Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 7. april 2012

Englemasker

Jeg kunne ikke la være........Englemasker .........noe av det flotteste, og veldig morsomt å hekle.

Jeg vet mange ønsker å lære seg det, og det ser jo helt uoppnåelig ut, ikke sant? Litt sånn "kaos", og hvor begynner man, og hvor er fortsettelsen hen??

Det er igrunnen ganske enkelt, bare man har lært seg å lage en Englemaske, så går resten av seg selv.
Idiothekling heter de visst også. og da sier det seg selv, enkelt som bare det, selv en idiot kan klare det.
(No affence, girls....)

Tenk deg et kjemperotete rom (feks et barnerom med leker flytende overalt, og en velta bolle med popcorn, midt oppi det hele. Hvor skal man begynne, tenker man da..........)
Men, begynner man et sted, og tar litt og litt, så blir det faktisk ryddig til slutt.
Slik er det også når man skal lære seg englemasker. Hold roen, og konsentrer deg om litt av gangen.
(Det finnes turtorials og filmer på nettet, jeg anbefaler deg en titt på dem)

Selvfølgelig er jeg ferdig med et sjal
Her går det unna, vettu..............
Om jeg kjenner det i hendene mine? Tjaaaaa....litt, så. Men det får man tåle, for det er så morro!!!!

Garnet skifter farge hele tiden, og jeg klarer ikke stoppe, før jeg har fått med neste farge. Og slik holder jeg på. Og VIPS er sjalet ferdig.
Jeg har jo noen nøster liggende, de delightfulle, vet du, så her blir det sjal på samlebånd i Påsken.

Og skjønne Snuppa mi, er modell, selv om hun nesten ikke hadde tid, for her var det sminking og rettetang. Tenk, hun retter ut alle de fantastiske krøllene sine.


Her har solen dukket opp, og jeg er snart klar for en tur ut i solen, godt påkledd, med pledd og solbriller.
Og fortsatt god Påske, folkens.


11 kommentarer:

Anne sa...

smukt sjal..smuk datter, der som min, retter sine krøller ud...sikke noget :)

Tovepia sa...

Jeg må skjerpe meg!!..flotte sjal;)
Kos dæ i påska, klem;)

Tine sa...

Smukt sjal!
Hvor klæder det din datter :-)

Er det ikke typisk..har man krøller retter man dem ud, men har man ingen, krøller eller permanenter man håret?
Sådan er det vist altid med de unge mennesker :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Jeg har også laget englemaskesjal en gang i tiden, det var morsomt! De blir lette og luftige også. Det er en fin tutorial her, for de som måtte trenge det, på norsk til og med:
http://felisistrikker.blogs.no/2007/11/14/title~3294321/

Nå skal vi lage Den Store Påskelammiddagen, må stikke. Er ikke så veldig glad i lam, men påskelam må man ha. Fortsatt fin påske til deg! Og husk: Ikkenoe husarbei :-)

ANNEPÅLANDET sa...

-arbeiD.
Trykkfeil...

Elisabeth sa...

SÅ fnugglett og fint det sjalet blei! Og ikke mindre fin modellen som vises fram heller da, både med og uten krøller. Ler..

Kjenner jeg får angst, når jeg ser det Engle-heklemønsteret. Er som kjent ei kløne med heklenåla. Klarer ikke å holde i den skikkelig engang. Gjenstår å hekle 2 fastmaskerader på det sorte Camomillesjalet før det er ferdig, men jeg vegrer...

Nydelig påskemorgen ønskes deg.

Helen sa...

Jeg sier bare:

- ta med heklenål og garn til larvik-treffet, dette MÅ jeg lære !!

Super søtt det sjalet til Sophia, så fine farger og fnugglett, må jo være supert til sommer'n ?!

Heldig du som har en nydelig "modell" til dine ferdige prosjekter å vise frem, hun er sååå søt :)

God påske

eli sa...

Dette må jeg også lære, om jeg er tålmodig nok da??

Strikkeheksen sa...

Så fint et sjal og hvor er hun skøn, din datter :-) Men har det ikke altid været sådan? De, der har krøller vil ha´ glat hår og de, der har glat hår vil krølles ;-) Tror hun lærer at elske dem med tiden :-)

Rubia sa...

Knallflott sjal og helt klart ikke dine farger. :O)

Kan ikke rette ut de flotte krøllene! Hvis ikke hun vil ha dem ,tar jeg dem gjerne!

siddisisalou sa...

Nydelig sjal ! Hadde du vist hvor mange ganger jeg har satt meg foran youtube og prøvd meg på englemasker ..... helt umulig å få til for min del.