Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 5. april 2012

Good Morning Sunshine!

Endelig! Påskefri!
Og i dag skinner solen ute, og selv om det ikke er varmt, så er det herlig.

Etter at jeg kom hjem fra jobb i går, ville jeg nyte sola og FRI, og hadde med kake hjem.
Så satt vi ute og frøs, spiste kake med krem og drakk varm kaffe. Jeg SKULLE kjenne at nå var det FRI!
Så endte det med at jeg ble kjempetrett resten av kvelden, etter den friske lufta! ho ho


I dag våknet jeg tidlig, og nøt morgenen med en kopp te, mens jeg strikket videre på Sophias jakke i Faerytale. Yes, jeg tar pause fra kjolen, og strikker på noe annet. Men det hjelper ikke stort på ømheten i hendene mine (og videre oppover........) Men jeg kan altså ikke la være.......

Før jeg gikk i dusjen, satte jeg en brøddeig. Og nå satte jeg nettopp disse to inn i ovnen

Jeg orker nemlig ikke en morgen til, med tørt kjøpebrød!!!

Jeg har planlagt å bake litt i påska. Men det er heller ikke godt for mine kjære hender, da vet du. Særlig det med å slå opp brød; der skal det kraft til!
Men det å bake er like avslappende som å strikke. Ivertfall for meg.

Tenk at jeg glemte å kjøpe inn Påske-marsipan, da!! Men jeg har kjøpt noe annet godt istedet.
Disse Deligt-fulle nøstene her

Ja, det stemmer, det er DELIGHT fra Garnstudio, kjøpt hos en annen garnbutikk, for disse selger ikke vi i butikken.

Og Anne, du har helt rett. Man kan variere, og hekle istedetfor å strikke. Men det hjelper nok ikke.....bare på humøret, hi hi

Disse skal alle bli til sjal, har jeg tenkt (noen ganger forvandles de til noe annet underveis......) Og de skal hekles, ja, i Englemasker hadde jeg planer om. Det blir flotte sjal som skifter farge, og kan brukes til alt.

Tenkte å ha dem liggende som venninnegaver eller julegaver. Det dukker jo alltid opp noe, som krever å ha med en gave, og hjemmelaget er altid stas, vet du.

Og er jeg heldig, blir det kanskje et til meg selv også? I MIN farge, of course! ;)


6 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Hei hei!
Du er så effektiv og flittig! Ser at mange lager eltefritt brød, som man bare heller opp i formene. Har ikke prøvd det selv, men kanskje det er noe for deg, så får du spart armene dine til strikkingen?

Svarte på garnspørsmålet ditt inne på bloggen min i kommentarfeltet mitt.

Meld fra en annen gang det er en kunstutstilling i Oslo du vil se, så kan vi gå sammen!

Men du, en påske uten påskemarsipan, det går bare ikke an ;-) Håper solen skinner på deg i hele påsken!

siddisisalou sa...

Takk for en koselig hilsen på bloggen min.
Eltefritt brød var en god idè, men kanskje ikke for deg som virkelig kan dette med å bake. Ellers håper jeg du for eksempel kan bruke hendene til å holde i en god bok i stedet for å strikke.
Vi håper det blir bedre vœr i morgen enn i dag da det har regnet fram til nå, og at vi kan ta en tur til Tarragona for å se på en av de tradisjonale påske paradene.
Ha en fortsatt strålende påskehelg !

Tovepia sa...

Huffda med strikkehendene!..du må slappe av litt, vettu:O)
Nydelig garn, så det ut til, har aldri prøvd det.
Jeg har ennå ikke kastet meg på englemaskene, prøvde en gang, men slet for å så det til:O)
Kos deg masse i påska, klem fra mæ;)

Vibekes lille ullne sa...

Kjedelig med sånne dumme armer altså, det vet jeg alt om! Ikke hjelper det å strikke og ikke hjelper det å gjøre andre ting heller. Her tar Kenwooden seg av brøddeigen, så bake går fint an.

God påske Sylvia også håper jeg at armen er snill så du får strikket masse, både på genser og kjole også heklet selvfølgelig! Klem :)

Elisabeth sa...

Nå blei jeg VELDIG nysgjerrig på de garnnøstene du viser her. Delight har jeg aldri sett før. Ser spennende ut.

Er så enig med deg ang. brødbakst - finnes ikke no' bedre enn hjemmebakt. Har du prøbd eltefritt brød?
Sjekk denne linken. Fantastisk godt. Og enkelt.

http://www.matpaabordet.com/2011/01/no-knead-bread-bak-brd-i-helgen.html

Kos deg videre i påsken.

Frk.Badegakk sa...

Åh, det så godt ut! Satser på at gubben disker opp med det i morgen til frokost (as if...)=P
Kjedelig når hendene melder seg ut. Jeg hadde en finger som meldte seg ut på mandag, men ser ut til å være bra i dag, så dermed tenkte jeg at jeg skulle snuse litt videre på påskeprosjektet mitt nå i kveld/natt! Yay!