Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 6. april 2012

Ute snør det!

Ja, tenk det snør. Men det er også forventet. Våren er lunefull, og vi ble skikkelig lurt i mars da vi fikk sommeren sånn halvveigs på besøk.

Heldigvis skal jeg ikke ut på tur, men koooose meg her hjemme. Det kan snø så mye det vil, bare jeg slipper å måke. Ikke bra for hendene mine, det vettu.

Og så må jeg kjefte litt på dere.
Ja, tenk.  Her får jeg velmenende råd om å ta pauser fra strikketøy og håndarbeid (og bare så dere vet det: jeg har vært baker, og brøddeig skal IKKE helles i formen (unntagen Rugbrød, da) men bankes godt, og formes med hendene!!!!)

Har dere  helt glemt å nekte meg å gjøre husarbeid?

Her stod jeg i, i går, med rompa i været og skuret både gulv og wc. Vred kluten så nervene dirra i armene! Herregud, det var ingen som hadde formanet om å IKKE vaske. Kjempefarlig!
Jeg var bare nødt til å ta en pause, for å STRIKKE litt, jeg!

Litt senere var jeg ute å kosta i garagen. Det var heller ikke bra, skal jeg si deg. Egentlig kan jeg ikke gjøre noe som helst. Bare sitte/ligge i sofaen, se på TV, drikke god vin, spise marsipan og deilig mat som mannen tryller frem. Og helst få alt tilbragt til meg, der jeg ligger under et pledd.


Så kan jeg se litt på den flotte tulipanbuketten jeg kjøpte til meg selv før Påske, og håpe dere andre har det like bra som meg (ja, litt kjeft må dere tåle å få! ;) )

Fortsatt GOD PÅSKE!

8 kommentarer:

Sidsel Sangild sa...

God bedring! Hyg dig under tæppet.
Jeg har brugt hele påsken på en slem omgang forkølelse, så min datter synes jeg er meget kedelig og savner sin børnehave. Ikke lige den påske jeg havde drømt om... så det er da heldigt at det i det mindte er vinter udenfor. ;-)

♥ Hannele på Hisingen sa...

kallt här också

lise sa...

Påskeværet er underfundig. Her veksler det mellom deilig varm vår til sur vinter. Men, men. Erfaringsmessig vinner våren på denne tiden!

Fortsatt god påske!

Lin sa...

Snø,brrrrrr.
Det var da ikke godt med dine hænder. Så gælder det bare om at lade sig forkæle så meget som overhoved muligt hehe.
Og så kan du skælde os ud så meget du vil, det gør ikke noget. :-)))

Fru Keilegavlen sa...

God betring. Ønskjer deg ei fortsatt fin påske.

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Kjære Sylvia !

Da "vi" skrev pass på hendene dine ref. strikking, mente "vi" selvsagt også alt annet man bruker hendene til, men som du vel har merket er jo den listen ganske såååå lang ! hehe ;)

Snør ute...?!?!
Uæææ - men det er som du sier, litt typisk april/påsken....

Kaldere her idag også, kun +13 g - men, vi skal ikke klage, var meldt dårlig vær til påske, regn, men det har vi sluppet unna og hatt en god del sol, og litt overskyet. Men, ikke verre enn at en i følget her kunne gå i flipp-flopper igår, mens jeg går ennå med lukkede sko UTEN strømper, hurra !

God påske videre og - nyyyyt noe godt i glasset og slapp godt av nå.....hvis du greier? hihii

Tine sa...

Her i Århus skinner solen, men det er hundekoldt udenfor!

Pas nu på hænderne! De skal jo holde længe endnu :-)