Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 3. april 2012

Doven, men flittig

Det er ikke jeg som er doven for tiden, men hendene mine
Strikkingen har tatt helt overhånd!!!
Nå verker det i hendene, og leddene, helt opp til kragebeinet.......uff!

Og jeg som hadde planer om masse strikking i Påska, da!!!

Jeg strikker "litt" om dagen, kan jo ikke la være, men jeg har funnet frem andre sysler også, bare for å "gjøre noe", som i går: Da sydde jeg putetrekk til Sønnens nye seng
Selvfølgelig i MARIMEKKO - stoff!!! Han er også fan av Marimekko .
Fargene på putene er dyp Aubergine i bunn, med lys beige og lysblå blomster, og står fint til det grå Marimekko-sengetøyet han har fra før (-men ikke vist på bildet her)

Og i dag har Sønnen og jeg hatt en fin dag, vi spiste nemlig Brunch på Cafè, her på Klosterstua
De har kjempegod brunch/Lunch-mat, og et fargerikt og trivelig miljø

Her er også oppskriften på stedets Gulrotkake, som er ganske god.


Jeg elsker å gå på Cafè, det har jeg alltid gjort. Og ungene mine gjør det samme, for de er vokst opp med å gå på Cafè, de! Helt siden de lå i vogn. Det var alltid dagens høydepunkt, når vi var i byen.

Ellers har jeg kjøpt etpar lerret, så kanskje jeg må bruke hendene mine til å kreere noen malerier i Påsken. Noe jeg har tenkt på lenge! For jeg kan ikke bare sitte med hendene mine i fanget hele uken heller.
Mulig jeg tar frem en god bok? Hvem vet.

God Påske!






13 kommentarer:

Megan sa...

Sikkert en god ide at male og gøre andre ting med hænderne end at strikke, sådan som du har det. Og måske bare ture ud, slappe af og nyde vejr og liv.

Ønsker dig og dine en fin fin påske! :) Klem.

RigmorNY sa...

Ønsker deg en riktig fin påske, med kreative sysler. Selv pleier jeg ennå min influensa, så om det er en trøst så blir det ikke mye strikking her heller. Men nydelig påskevær har vi fått. Kos deg med dine. ;)

Helen sa...

Søte deg, da - NÅ MÅ du passe på ermene dine !! Du har nok overbelastet de litt, i din iver etter å få ferdig den røde kjolen...(skjønner deg, jo) !

Enig, Cafe besøk er en deilig hverdagsluksus å kunne unne seg, i ny og ne, blir ofte når jeg bor i Italia, for det er jo sååå mye billigere enn hjemme i Norge.

Blir spennende å se om du maler noe på lerret...!?! Lykke til og GOD påske ønskes deg og dine, Sylvia !

Strikkeheksen sa...

Ah ja - en afslappet tur på café - dét ku´ jeg lige trænge til - ser ud til at være et hyggeligt sted :-)

Nu er det jo en skam, jeg ikke er i nærheden, for så ville jeg godt lige se/mærke på dine arme og hænder - for massage kan gøre underværker! Jeg vil i hvert fald ønske dig rigtig god bedring - det går jo ikke, at du ikke kan strikke. Heldigvis er du jo en kreativ dame, der kan finde på lidt af hvert - for holde os i ro? - nej, det kan vi da ikke ;-)

Strikkeheksen sa...

PS: Rigtig god påske, naturligvis :-)

mimouna sa...

Vonde armer og hender er ikke bra. Godt at du finner alternativer til strikkingen da, heldigvis finnes det alltid løsninger for de kreative. ;)

Elisabeth sa...

Du finner helt sikkert på noe å gjøre :) Jeg får ikke strikket så mye jeg vil, setter nemlig bilder inn i albumer for tiden. Skriver og pynter i tilegg. Men nå er det "bare" 600 - 700 bilder igjen :) God påske til deg og dine...

Eivor sa...

Ønsker deg god bedring med hendene dine. Strikking tar på, og tror nok at du ville gjøre lurt i la hendene få hvile litt. Kanskje du kan tenke litt på det med maling og ta vare på deg selv litt.... God påske og håper dere får fint vœr og tid til mange gode lange turer.

Ruth sa...

Du vet at man er ikke doven når man gjør noe hele tiden. Doven er når man ligger rett ut på ryggen når man egentlig burde gjøre noe - det der kan jeg vel alt om vel. ;) Jeg tror ikke du kunne være doven om man så bandt deg fast til en stol.

Ha en riktig god påske.

ANNEPÅLANDET sa...

Huff da, armene skal man passe godt på. Nesten alle som strikker får jo problemer med armene. Jeg har gått over til hekling for tiden, da får jeg vondt i skuldrene i stedet. Litt vekselbruk er ikke å forakte...
Jeg liker også å gå på kafe. Deilig å bare sitte der og slappe av og se på livet og menneskene som kommer innom.
Ha en riktig fin påske! Pass på armene!

Elisabeth sa...

Forstår godt at armene dine sier i fra, Sylvia. Pinne nr 3 og mange drøye runder på pinnene tærer hardt på hender, armer og skuldre. Pass godt på deg selv nå, kjære du.

Lurt å gjøre noe annet. Som bok f.eks. Da får jo armene dine hvile. Du er jo så dyktig med penselen også. God bedring.

Kafebesøk elsker jeg også. Kanskje jeg skal invitere min kjære på cafebesøk i dag. Fri har vi begge to.

Goood påske, fine deg. Vi blogges.

Rubia sa...

Dumme hender og armer. Håper du får strikket litt i påska. Hvis ikke får du kose deg på cafe og hjemme.
Jeg er på jobb fortsatt..... :O(

eli sa...

Har du kjøpt deg nytt armebånd, det må jeg se nærmere på.Elsker og gå på cafe jeg også, vet du....