Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 2. mai 2012

"Landskaping"

Som hos både Elisabeth og Helen, blir det lagt stein i hagen her også
.......men hos oss er det i et mye mindre format; Frimerkeformat, egentlig.

Etter en våt sommer sist år, fant vi fort ut at gress ikke var ideellt for oss (vi hadde veranda der vi bodde før) Og det var ikke så sjarmerende å sitte med bena i søle.

Skal det bli "veranda" som før, med treplank, eller skal vi legge stein/skifer?
Selv om skifer er hot hot hot nå, så har jeg faktisk aldri likt det. Men et kompromiss ble gjort, og det blir halvparten stein og halvparten skifer.

Her legger "VI" stein...............dvs at det er Mannen som gjør det, men jeg er jo medeier, vettu. Og da blir det "VI", hi hi
Jeg kan tenke meg at han er støl som bare det i dag, for en hel dag på knea er ikke behagelig. Ellers er det rumpa han vanligvis sitter på, ho ho
Her måtte han bruke hodet også, for han vil ikke ha "vanlig" mønster som steinen skal ligge i, men sitt eget. Men det har også sitt eget system, og det er ikke alltid det"går opp" i regnestykket, og da måtte noe fjernes, for så å prøve igjen pånytt.

Ellers drev jeg med husarbeid, og litt landskaping on my own, i går. Nemlig dette

Alltid så avslappende å bake

Og det ble to deilige havrebrød av det, med deilig sprø skorpe.

Da var det heller ikke tid til å strikke i går, men greit med en dags pause.
Heller ikke tid til å ta bilde av den røde kjolen, men det kommer...........

Håper alle får en deilig dag, for her skinner solen, og jeg kan nyte varme stråler på vei til jobb i dag.




11 kommentarer:

siddisisalou sa...

Så flittige dere er på en fridag. Kan nesten kjenne den deilige lukten av ferskt brød helt hit. Og steinleggeren har garantert de verste knœrne tenkelig. Håper han nyter å skifte stilling i dag - tross alt best å sitte på baken.

Sissel sa...

mmm, kjenner duften av nybakt brød helt hit.... å,deilig...
Fint med stein og skifer, gleder meg til å se det ferdige resultatet:) Jeg liker skifer veldig godt, og syns det er fint, men det skal også passe inn, og det gjør det ikke alltid...

Anne sa...

Som I dog arbejder Sylvia :) Det bliver fint.
Heller ikke jeg får strikket så meget...men laver små hemmelige ting..uuups ikke mere :)

Ruth sa...

Nystekt brød ja. Nesten så jeg kan fornemme duftenhelt hit. Enig med deg, beinai søle er noe dritt. Jeg prøvde lenge på det i Skottland, men det ble til platting i stedenfor. Her i Stavnger har vi veranda og jeg kjenner meg litt "unyttig". Jeg får forsøke å plante i noen potter tror jeg.

Kjolen venter vi i spenning på å få se.

Helen sa...

Ja, det er tida nå, og gjøre hageprosjekter, små eller store :)

Dette blir fint, Sylvia, enkelt å holde vedlike også, og ikke no' gjørme.

Ser han mannen din er jo kreativ han også, blir vel det etter år med deg ved sin side...thiiii....eget mønster på leggingen, ikke verst.

Gleder meg til å se det ferdig, tipper dere er ferdig FØR oss !

Todeloooo

lise sa...

Dere er veldig flinke, synes jeg. Og du som fikk bakt i tillegg, til og med. ;-)

Gitte sa...

Det bliver helt sikkert flot med en blanding af sten og skiffer :-)

Må vi så se den røde kjole"............

Gitte sa...

Det bliver helt sikkert flot med en blanding af sten og skiffer :-)

Må vi så se den røde kjole"............

Fru Tunheim sa...

Fin arbeidsfordeling det der.... Mannen legger stein og du baker og til slutt nyter dere begge to både platting og brød....

Elisabeth sa...

Flittige maur dere to ser jeg. Spennende med eget møster på hellene. Flinke manne. Vi får vel se bilde av ferdig resultat?

Fine kjoler du viste fram i forrige innlegg.
Og Sylvia, husk å fotografere den røde kjolen med deg selv inni da?

Nattaklem :o)

Rubia sa...

Det er en hjemme som også vurderer stein. Hos oss blir det i så fall i oppkjørselen.

De brøda der så gode ut!