Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 14. mai 2012

Den røde

hverdagskjolen ble brukt for første gang i går.
Jeg lovet dere bilder av den på, og jeg holder hva jeg lover
Som du ser, glir jeg rett inn i mitt eget hjemme-miljø; i fargene, he he
Her har jeg Camomille-sjalet mitt på, siden jeg er vinterblek og fin. Men jeg ville bare vise hvordan den er ved ermene. Det er altså ingen ermer på denne kjolen.

På med Oleana-jakka mi, så de bleke ermene kan skjules litt mer.

Jeg er superfornøyd med kjolen min. Den er behagelig å ha på, og er myk og god.
Ikke er den for tykk heller, og skjørtet svinger så fint når jeg går.
Jeg følte meg fin i går, da vi var i Konfirmasjons-selskap.

Og med de rød-orange skoene mine, er vel antrekket komplett?

Da er det bare å vente på neste fest, så jeg kan ha kjolen på igjen.
Håper jeg har inspirert noen til å strikke samme kjole, for det var en fornøyelse!

Ha en fin dag!


34 kommentarer:

Jane sa...

Du er en fantastisk smuk Lady in red :-)
Håber der kommer masser af festlige lejligheder til at iklæde sig den smukke kjole.

siddisisalou sa...

Lady in Red !! Det stemmer på en prikk. Du er så fin i kjolen - den er virkelig et syn - og jakken var lekker til kjolen.

Vibekes lille ullne sa...

Nydelig både kjolen og du! Sko, jakke, sjal - alt passer superflott til. Gratulerer med nydelig arbeid og flott kjole! :)

Fríða sa...

WOW!
kh.fra Island
Frida

Helen sa...

Helt klart:
LADY IN RED !

Og du ser bare lekker ut !!!!!!!

Tilbehøret i alle bildene er PERFEKT, flink fotograf forresten, som jeg aner er MANNEN..?!?

Det er ett utrolig håndarbeid prosjekt du her har fullført, du kan være stolt av deg selv og dine strikke kunnskaper...:)

Ønsker deg en finfin uke, siste innspurt nå før 17 mai.........

Ruth sa...

Faderullan så lekker den - og du i den - ble. Og sammen med Oleanajakken så ble det hele så flott og eksklusivt at jeg rett og slett blir helt grønn av misunnelse. ;)

Ha en helt super 17mai uke.

Beate sa...

Nydelig!!!

RigmorNY sa...

Nydelig ja. :) Så er du jo en tynn dame som kler alt. ;) Nydelig farge!

Berit sa...

Så vældig elegant, er du i din fine røde kjole!

Vibbedille sa...

Ahaaaa DU var RÅLEKKER!!!!
Kjolen var lekker både med sjal og jakke + den fungerer nok uten noe også....ja når det blir LITT varmere!

Jammen ikkje mye å skryta av her, hva været angår! FYTTI det er kaldt!!!

Kos deg og ha en flott mandag ;))

Klem Vibbedille ;))

Rubia sa...

KNALLFIN kjole! Du kler det veldig bra.

Kaunivesten min er snart ferdig. :O) Du får komme i gang med din!

Tovepia sa...

Du og kjolen var direkte nydelig!! Den kledde du så godt, og den var fin både med jakke og sjal!
Well done!

Irene sa...

Den er sååå flot til dig! Og sammen med Oleana-jakken ligner du en million:-)

Ann-Jorun sa...

Flott dame i en flott kjole. den satt som støpt.
Ha er fin uke.
Klem fra Ann-Jorun

Farmors sa...

Kjempefin Sylvia, denne kledde du!!! Skjønner godt at du er glad i rødt!

lise sa...

Kjempefin, og den tar fullstendig knock out på den lille sorte!

Charlotte sa...

Fineste du :) Kjempefint antrekk!

Fru Tunheim sa...

Skjønner godt at du er fornøyd med den kjolen..... Lekker dame i lekker kjole !!!!!!!

Anonym sa...

Dejlig kjole jeg bliver inspireret af den og vil gerne stikke kjolen hvor er den smuk... hvor kan man finde mønsteret til den...hav en god dag

Hobbyfantast sa...

Stilig dame i flott kjole! Skulle ønske jeg hadde pågangsmot til å gå i gang med et så stort strikkeprosjekt.

Strikkeheksen sa...

TA DA - sikken en dame og sikken en kjole - I ser fantastiske ud sammen :-)

Den ser rigtig fin og fejende ud :-)

Desværre kommer jeg ikke til Silkeborg, jeg skal på akupunkturweekend - hele weekenden, øv!!

Sisselshverdag sa...

Så flott dame :D
Nydelig kjole og jeg må si jeg er litt misunnelig på den jakka :D

Ha en nydelig uke :D

Tine sa...

Hvor er den dog blevet fantastisk smuk!
I klæder hinanden :-)

Elisabeth sa...

Nydelig dame i en flott kjole! Du kler alt du lager så godt ;)

Elisabeth sa...

Du er bare SÅ fjong i den røde kjolen. Får som flere over her, assosiasjon til Chris de Burghs sang "Lady in red". Nydelig kjærlighetsballade forøvrig. Og nydelig er du!!!

Er som deg skutt om kvelden for tiden. Lite blogging og strikking her også, mest haging...

Nå zzzove...

Frk.Badegakk sa...

Knallfin ble den! Og veldig kledelig, både med sjal og oleana jakke!

Line Kristine sa...

Du har virkelig all god grunn til å føle deg fin i kjolen. Nydelig kjole på flott dame! :)

Anonym sa...

Så fin du ble.Vi ønsker dere alle sammen en fin 17 mai,håper at været blir litt bra iallefall.Her hos oss er det kjempevarmt,men skikkelig 17maifeiring blir det med tog og taler.Om kvelden blir det ut å spise med gode venner.

Elisabeth sa...

Hei. Bare meg innom for å ønske deg en finfin 17.mai. Blir det med den røde ny'kjolen eller har du bunad kanskje?
Nyt dagen. (Nå roer det seg vel på jobben din, nå som 17.mai er over...)

Marianne sa...

Din papa må være stolt af dig. Du ser så smuk spansk ud, syntes jeg. Du er fantastisk til at sætte dele sammen og helheden er så meget dig.

skb sa...

Flott kjole!

GNIST sa...

Wow!!! Så fin den er til deg!!! Rødt er helt din farge!

Ninne sa...

En vakker kvinne i en nydelig kjole, og tar jeg ikke feil MÅ du ha vært festens soleklare dronning! :)

eli sa...

Skjønner det er lenge siden jeg var her inne,kjempelekker var du i dette antrekket. Sexy:)hehe....