Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 30. mai 2012

"Vindusshopping"


Jeg vet flere av dere har synes det har vært spennende å se bilder fra der hvor jeg jobber, tidligere, så nå gjør jeg det igjen. Å "vindusshoppe" er jo bare kos, da!
 Jeg har ryddet og stylet hele butikken, så nå ser det fint og ryddig ut.
Ja, akurat som her hjemme......fint de første dagene, før det bare flyter ut i rot igjen. Det er iallefall ikke mangel på noe å gjøre!!!

Her er det OLEANA i nydelige rød-rosa sommerfarger.

Litt sommerlig med blått også.( Greit å få skilt disse to fargene fra hverandre, he he)

På glassbollen (Ingrids glass fra Ålesund) er det tegnet en engel, ser du. Og i teksten står det "Jovisst finnes de". Krusene er fra Wik og Walsøe. Disse er populære å ha på hytta ved sjøen.

Og det siste fra Wik og Walsøe er Alv-serien, nå i blad-gull. Linputene er fra Wâxbo-lin (Sverige)

Lin og bomullstøy fra IVKO (Finland), som jeg viste litt tidligere. Mange tror det er Oleana-tøy, siden de er mønstrete og fargerike. Det er iallefall en nydelig kvalitet på tøyet, og kjolene gikk unna i en rasende fart, da vi hadde sommervarme sist uke.

Håper du har hygget deg med "vindusshoppingen". Det er det aller beste, vet du. For det koster ingenting! (og der sparte du mange penger)

.....verre er det for meg som jobber der nesten hver dag...kremt!




11 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Tusen takk for koselig shopping....

Vibekes lille ullne sa...

Alltid kos med en titt inn i butikken din, dere har så utrolig mye lekkert der. Får nesten si det er bra jeg bor så langt unna, ellers hadde lommeboka vært konstant tom. :)

Irene sa...

Det ser ud som om det er en ualmindelig lækker butik du arbejder i:-) Jeg er så vild med Oleana-jakkerne - lige min stil:-)

siddisisalou sa...

Nydelige fargekomposisjoner !

Rubia sa...

Butikken er skikkelig koselig!
Så jo det i går. :O)

Megan sa...

Tak for rundvisningen. Det er en vældig fin og inspirerende butik og det må være dejligt at arbejde der til daglig. Gode omgivelser betyder alt! Men du er selvfølgelig også selv med til at præge dem.

Håber du har gode dage. Klem.

Elisabeth sa...

Heia Sylvia.
De linputene skulle jeg gjerne hatt et par tre av i tv-sofaen min... Får sjekke dem neste gang jeg er innom deg i butikken. Lenge siden sist nå.

Den terningen var stilig. Så flink han er, gutten din! Og det røde englesjalet var berre lekkert. Mitt sorte har vokst lite siden sist dessverre...

God torsdag ønkes deg, Sylvia kjære.

Lin sa...

Det maa vaere skraemmende fristende at arbejde i den butik. Hvordan staar du imod????

frøken ij sa...

Glassbollen må være fra samme Ingrid i Ålesund som jeg prøvde glassblåsing hos under utdrikkingslaget mitt :)

Helen sa...

Jepp, jeg er stor "fan" av disse innleggene, fordi Husflid butikk, er liksom så forskjellig fra ren garnbutikk, og klesbutikk.

Liker bladningen som man finner her,og du har stylet ot ryddet sååå BRA ! Helt klart dette har du ett "øye" for :) Bare synd når det blir rotet sånn til...men, sånner det, du vet vi kunder vil jo alltid ta på alt og flytte litt på ting og tang...hehehe

Ser "jakken" min henger der i bakgrunnen, tenker faktisk ennå på den...den grønn/blå fargede.

God arbeidsuke, kun en dag igjen før helg, eller jobber du kanskje på lørdag? Uansett, kos deg og lykke til med alle strikke prosjekter du har på gang.

ANNEPÅLANDET sa...

Får aldri nok av å titte i den fine butikken din, vettu! Godt jeg ikke bor i nærheten, jeg er lett å friste...
Ha en fin helg!