Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 9. april 2012

Pausemat


I dag morres bakte jeg grove rundstykker

Mmmmm....grovbakst er noe av det beste jeg vet!
Jeg blandet sammen noe av det jag hadde i skapet, bla. rugmel, solsikkekjerner, havregryn og hvetemel selvfølgelig, for å få det hele til å henge godt sammen.

Kjempegodt lunkne med smør som nesten smelter, og et godt pålegg. Og som vanlig spiser jeg mer enn jeg egentlig orker, Det er jo bare såååå godt!

Så ble enda et Englemaskesjal ferdig i helgen
Og etter fargene å bedømme, står det SYLVIA på det. Du kan vel se det?

Det veier ca 50 g, men er heklet av 2 nøster(â 50g)
Hvordan kan det ha seg da, tenker nok du...... Jo, det skal jeg si deg. Jeg heklet bare med de rød-orange fargene, og "hoppet over" de sort-grå-blå fargene, for de hadde "gusjet" til hele sjalet mitt.

Det er ikke stort, men stort nok. Og det ligger allerede rundt halsen min. Sånn skal det være!

Hendene mine??? De er nesten helt normale igjen, og gjett om strikketøyet skal frem i lyset i dag!
Her skal det strikkes fortere enn lynet, tjoohoooo!!!

14 kommentarer:

vår lille verden sa...

Hei Sylvia:)Nå fikk jeg lyst på rundstykker altså,de ser bare såå gode ut!
Kos deg den siste dagen med påske:)Skjerfet er vakkert med knæsh farge..
klem
kathrin

ANNEPÅLANDET sa...

Grov gjærbakst er noe av det beste jeg vet også - nam! Og fin gjærbakst også, for den saks skyld. Men det er ikke så ofte jeg baker nå som ungene har flyttet hjemmefra.
Så bra at hendene dine er fine igjen - da gjelder det å strikke som en gal før de blir vonde igjen!!! Bare pass på å holde deg unna husarbeid og vinduspuss, sier jeg bare. Det er når jeg driver med sånt at jeg får betennelse i skuldra og kink i ryggen. Å strikke derimot, det er bare sunt det !!
Ha en riktig fin dag!

Rubia sa...

Helt klart ett skikkelig Sylvia-sjal. Lekkert!

Er det forresten strikkekafe denne uka?

lise sa...

Jeg må kikke i skapene for å se hva godt jeg kan ha i en grovbrøddeig - for det fikk jeg lyst på nå!

Hurra for fine hender, og applaus for god ide ang garnet!

Helen sa...

Ååh, dette så godt ut !!

Du er såååå flink til å bake, at en annen stakkars blir jo helt misunnelig...:(

Godt å høre hendene er i bedre form, da ser jeg for meg at den røde kjolen er på full fart :) Lykke til.

Gitte sa...

Godt at dine hænder har det bedre. Det er svært at undvære.... Men skønt at du kunne hækle. De englemasker er så smukke. Så - skønt romantisk sjal du har fået dig i den helt rigtigensylvia farve :-)

Gitte sa...

At undvære strik....

Gitte sa...

Det med hjemmebagets brød blev heller ikke til noget da jeg havde allermest travlt, og jeg har det lige som dig... Købbrød er noget af det kedeligste....

Ruth sa...

Hjemmebakst er alt for farlig godt, best å la vær. :)

Så bra at hendene dine funker igjen og ja, det står Sylvia på det sjalet.

Elisabeth sa...

Digg, digg, digg!!
Både rundtstykkene og sjalet.

God onsdag, og lykke til med strikkecafe'en i dag, Sylvia.

takhøyde sa...

Mmm ser gode ut!!
For en kreativ og flott blogg!!
Følger med deg jeg...
klem Heidi :)

Frk.Badegakk sa...

Rundstykker, DET så godt ut! Men jeg får vel holde meg til kjøpebrød og chai latte. Yay til chai, kjøpebrød not so much...

Liv sa...

Hei,hei:)
Koser meg inne hos deg somvanlig, og du jeg liker det du maler.
Pass på arma, jeg gjorde ikke det og dermed tar det sin tid å bli helt bra, men strikker litt jeg også(eller mye).
Ha en nydelig helg.
Klem fra
Liv

Sissel sa...

Så nydelig sjal du har heklet, og rundstykkene så veldig gode ut;)