Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 6. mars 2012

Kreativ

Overskriften i dag er KREATIV.
Det er jeg nemlig for tiden, for jeg begynner på nye prosjekter nesten hver dag.
Det er også derfor jeg skjeldent er på RAVELRY, for da hadde jeg verken kunnet jobbe, sove, gjøre rent eller andre ting. Jeg tør bare ikke!

Det holder jo nesten med å bare være på jobb, omringet av deilig garn og tusenvis med oppskrifter.
I går begynte jeg på enda et sjal.......i lillafarger
Til venstre, lin-skjerfet, til høyre, enda et sjal, i baby-alpakka. Og som jeg sier hver gang det er et nytt sjal på pinnene:
Man kan aldri få for mye sjal!

Og tror du ikke jeg har kjøpt garn i dag også, enda jeg har fri!!!!
Jeg var innom Søstrene Grene, der er det alltid så spennende å gå og se, i tilfelle det er noe man "trenger".
Og der var det et nytt garn, utenom bomullsgarnet de pleier å ha der(jeg er ikke FAN av bomull)
Nå var det et Alpakka-garn, som var sååååå nydelig å ta på
Det er håndfarget, og Fair trade, det måtte jeg bare prøve.
Jadda, jeg har vagt BLÅTT, som ikke er min farge, nei. Men siden jeg er så ego for tiden, og bare strikker til meg selv, tenkte jeg faktisk på Sophia, som elsker blått.

Og dessuten har jeg en hekle-oppskrift på en artig lue, jeg hadde skrevet ut fra nettet, som dette garnet passer perfekt til. Så hvorfor ikke? (men det blir litt mange prosjekter på en gang.....pytt!)

Og siden Lilla-rosa er fargen jeg visstnok velger for tiden.........så MÅTTE dette kunstglasset bli med meg hjem. Jeg elsker Kunsthåndtverk, spessiellt med farger, og siden jeg hadde "søsteren" til dette glasset hjemme fra før (i lillafarger) passet det perfekt!
Se bare på det flotte mønsteret. Jeg elsker det alt!!!

Ha en herlig dag, du og!




16 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja er det ikke merkelig med alt det en bare "må ha" og "må prøve ut".....

Lykke til med prosjektene dine i alle fall. Det ser jo ut som du lykkes med de fleste.

Ha en flott dag.

Jeg er på vei ut på jobb igjen og skal tilbringe natten i Trondheim nok en gang, men først en liten tur til Aberdeen.

Rubia sa...

Man kan aldri ha for mange prosjekter.....bare alt for lite tid. :O)

Søren.....der var det enda ett nytt garn å teste ut.

Tovepia sa...

Tror sannelig jeg må komme meg til byen på Søstrene G, jeg også;)
Men jeg liker dine lilla vibber for tida:)
Nyt dagen, klem fra mæ;)

Ruth sa...

jeg tittet litt på det garnet jeg også da jeg var innompå samme sted. skal bli spennende å se hva du strikker av det. kanskje jeg blir inspirert? Klart at har man søsteren så må man ta med glasset hjem. Alt annet ville vært ubarmhjertig.

Helen sa...

Skal si du "bobler over" av kreativitet om dagen, tro om du har blitt våryr...? Hehehe

Lilla farger er faktisk blant mine favoritter, og disse her var nydelig, samt jeg er i en "blåperiode" som du sikkert har skjønt. Så klart Sophia må få noe i blått...ante ikke at Søstrene Grene hadde garn i sitt utvalg, ikke at jeg er der så ofte, men vet de har en butikk i Sandvika Storsenter i Bærum......

Her går det i krem farget sjal - og det vokser og vokser, skal få lagt det ut på bloggen snart, så får du se det, til da: Kos deg med alle prosjektene !!

Turid sa...

Herlige farger som gir en "må ha" følelse. Får jo strikket litt æ også - men det gode været vi har for tiden gir mæ ikke tid til å være så kreativ ...må legge ut på strikketur noe "ankelsokka " , som æ ga bort i helga...Ellers sånn så er det Marius genser som skal strikkes....men det er såååååååååå fint vær...

Thorunn sa...

Nydelige farger!Blir spennende å se sjalene ferdig. Og sjal kan man (nesten) ikke få for mange av :-D
Tror jeg må innom en tur på SG, flott at de får inn noe annet enn bomullsgarn.

Siddis back home sa...

Å, så mye flott!! Jeg visste ikke at Søstrene Grene fører garn, må jammen innom der å se litt neste gang jeg stikker nedom byen!
Kos deg med dine nye prosjekter resten av uka!

vår lille verden sa...

Så hærlig farge!lilla er jo bare en deilig farge!
Søte kreative du,takk for at du deler så mye fint:)
klem

Ninne sa...

Sprudlende glad Sylvia med pinner som flyr over deilig garn, det liiiiker vi :))

Eivor sa...

Så mange flotte farger - ikke rart du blir inspirert og får lyst til å lage alle mulige ting. Synd jeg ikke har Søstrene Grene i nœrheten der hvor jeg bor. Ha en fortsatt fin uke full av ideer og glade farger.

Elisabeth sa...

Wow! Du tar pusten fra meg med alle dine strikkeprosjekter. Jeg er så imponert over alt du får gjort.

Var forresten innom butikken i går. Kjøpte gardinstoff til liftgardin. Skal ha på arbeidsrommet etterhvert. Har ikke starta maleprosessen enda. TING TAR TID!!!

Kjente på lingarnet du viste i innlegget under her. Syns det virket litt stivt jeg.

Eller holder jeg på med blondekanten på sorte Camomille. Går trått. Må få meg et alternativt mindre strikketøy. Som deg - flere prosjekter.

Ha en fin kveld, Sylvia.

Lin sa...

Ja Ravelry er totalt farligt. Naar man foerst logger sig paa, bliver der ikke gjort meget andet den dag suk.
Laekkert garn (baade det lilla og det blaa). Garn er en af de ting man aldrig kan faa nok af. Og heller ikke sjaler for den sags skyld hihi.

Elisabeth sa...

Nydelig blått garn, det ser veldig deilig ut :) Glasset var jo også fint, skjønner at du måtte ha det....

Anne sa...

Syliva...sjaler kan man IKKE få nok af...jeg er igang med mit Camomille nr. 2 i brunt og mangler ikke så meget.

Er du på Ravelry? Jeg kan ikke finde dig :)

Sissel sa...

Farger er fantastisk uansett hvilken farge man er opphengt i.. Jeg liker også lilla godt, og begynte på en lilla mariustunika til meg selv igår i alpakka. Tror den skal bli god og varm.
Nyt fine farger og helg:)