Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 4. mars 2012

Lilla søndag med melis på

I dag har fargen lilla vært gjennomgangstema

Siden det ikke var sol i dag, har jeg to skjønne blomster-planter i vinduet som gir meg litt "sunshine", og de er lilla.

Halstørklet mitt i Lin, ser slik ut når det holdes foran vinduet. Det er så fint å se på alle maskene som kommer frem............Og man ser det er et stivt garn, men det blir blødt og deilig ved vask og bruk.
(og Lin, det tenkte jeg ikke på, før du nevnte det. Ha ha......så morsomt du må ha hatt det!)

Og hva er vel bedre enn en stor kopp med cappuchino, når man nyter strikkingen!

Dessuten har jeg vært AKTIV i dag også.
Vasket gulv, hengt opp tøy, og bakt en kringle. Vi får nemlig kaffegjester i kveld
Her er den rykende fersk (kjenner du duften av kanel?)
Den inneholder kanel, sukker og masse smør, Litt melis på toppen sammen med hakkede valnøtter.
Her blir det nok mer en bare èn bit kake i kveld. Garantert!


8 kommentarer:

Turid sa...

Herlige lilla toner hos dæ - var innom det forrige innligget ditt isted, men så måtte æ gi fra mæ datan ...å der var det jammen mæ kommet no nytt igjen! Lingarn høres spennende ut , kan ikke helt tenke mæ hvordan, elsker lin stoff , det naturlige at det krøller seg osv. har jo t.o.m sydd mæ kjole av lin....
Hatt ei morsom og folksom helg her i gården , i dag har vi i tillegg hatt et aldeles nydelig vær ...kos me "ungan" som kommer hjemom iblandt. Høres...

Sidsel Sangild sa...

Åh, den kringle ser bare så god ud. Gad vide om bageren har lukket nu? For jeg er blevet skrækkeligt lækkersulten.
Og lilla lin og hyacinter - skønt!

Nu kan jeg kun jeg tænke på kringle...

Tine sa...

Hvor ser den kringle da lækker ud!
Håber du får en rigtig hyggelig aften :-)

vår lille verden sa...

Nam nam nam:O))Så flink du er Sylvia..
Nyt kvelden..
klem

Helen sa...

Åhhh, herregud den kringla så fristende ut !!!!

Ja, jeg kjente, nesten, kanel lukten helt hit ;)

Morsomt strikketøy du har på gang.

Ønsker deg en ny og spennende UKE !

Rubia sa...

Kjenner fortsatt kanelduften her. Ser helt nydelig ut!

Sissel sa...

Så herlige lillafarger du jobber med. Og kringlen så veldig god og fristende ut:)

Marianne fra ønskeøen sa...

Ooooooolala... jeg skulle vist have været forbi igår med den dejlige kage Yummmi