Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 14. mars 2012

Sjal i farten...

Som før sagt,  får man aldri nok sjal, og her er et til
Strikket i Baby-alpakka fra BC-garn, på den enkleste måten.

OPPSKRIFTEN
Man begynner med 5 masker (=snippen foran), strikker 2 omg rillestrikk, før man øker slik:
Strikk 2m, 1 kast, strikk rett pinnen ut, og slik holder man på, pinne for pinne.

Etter en stund kan man øke litt ekstra for å få lengere snipper.
Da tar man å strikker foran og bak i masken etter kastet.
Og VIPS, så har man et sjal!!!

Jeg strikket ikke hele nøstet på 100g, men stoppet i tide, he he. Resten av garnet kan jeg kanskje strikke pulsvarmere av?
Så har jeg pyntet litt med perler, og heklet bobler med perler i, enkelt, men dekorativt.
Jeg har verken vasket eller blokket det (måtte taes i bruk med èn gang, vet du) men jeg er sikker på at det blir et mye større sjal da, siden det er så elastisk med rillestrikk. Og jeg strikket med pinne 4 til dette tynne garnet, så det ER elastisk, mykt og deilig.

En liten oppdatering på forrige innlegg: Ruth (Ullhedina) var så grei å fortalte at LUSH, som var alt annet enn Ludder, betydde det helt motsatte; nemlig overdådig, Luxuriøst.....i den duren der.
Og jeg som trodde jeg var så flink i Engelsk, he he!!!

I går kjøpte jeg noe strikkerelatert, som jeg har SÅÅÅÅ lyst til å sitte å pusle med, men det må altså vente til i morgen.
Nå venter det en hel dag med jobb, og STRIKKECAFÈ etterpå. Da vet dere det, folkens, at det er Strikkecafè i kveld!
Vi sees!

8 kommentarer:

Eivor sa...

Kjempefint - og sikkert deilig å varmt !
Takk for koselig hilsen på bloggen min - alltid koselig å høre fra deg.

Rubia sa...

Stilig sjal og det garnet er helt nydelig også.

vår lille verden sa...

Så hærlig skjerf:)Du er såå flink..
kos deg:)
klem
kathrin

Helen sa...

Flott at du har innlegg om akkurat DET sjalet jeg også strikker på nå, som du jo vet...... for jeg lurte litt på hvordan du fikk "endene" til å bli litt lengre, og der fikk jeg svar på det, også !

Takker og neier ;)

Skulle gjerne ha kommet på strikke kafe ikveld...men, litt vel langt unna, når jeg er i Italia.... synd de ikke har noe slikt her? Men, her jar jo tai chi, da...

Lykke til !

Siddis back home sa...

Flott sjal, må prøve meg på et jeg også! Flinke du, ha en fortsatt fin uke!

Sissel sa...

Så fint sjal, og for en herlig farge...

Lin sa...

Skulle veldig gjerne komme.
Saa rask du er paa pinnene.

Ninne sa...

Så fint og deilig sjal du har strikket og så snill du er (det visste jeg jo fra før da ;)...som legger ut mønsteret til alle oss andre! Hvis det passer, en eller annen gang, kan du kanskje legge ut et bilde av sjalet slik at fasongen kommer frem?
Kos deg i helgen, med alt som er godt :))