Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 1. mai 2012

En rød kjole.....

men ikke MIN røde kjole, Elisabeth.
Denne er i bomull og kommer fra IVKO (Finland) Men den har strikkede detaljer; bare se kanten nederst. (selges i butikken)

Joda, MIN røde kjole ER ferdig (så jeg klarte det innen fristen!!)
Men den ligger pent dandert over et håndkle, siden den fikk seg en tur i vaskemaskinen i går, og den er fremdeles litt fuktig. Så det er best å la den ligge å tørke seg i fred.

Jeg vasker vanligvis ikke nystrikkede plagg, men denne hadde så mange fletter i seg, og montering, så jeg var bare nødt, for å få strukket den i fasong.

Jeg lover å vise den neste gang her, OK?
Fasongen kan ligne litt på denne kjolen, som er i lin, også fra IVKO

Den rosa kanten på denne er også strikket. berre lekker, ikke sant?


Her er det ikke mye Blogging for tiden, og heller ikke mye på nett. Er det noen som har sendt meg en e-post, så beklager jeg å ikke ha svart deg, for jeg har ikke rukket å sjekket noe verdens ting.

For det første, så er nettet så UTRULIG treigt for tiden, og jeg er for rastløs til å sitte å vente.......
For det andre, så jobber jeg MYE, og da er heller ikke bloggingen så prioritert. Men jeg er irritert over alt jeg går glipp av hos dere. Det blir mye å ta igjen.

Siden den røde kjolen er ferdig, betyr det at jeg strikker på den lille fritiden jeg har til overs (ved siden av å holde hjemmet plettfritt....he he)

Nå strikker jeg på en liten Hemmelighet, og kan bare strikke når Mannen ikke er hjemme, for det er til ham jeg strikker
Og jeg har faktisk kommet et stykke på vei............... noe som tilsier at jeg sitter mye alene, siden Mannen jobber ganske mye.

Plutselig kommer han inn døra, mens jeg strikker på denne her, og jeg kaster strikketøyet galant bak sofaen, og later som jeg leser i et blad, eller strikker på Sophias jakke, som alltid ligger klar i sofakroken.
Yes, den håper jeg å bli ferdig med Sophias jakke innen 17 mai. man hvet aldri hva sags vær det blir denne dagen, og jeg hater at ungene skal fryse. Så denne MÅ bli ferdig.

Mannens Hemmelighet er egentlig en julegave, men går det like raskt som det har gått til nå, er det mulig det blir en Bursdagsgave istedet.............ho ho, da blir det fart i sakene!!!

.......og så håper jeg at Mannen ikke leser i Bloggen min, for da er jo alt spolert!




7 kommentarer:

Helen sa...

Gratulerer med vel ferdigstrikket rød kjole, kanbare tenke meg hvor fin den har blitt !!
Du er jo en kløpper med dine strikkepinner, Sylvia :)

Flott genser til mannen, og er han som min kjære, leser han neppe bloggen din, tror det tok ett års tid før min kjære husket engang hva min blogg heter...hehehe..:)

Nyyyt denne ene fridagen, søte deg, solen skinner her hos meg og sikkert hos deg !

Todeloooo :)

Helen sa...

Ps, håper det var greit? Å bruke ditt innlegg som ledetråd?
- er så morsomt, vettu :)

Turid sa...

Masse lekkert som vanlig her hos deg- venter selvfølgelig på bilde av deg i den nye røde kreasjonen....
Her hos mæ er det fortsatt Marius genseren til en av jentan våres pinnan klirre for...akkurat no er det vaskemoppen æ henger fast i - veldig passende vær for det. Ha en flott mai dag videre!

Sissel sa...

Nydelig jakke/genser du strikker på. Fanamønsteret er lekkert:)

siddisisalou sa...

Fantastisk - både den røde kjolen, den andre og det du holder på med. Pass nå på helsa de, og ikke gjør for mye av det. Farlig å jobbe et sted hvor det er så mye fristende ting. Ha en fortsatt god helg, og takk for koselig hilsen på boggen min <3

RigmorNY sa...

Er du nå så sikker på at ikke din mann har tatt en kikk bak sofaen???? Jeg må jo smile for vær gang jeg hører kvinner si at de lurer unna og lar ting henge en mnd før de viser innkjøpte ting til mannen. Etter lange forold og ekteskap tror jeg vi kvinner er gjennomskuet. ;) Men hva vet jeg om dette som bor alene og kan henge og slenge ting hvor jeg vil uten at en mann sette spørsmålstegn ved det? ;))

Rubia sa...

Lekre kjoler da! Blir spennende å se din!