Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 27. mars 2012

Ta utfordringen

Du kan tro jeg nyter dagene nå, med det flotte været!
Man vet jo ikke hvor lenge det varer, så det er bare å benytte seg av det.

Yes, det strikkes på den røde kjolen! takk for all "heppingen" fra dere, det hjelper!!!
For sååååå langt har jeg kommet nå
Det hjelper seg, gjør det ikke?
Starten med 560 masker var drøy, men det hjalp med litt fellinger etterhvert. Nå går jeg runde på runde, og plutselig er det tid for en runde med fletting igjen.

I går la jeg maskene over på enda en rundpinne, og fikk prøvet den. Og det ser bra ut. Jeg er kommet sånn ca til hoftene nå. Og snart vil jeg ta en runde med heklenåla nederst på den krøllete kanten. Mulig det blir Krepsemasker der, men det må ikke bli for stramt heller, for jeg vil at kanten skal bølge lett.

Jeg kan kjenne det i fingrene nå. Det er derfor jeg startet opp med enda et PROSJEKT skjønner du; på litt tykkere pinner, for å få litt variasjon.
Så blir det endelig et plagg til Sophia, siden den blå Faerytale-genseren heller passet til faren hennes
Hun skal få en jakke i Faerytale. Men den finnes det ikke mønster på, så jeg famler litt ivrig avgårde, og håper på det beste. (Faren hennes trenger ingen ny hjemmestrikket jakke han, altså.)

Hun har prøvet en Alpakka-jakke vi selger i butikken, og fallt så for den. men den koster nermere 1400 kr, og da vil jeg heller ta utfordringen med å strikke en til henne istedet.

Så jeg har målt og tegnet, som du kan se på bildet her. Jeg har tilogmed klippet ut ermet på papir, for å ha noe å måle etter. Det er en stor utfordring, men det er GØY!

På vei hjem fra jobb i går, ville jeg ha en is, og stoppet på Narvesen. Der titter jeg alltid over Interiør og Håndarbeids-magazinene, og der fikk jeg øye på et nytt magasin, som ble med meg hjem.
Det heter STUDIO, og var en gledelig overraskelse.

Der har de også tatt med BLOGGERE i redaksjonen, og det var bilder og interviu med 3 bloggere.
Det er jo helt fantastisk at det å blogge er blitt så populært, og endelig blitt anerkjent.

Nei, nå får jeg benytte meg av finværet og få hengt ut nyvaska tøy. Ikke at det hjelper så mye, for det som allerede henger ute, har gått i bakken 2 ganger.........trenger kanskje en ny omgang i vaskemaskinen????



11 kommentarer:

Tovepia sa...

Tror jeg må begynne på en slik kjole selv....men alltid godt å ha noe annet og variere med:O)
Nyt dagen og godværet, her venter jeg ennå på varmen;)

snakkemunn sa...

Kjolen kommer til å bli så fin. Synes det skal bli spennende å se jakken du skal strikke. Tror nok at den lir fin slik du har laget mønster og alt. ;))

Ninne sa...

Så nydelig rød kjole du strikker, og for en tålmodighet du oppviser!
Jeg må alltid ha minst to strikketøy, ett egostrikketøy og et sosialt, da er jeg berga i enhver situasjon :))

Lin sa...

Hep hep hep, vi hepper videre. Det er blevet så flot.
Glæder mig til at se hvad du finder på til Snuppa.

Elisabeth sa...

Du er i skikkelig blogge-/strikkemodus for tiden, frue. De pannekakene skal jeg lage en omgang med i løpet av påsken. Fristende.
Og kjolen din blir virkelig fiiiin. Er skråsikker på at den blir ferdig til konfirmasjonen. Har du lyst, så ta den med når vi treffes. Hadde vært moro å sette den.

Ja, jeg nyter finværet om dagen jeg også. Både til fjells og her i hagen. Herlig!

God kveld.

Gitte sa...

Skønnnnn kjole!!!!! Hep, hep, hep - Er det mon også en Gitte model? :-)

Line Kristine sa...

Å hoi hvilket tempo på kjolestrikkingen! :)

vår lille verden sa...

Du er en kunstner med strikkepinnene,ikke skjønner jeg åssen det er mulig!
Tenk og kunne henge ut tøyet,det gleder jeg meg til:O))
klem
kathrin

Eivor sa...

Wow ... for en jobb du har gjort.
Fantastisk !

Marianne fra ønskeøen sa...

Jeg glæder mig til at se dig i den røde kjole måske du skal danse rundt i københavns gader med den på :-)

Rubia sa...

Skal si der går unna på de store prosjektene dine! Jeg får ikke ferdig de små engang om dagen. Og så må jeg jo begynne på den vesten du sendte meg også.