lørdag 3. mars 2012

Strikk med lin

Etter å ha strikket et stort plagg, som "Eventyr-jakka" mi, skulle jeg begynt på enda en jakke.
Men, så stoppet det ligsom opp.
I går orket jeg rett og slett ikke å sitte med noe strikketøy. (håper bare ikke jeg er blitt syk.....he he)

Men etter at vi fikk inn nytt garn i butikken, der en spesiell farge har lyst mot meg hver dag, MÅTTE jeg bare begynne med et litt mindre prosjekt; som ikke krever så mye tankegang
nemlig et halsskjerf.
Siden det er i lin, er det også tenkt til bruk på sommeren.

Garnet er LINO fra BC-garn, og jeg strikker på pinne 4.
 Litt riller, litt rettstrikk, og litt fletter. Jeg bare finner på noe underveis, og det er deilig å ikke være styrt av noen oppskrift.

Grunnen til at perlene ligger med på bildet, er at man har jo alltids "noen" perler liggende, og det er greit å få brukt dem opp.
Jeg tenker på å hekle dem med til pynt etterhvert.
Og den egentlige fargen, ser du øverst til venstre på hylla.
Et lite utvalg av Lingarnet. Etterhvert vil jeg ta inn flere farger, men har kun 6 forskjellige farger nå, som fint kan kombineres sammen.

Ja, kribler det ikke etter å lage noe med dette flotte, blanke, naturlige garnet?

8 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Nydelig farge og nydelig garn! Det hørtes morsomt og fristende ut å strikke bare etter lyst og innfallsmetoden. Synd butikken din ligger så langt unna her, den er visst full av lekre fristelser.

Jeg har forresten ikke strikket av Babysilken fra DSA, men Fin har jeg brukt og likt godt. Takk for tips. Nå er jo det nye lekre garnet fra DSA kommet også, som sagt: fristelser. :)

ANNEPÅLANDET sa...

Lækkert!
Jeg har mye sommertøy i lin og har også strikket meg et linskjerf. Herlig materiale!

Gitte sa...

Hvor er din eventyr jakke bare flot!!!

God idé med en tørklæde som kan bruges om sommeren. Jeg går også lidt med samme tanke - måske bare en camomille i bomuld, bare bange for at det bliver for tungt.

Du strikker i "lin" - hvad er det på danske - hør? Jeg er sikker på at det bliver smukt - også med perlerne.

Sådan et par aftener har jeg også haft i denne uge - hvor jeg bare ikke har orket at flytte en maske.... Ikke syg - bare travlt på arbejde :-)

Elisabeth sa...

Sylvia, jeg må nesten kalle deg "fristerinnen" :o) Dette garnet ble jeg virkelig nysgjerrig på. Tenk en sommerlig jakke av dette garnet....
BS garn har mange spennende kvaliteter, forstår jeg.

Må si det går tregt med strikkinga for min del om dagen. Er mer hekta på fotografering, som du kanskje forstår?

Buss går det hyppig mellom Pgrunn og Larvik. Vi avtaler en dag, ikke sant? Er vi heldig kanskje vi får med Helen også? Eller hva sier du Helen-bella?

Her er det pizzasnurrings- og brødbakst på gang. Men må en tur ut å lufte Nikon og mitt eget hode også. Etterhvert.
God søndag, Sylvia søte.

snakkemunn sa...

Stilig Sylvia. Nå har jeg kost meg med å lese din blogg også. Så gøy å lese om deres tur til Warsaw. Steven og jeg har vært der ikke mindre enn åtte ganger så jeg elsker den byen som vi kjenner så godt. Dette sjalet som du strikker på i lin kommer til å bli flott. Kjøpte meg en hortensia i den fargen til helgen og den er nydelig. :))

Tovepia sa...

Det så nydelig ut!! Lekker farge. Sommerkjolen jeg er ferdig med er bomullslin, og lin er som skapt for sommeren;)
Ha en fin søndag videre, klem fra meg;)

Lin sa...

Sikke en flot eventyrjakke du fik vist i sidste indlaeg. Og.. tusinde tak for en god latter. Jeg laeste din kommentar hos Gitte, og det er nok rigtigt at jeg bliver bloedere ved brug og vask hihi.
Laekker lilla farve paa garnet.

Rubia sa...

Du frister! Kan nok hende dette garnet må testes også ja. :O)