Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 24. april 2012

Bloggtreff

I går kveld ble det dypdykk i denne skålen.

Jeg var nemlig på Bloggtreff igjen, hjemme hos Elisabeth (ord over grind), som bare bor en halvtimes kjøretur fra meg.
Litt lengere vei hadde nok Helen (Italialiv) som vanligvis bor helt nede i Italia, men som nå er hjemme i Norge en måneds tid.

Og har du lest om dem før, ja, så stemmer nok det, for vi hadde vårt første treff i oktober i fjor, da de kom innom meg i butikken, for så å gå ut å spise etterpå.

Men det er altså disse to skjønne jentene her, jeg snakker om
Til venstre: Helen, og Elisabeth til høyre.
Og bare se så fornøyde de er, for de fikk hvert sitt sjal i Englemasker, av meg i gave. Og selvfølgelig måtte sjalene være i DERES farger.

Jammen klarte de å lære seg å hekle Englemasker også, for det ville de så absolutt lære seg. Og ivrige var de, så de er nok ferdig med hvert sitt sjal.......

Her er de ivrig igang med å snakke om bølgemønster, eller "havskum" som det også blir kalt.
Helen strikker de flotteste tepper i dette mønsteret, og nå ville også Elisabeth prøve seg på det.

En liten smakebit her, på Helens flotte tepper
Og snart setter nok Elisabeth igang med et slikt et, som hun skal ha i vinterhagen sin, fant vi ut.
Og jeg foreslo farger fra hennes stripete ITTALA-krus, som absolutt var hennes favoritt å drikke kaffe i. Dette blir spennende, Elisabeth.

Og jammen fikk vi både  en deilig hjemmelaget Gulrotsuppe med Foccachia-brød til, og til dessert
TIRAMISU, som bare smakte himmelsk!!!!!

Takk for en kjempehyggelig kveld sammen med dere, jenter. Vi gjør det vel snart igjen?









9 kommentarer:

Megan sa...

Åh så hyggeligt! OG Elisabeth kender jeg jo, for vi havde et fint møde i København i sommer. Så dejligt at I gør det igen ... og igen! :)

Ha' en fin aften. Klem.

Helen sa...

Takk igjen, for det flotte skjerfet jeg fikk av deg, Sylvia og ikke minst takk for en utrolig hyggelig kveld, og attpå til var vi musestille...en liten stund, mens vi lærte oss englemasker :) Hehe

Klart vi må møtes igjen, og hvem vet, kanskje jeg for lurt dere ut til Tjøme, for Italia blir jo litt vel lat å dra til middag ;)

Helen sa...

lat = langt !

Sorry, litt fort på tastene her....:)

Helen sa...

Her er jeg igjen, 3 gangen....glemte å si, håper det er greit at jeg kopierer bildene dine? Hadde jo ikke med kamera....vettu..:(

Elisabeth sa...

Takk for en superhyggelig kveld, Sylvia og Helen. Jeg storkoste meg. Det er rare er at det er som om jeg har kjent dere gjennom laaang tid. Blogging er en fin ting. Gir nye vennskap.

Og tusen takk for det flotte englesjalet. Hang på meg på jobb i dag, fikk mange positive kommentarer.

Og Helen, om det blir Tjøme eller Bolsena - VI kommer vi!

Vi sees igjen. Snart!

Rubia sa...

Så koselig! En burde få til sånt oftere.

Fru Tunheim sa...

Ser så koselig ut, har lest om treffet på de andre bloggene også.....

Her blir det hekling i hotellsengen til søvnen blir for påtrengende.....

Lin sa...

Det håper jeg dere gjør. Det ser så koseligt ut.

Elisabeth sa...

Bar kort innom for å ønske deg en ny god uke, Sylvia.
Håper det står fint til med deg, og at den røde kjolen er i ferd med å ferdigstilles. Den blir super!