Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 17. mars 2012

Å sette seg et mål

Å sette seg mål, er viktig.
Jeg gjør det hele tiden.........og akurat nå har jeg et mål som virkelig haster.

Jeg kjøpte meg det nye Made By Me magasinet til Tine Solheim, da jeg var i Oslo, og da jeg bladde i det, dukket det opp en kjole jeg bare MÅTTE ha! Jeg fallt pladask for den, og det var denne
.....og for dem som lurte på hva jeg har på pinnene nå, så er vel dette bevis nok?

Jeg strikker kjolen på pinne 3 ("gulp"....litt tynne pinner!!!) med garnet Hverdags fra DSA (50% ull-50% alpakka)
Selvfølgelig i fargen RØD!

Jeg snakker om å sette seg mål, og mitt mål er nemlig å få denne ferdig innen 13 mai, da vi skal i Konfirmasjon. Jeg roper "hjelp" inni meg, men så er det jo snart Påsken, med alle sine fridager. Og jeg ser meg selv sitte ute i sola med strikketøyet, og plutselig er den ferdig!!!

Noe av grunnen til denne kjolen, er også den nye jakka mi. Jeg har nemlig fått meg en OLEANA-jakke, og disse to vil passse perfekt til hverandre
Her er den, sammen med KAZURI-smykket mitt, og noen pulsvarmere jeg heklet sist vinter. Det står jo så fint sammen. Og som du kan se, passer smykket perfekt, også til dette! (jeg bruker det til alt!)

Jakka er en kort modell, som jeg fortalte om sist.
Jeg hater å flashe for mye av meg selv (har vært litt vel mye narcisisme i det siste......) men jeg må jo vise den på, må jeg ikke?

Tatt på toalettet på jobb.......og bilringen jeg har snakket om, er godt gjemt like under kanten på jakka.
Joda, den finnes der skjønner du. Men jeg har noen lure triks med å skjule den, hi hi

Nå er jeg helt gåen i føttene etter en travel dag på jobb, med høye heler. Nå er det nytraktet kaffe på kanna, og en rødvin står klar til i kveld. Da skal jeg strikke, nyte livet og kose meg!


13 kommentarer:

Helen sa...

Dette var moro å se, Sylvia !
Ditt nye prosjekt, og lite var det heller ikke, så joda, her snakker vi "store, hårete, mål" du gir deg selv....ikke så lenge til mai ..., godt du har påsken FØR mai mnd :)

Oleana jakken, var HELT DEG, fin at den er kort, passer også så bra da til sommersbruk, tenker jeg.

Kos deg med din rødvin og ja, pinne 3 er tynne pinner, det...hehe... SKÅL og god helg :)

Beate sa...

Å, gleder meg til å se den kjolen ferdig! Dette klarer du! Det kommer til å bli så flott! Gratulerer med fin fin jakke også!!

Strikkeheksen sa...

Sylvia, den kjole må du bare have færdig, for der er ikke andet, der vil passe så godt til jakken - jeg skal nok heppe :-)

Det er en helt utrolig fin kjole og jeg kan godt forstå, du faldt pladask - jeg må da se om jeg ikke kan finde det blad et sted - hun er nu dygtig Tine Solheim :-)

Irene sa...

Den er superflot den røde kjole! Den vil klæde dig godt Sylvia! Og din Oleana-jakke er bare fantastisk. Jeg kunne bestemt godt tænke mig én:-)

Elisabeth sa...

Så vel fortjent, Sylvia. Kos deg med både kaffe, strikking og vin.

Den røde kjolen er bare rålekker. Det blir et supert antrekk med Oleanajakka. (Ha ha..gjenkjente dossen på jobben din... )
Tenk du med pinne nr 3! Likner vel ikke deg med så små pinner?

God helg, du gode.

Elisabeth sa...

Og forresten heier jeg på deg. Er OVERBEVIST om at du rekker å få kjolen ferdig før den 13/5. You go girl.

Anne sa...

hep hep hep...Sylvia, du skal nok nå dit mål. Hvor er den smuk og den kommer til at passe din jakke så fint :)
Jeg var hos Marianne i dag og vi talte om dig..og vi savnede dig :)

Line Kristine sa...

Kjempeflott kjole! Du kommer til å bli helt nydelig i den! Og med så masse lekkert tilbehør, da! :)
God helg!

Sisselshverdag sa...

De derre Oleana jakkene er bare helt nydelige, har enda ikke tatt meg råd til en.. Den du har på bilde kledde deg veldig godt, veldig glad i rødt jeg også :D

Ha en koselig lørdagskveld med beina høyt :D

ANNEPÅLANDET sa...

Dette blir LÆKKERT, Sylvia! Du er jo en racer med pinnene, så dette går greit! Nydelige farger til deg!
Ha en fin strikkesøndag!

Ruth sa...

Du kommer til å bli SÅ fin at det er nesten ikke til å holde ut.

Lisbeth Bula sa...

Sylvia, det var en nydelig kjole og blir rålekkert sammen med Oleana jakka og smykket. Og så passer det ¨så fint til deg, sånn som jeg blogg-kjenner deg, da :-)
God søndag fortsatt.

Lin sa...

Waaawwwww. Den kjole maa og skal blive faerdig. Det helt perfekte saet. Og den jakke er da helt til at savle over. Du bliver dagens hit i det saet.
Bilringe????? Saa skjuler du dem sandelig godt.