Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 13. mai 2012

Hverdagene går....

...i raskt tempo.
Bloggen er litt nedprioritert om dagen, og jeg må bare si til dere som jeg pleier å besøke; at jeg har ikke kuttet ut noen av dere, jeg har rett og slett ikke tid!!!

På jobben min er det "før og etter 17 mai" (For dere Dansker, så er det vår Nasjonaldag, og ingen feirer vel den dagen mer enn oss Nordmenn. Der slår vi tilogmed USA!)

Akurat nå nermer det seg innspurten, og det et til tider helt "sinnsykt". Jeg er helt skutt når jeg kommer hjem, og orker såvidt å ta i et strikketøy. Ja, nesten, da!! For meg er strikking avslapning.

Mannens prosjekt er sånn halveigs ferdig. men pga regnvær er det noe utsatt.
Der trillebåret står, skal det legges skifer. Den skal kuttes, og det skal planlegges hvordan alt rundt også skal bli.
Siden været ikke er så sommerlig for tiden, blir det heller ikke kjøpt inn hverken blomster eller solsenger ENDA........men det kommer, det også!

Sophia har det også travelt om dagen. her er hun med KULO, som hun pleier å ri hos en god venninne. Da rir de på lange turer i skogen, med matpakke, og så drar de til standen, så hestene får bade. Ja, det er litt av et hesteliv.

Men i helgen har hun tilbragt under dynen, for det meste. Sist uke ble en heftig uke, med masse ridning og sykling til og fra, selvfølgelig i regnvær. Så nå har hun en lei forkjølelse. Men den må legges til side i dag, siden vi skal i venninnens konfirmasjon.

Så i dag skal den røde Hverdagskjolen min på, og solen skinner , men den blir nok ikke for varm alikevel.
Da skal det bli tatt bilder med den på, og meg inni, og jeg lover å vise oss frem i neste innlegg. ;)

I helgen klarte jeg å strikke på meg kink i nakken, pga dette prosjektet
Jadda, jadda, jeg skal ta vare på meg selv, men jeg må jo få lov til å strikke "litt"!!! he he
Dette skal bli til en jakke til meg selv, som jeg har lyst til å få ferdig til midten av juni. Da skal jeg nemlig på tur, noe jeg gleder meg veldig til.......... (skal komme tilbake til det siden.)

Og Juni er ganske lunefull i været, så jeg regner med at en liten ulljakke vil passe bra.
Jeg har kjøpt inn litt garn, og så har jeg samlet inn litt garn fra lageret mitt, så dette blir vel en slags restejakke; og jeg håper det blir en yndlingsjakke.

Ja, dette var ukas oppdatering......mest for mine foreldre, som er i Spania for tiden. Her er alt bra!


3 kommentarer:

Helen sa...

Jeg ble også glad - da jeg kunne lese, alt er bra :)

Ante meg at du var i "full speed" om dagen, tenker du er glad når 17-mai er over....hehe....

Synd det ikke blir varmere, men det vil komme, og da får du lyst til å kjøpe solsenger og planter.

Jeg nyter min hage på Villa Helena, og det i knall sol og godt over 20 grader! Med andre ord, blir dessverre får varmt å sitte med ull skjerfet i fanget å strikke...:(

Kos dere i konfirmasjon, gleder meg til å se kjolen "Live" på deg, sikker på at du blir kjempe FIN !

RigmorNY sa...

Hei Sylvia. Tror heøe bloggverden er nedprioritert for tiden, blir liksom ikke tid til slikt lenger.
Kink i nakken er ikke godt med mye varme, og litt tigerbalsam kan gjøre underverker. ;) Her nord hadde vi litt snøfall i gå, surt og kaldt, men vi lever. Godt er det iallefall at vi har vedfyring. Kos deg med feiringen, selv feirer jeg i Tronheim i år, sammen med mine 3 barn og 2 svigersønner. ;))

Ruth sa...

Det har ikke blitt mye blogging på meg heller, men jeg er her jeg med. Håper du får en flott uke og en fabelaktig 17 mai.