Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 13. mars 2012

Med bløtekaka på hodet

.....eller var det luftslottet? Hva med bikuben, eller trakta?
Denne luen ble så artig til slutt
Morsom å hekle..........hadde et lite utgangspunkt først, for så å gå mine egne veier, med heklenåla.

Grunnen til at jeg gav lua så mange navn, er når du ser den fra denne siden
Det var iallefall en morsom måte å hekle lue på!


Da jeg var i Oslo sist uke, kjøpte jeg noen fantastiske såper i en butikk, kalt LUSH, på Byporten.
Et merkelig navn på en såpebutikk, synes jeg da. For hvem vil vel assosieres med et Ludder, lett oversatt; og gå rundt å dufte som reker, eller Bacon, for den sagt skyld!!!?

Alle produktene er fra friske frukter, Fair Traide og resyklerbare innpakninger, slikt liker jeg.
Og såååå morro å gå rundt i butikken å se og lukte på alle produktene!!!! Det så jo ut som en blanding av godte-bakeri-ostebutikk!!!

Utenfor lå digre "Oster" med såper, og noen var pakket inn i papir, slik man pakker inn oster. Her skar man bare av den biten man ville ha, og fikk pakket den inn.
Inne lå såper som små muffins og "pikekyss"(marengser), og man fikk nesten lyst til å ta en bit.


Jeg kjøpte etpar såper (litt dyrt, men jeg hadde jo ikke handlet noe særlig på turen.....) og nå er det faktisk slutt på "Bad hair days" og tørr hud. Den ene var en shampoo med kokos, mild mot hodebunnen. Den er bare sååååå god!

Og den andre såpa, med friske frukter (jeg valgte altså ikke den med reker og bacon...he he ;) )er bare så nydelig, og gir den bløteste hud (jeg har VELDIG tørr hud)
Eneste aberet er duften, sier Sønnen. Det lukter vel mye Parfyme, sier han. For noe tøys, det DUFTER godt på badet vårt nå.

Er du i Oslo, stikk innom denne butikken. Den er helt spesiell. Må oppleves!
(beklageligvis tok jeg ingen bilder)

7 kommentarer:

Megan sa...

Smart hue! Den ville klæde mig, tror jeg! ;)

Den slags butikker er simpelthen guld at besøge. Måske er tingene dyre, men det er bare sådan et glædesmekka. Og man får lyst til at købe små sæber fuld af lykke! :)

God dag til dig.

Ruth sa...

Gøyal lue. Kjært barn har mange navn sa min mor bestandig.

LUSH ja, der har de mange fristelser, det er badet mitt et bevis på. Men navnet betyr ikke ludder, lush betyr noe sånt som overdådig, lukseriøst eller i store mengder. Og det stemmer jo. Så kos deg med badeluksusen din med god samvittighet.

Sidsel Sangild sa...

Sikke en fin hue! Jeg kan vældigt godt lide spiraler.
Jeg kan nu godt forstå din søn ;-) Har nogle pinseliljer i krukker herhjemme og de hørmer så meget at man næsten ikke kan være i stuen! De hører vist til udendørs...

Lin sa...

Saebe med rejesmag hihi, nej ellers tak haha; Men det er rigtigt at det er en godfoelelse i sig selv at der dufter staerkt og friskt paa baderommet.
Alle navn passer fantastisk til den hue.

ANNEPÅLANDET sa...

Morsom lue!
Jeg er også sånn som elsker såper. Kanskje best for lommeboken min at jeg ikke har oppdaget den butikken....

Ha en fin dag i vårsola!

Helen sa...

Sitter her og humrer, over alle navnene du ga lua di !!
Rart det der, hvordan vi gir strikketøy (okey, ikke alle, men noen strikketøy) navn :)

Men, morsom ble den, og særlig da jeg så bildet nr. 2 - artig vri med den stripen.

Deilig såpe, slår aldri feil :)

god ny strikkeuke - ønskes deg.

Ciao

Rubia sa...

Knallfin lue! Etter at du sa du hadde kjøpt det garnet....måtte jo bare jeg også. Skal se hva mitt blir til slutt.

Har planer om en Oslo-tur etterhvert, så takk for tipset!