Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 16. mars 2012

Vårtøy nyheter

Phu, dette er litt av en uke........får nesten ikke tid innom her engang.
Jeg har også noe nytt på pinnene, men det får du ikke se enda.
Denne gangen har jeg lyst til å vise litt nyheter fra Butikken. For der bugner det av farger nå.
Dette er tøy fra IVKO (Finland), og denne gangen er det ikke i ull, men i bomull.
Deilig kvalitet, og skjønne farger.
Buksen er forøvrig Svensk (Eva i Valla) og er av ren silke. Som en drøm å ha på, for man kjenner nemlig ikke at den er der, he he (pst: strikk i livet)

Topp i ren lin (med en hudfarget topp inni) fra Ivko. Skjørtet er også fra Eva i Valla, og i ren silke.
Kjedene er Kazuri- keramikk kjeder, laget i Kenya. Disse kjedene selger jeg HVER DAG, de er superpopulære, og jeg har faktisk et selv, som passer til ALT tøyet mitt!

Disse er Dansk Import, så dere Dansker kan også få tak i disse. Jeg så faktisk en butikk som solgte disse i Odense, da jeg var der sist høst.


 Og så har jeg en flink hjelper
Min flinke Sophia, som her står og pusser sølvsmykker.
Den som får henne i arbeid, er en heldiggris, det kan jeg bare love deg!

Og endelig kom de nye OLEANA jakkene
Lekkert, lekkert, lekkert!!!
Jeg har min på i dag, en kort modell, som den blå, men min er RØD selvfølgelig!!!
Noe som er en nødvendighet med slike korte jakker, er å holde bilringene unna livet. Her er det skjerpings på gang, så jeg ikke ender opp som "Michelinmannen", jeg er nemlig på god vei med å samle opp ringer..............

Nå er strikketøyet kastet oppi veska, og jeg er egentlig på vei ut døra.............
Men vil bare ønske dere alle en riktig herlig FREDAG!!!!!


12 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Her var det mye lekkert! Dåne! Det antrekket med silkeskjørt, lintopp og kjede skulle jeg gjerne hatt - utrolig fint. Også jakkene da, litt av en godtebutikk du jobber i. Flink hjelper er uvurderlig, og det hjelper sikkert at det er et fint sted å jobbe også. :)

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Jeg fikk lyst til å komme til butikken, med engang !!
Men, lar seg jo dessverre, ikke gjøre..... fins ikke sånne butikker her hvor jeg bor i Italia...:(

Jeg syns de jakkene i første bildet her, såååå bare såååå fine ut, særlig den lange varianten.
Likte den spennende fargekombinasjonen, hva er f.eks. pris på den lange jakken, da?

Artig å se Sophia "in action" på jobb, veldig greit å få prøvd seg litt i arbeidslivet - mens hun går på skole :)

Nok en ny fredag, uken går fort..men, det gjør de jo alltid.

Jeg har fått nok en bestilling på leie av Villa'n 8og blir selvsagt i fyr og flamme...hehe), og det av en engelsk familie. De fant annonsen min vi en tysk nettsiden, hvor jeg la den ut for en god stund siden, snodig sammentreff?

Så nå litt hjemmekontor, med utfylling av leieavtaler og info dokumenter på engelsk osv ...todeloooooo -

By the way, spent på hva du NÅ strikker?

Hilsen Helen

GNIST sa...

Du har mye fint i butikken din!!! Skulle ønske jeg kunne se det live, men veldig ok å få se bilder på bloggen din også! Så lekre plagg, særlig fra IVKO - sigle, sigle...
God helg!!!

Ruth sa...

JEg har bilringer jeg, flere - og på en måte er jo det bra siden jeg kan bare sikle på disse klærne, men ikke bruke dem. Tenk på så mange penger jeg sparer.
(Jeg har Tenk Positiv dag i dag)

Ha en super helg.

Turid sa...

Vårlig inspirasjon i garderoben ser æ . Sølvpusseren din må du ta godt vare på , så flink som ho er å jobbe!
Ringer vil ikke æ heller ha , så det er bare en ting å gjøre - først trimme i lag med gulvmoppen og vaskebøtta , så ilag med hunden etter veien ...skikkelig drittvær her no , regn og vind! Ha en super duper freddan!

RigmorNY sa...

God helg til deg også Sylvia. Bilringer??????
Mye lekker i din butikk, men ikke noe for min pengebok. ;) Men det koster jo ikke å kikke. Får sønnen hjem i dag så her bakes det brød. Kos deg med dine i helga. ;)

ANNEPÅLANDET sa...

For noen fristelser!
Ha en riktig fin helg!

Eivor sa...

Så masse flott det er i butikken. Kommer i riktig vårstemning.

Lin sa...

Saa mange vakre ting............

Elisabeth sa...

Voi voi, Sylvia.

Alt bra i nabobyen forstår jeg? En stund siden jeg har kikket innom deg. Travle dager med lite tid til blogging for meg.

Herlig gjensyn med fine Sophia da.

Får vi til et treff med Helen? Hun kommer til Norge i slutten av april til 10 mai.

God helg ønskes deg.

skb sa...

For ein flott butikk :)