Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 24. mai 2012

Denne uka startet sommeren!

I dag morres startet dagen på terassen med nykokt kaffe
Deilig å bare sitte der og nyte stillheten og fuglekvitter, og se biler kjøre forbi, på vei til jobb.
Selv skal jeg ikke på jobb før senere i dag, og det er såååå deilig å være hjemme å gjøre absolutt ingenting!!

Vel, nå juger jeg, for jeg har vasket etpar gulv i dag, men det var noe som MÅTTE gjøres.
Ellers har jeg såvidt begynt å plante blomster i krukker, men bare noen få, siden det kun er halve terassen som er ferdig. Putter jeg inn flere ting, så blir det jo ikke plass til å sitte der.

Mannen har lovet at jeg skal få hele terassen ferdig til Pinse, han er bare på jakt etter en skiferkutter, så skal nok jobben gå kjapt.
Og så skal det handles inn solsenger, parasoll og noen krukker.
En som koser seg i skyggen, under en stol, er Rosalitapusen vår. Deilig og svalt under her, sier hun. Selv gleder jeg meg til vi får en parasoll, der jeg skal nyte sommeren med en god bok, strikketøyet og et glass vin. Ja, det skal jeg.

PS: Tusen takk for alle de fine kommentarene jeg har fått for den røde kjolen min.
Den ble brukt på 17 mai, og jeg frøs ikke, for den var god og varm.
Hilsen Lady in Red. :)


6 kommentarer:

Tovepia sa...

Sola skinner her også, og jeg har startet på plenklippinga, men fy for en jobb..
Nyt sommeren med det rette tilbehøret..hørtes fortreffelig ut;)

Helen sa...

Deilig med litt fri på formiddagen, flink du som da vasker gulv....:)

Morsomt å se hvor mange kommentarer du fikk på "the lady in red" kjole !!

Kos deg med finværet og pinse som er rett rundt hjørnet :)

TODELOOOOO

Berit sa...

Det er så skønt - her er det også dejligt varmt.

Ha' en god Pinse!

Elisabeth sa...

Jeg hadde slik hjemmefridag i går. Det er bare nyyydelig.

Har tenkt jeg skulle ta en tur innom butikken for å kjøpe garn til slumreteppe. Finner ikke tid. Hver ledig stund blir brukt i hagen. Mariusjakka er ikke ferdigmontert. Grr..tiltak altså.
Men jeg kommer sterkere tilbake til pinnene etterhvert. Jobber du pinseaften forresten?

God kveld.

Lin sa...

Lyder som en pragtfuld start paa dagen. Rigtig god pinse.

Rubia sa...

Sånne rolige stunder er nydelige og man har alt for få av dem.

Smart pus. :O)