forhåbentlig kommer det igen ;-)

Fru Tunheim sa...

Håper mannen din ikke leser bloggen nå og avslører det hele...

Gitte sa...

Du er simpelhen fantastisk til at lave tørklæder.... Og denne gang i ynglingsfarven.

Synes mine tager lige så lang tid som en trøje.

Håber vi ses i Silkeborg. Ellers bliver du/I nødt til at køre forbi Århus og drikke kaffe...........

Rubia sa...

Nok ett flott sjal. Og genseren blir også lekker. Det blir nok en lykkelig mottager.