Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 10. mars 2012

Hurra for Damene!

Jeg glemte helt å nevne at det var Kvinnedagen den 8 mars, da vi var i Oslo.
Men trengte jeg det?
Vi hadde jo en kjempefin dag begge to, og egentlig feirer jeg Kvinnedag når som helst, jeg.

Her vil jeg vise en Akvarell som jeg malte for flere år siden, som fint kunne passet til en kvinnedag
Dette bildet er jeg kjempeglad i. Og man blir jo bare i godt humør av å se på det.

Hele bildet har sin egen historie.
Egentlig var utgangspunktet et reklamebilde, for fliser, tror jeg. Damene sitter jo i en Badstu.
Jeg MÅTTE male det. Det var som om bildet talte til meg.

Etter noen år, kom dette Reklamebildet frem igjen. Faktisk på baksiden av VG, der den midterste damen var fjernet, og erstattet med en mann, som holdt på en blomsterbukett, om jeg husker riktig.

Og under bildet stod det:  (et kvinnenavn......) Vil du gifte deg med meg?
Noe så romantisk!!!
Og det beviser vel også at andre har respondert på det samme bildet som meg.
Når man maler en Akvarell, må det jobbes raskt, særlig hvis det jobbes i vått i vått, slikt som her.
Jeg tror jeg brukte 1 time på dette bildet, og var helt i min egen verden når det ble malt.
Og jeg kommer nok aldri til å klare å gjøre lignende bilde igjen. Og det er vel heller ikke til salgs, for jeg er så glad i det bildet. Da må jeg ha godt betalt, minst 6000kr......ivertfall!!

På høyresiden her. kan du se en logo for Norske Strikkeblogger, der jeg også er blitt medlem.
Jeg oppfordrer alle med strikkedilla om å melde seg inn der. Bare trykk på logoen, så kommer du rett dit. Koselig å ha oss alle samlet et sted.

Nå skal jeg bake og vaske (en grei kombo) Vi får nemlig gjester til bords i kveld, og jeg har allerede en diger bukett med flerfargede TULIPANER på bordet, som gir stemning.

Ha en hyggelig kveld, du også.
Og Hurra for Damene! uansett hvilken dag det er!

14 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Helt herlig bilde. De damene koser seg jo glugg ihjel, det er helt tydelig. Utrolig at du klarte å lage det på en time? Skjønner godt at du er glad i bildet.

Ser ut til at dere hadde fin Oslotur. Design forum er yndlingsbutikken min og takk for tips til ny kafé.

Tanis 48 sa...

Bildet ditt er kjempefint Sylvia ,du må ikke kvitte deg med det.

Lin sa...

Jamen du er jo kjempeflink. Flott bilde. Ha en god kvell og hyggelig middag.

Amelie sa...

Jeg kan da godt forstaa at du faldt for dette billed og sikken et dejligt aquarel du har malet. Jeg bliver ogsaa rigtig glad naar jer ser paa de glade damer.
Hilsen Amelie

Helen sa...

For ett herlig "glad-dame-bildet" her har malt her, og selvsagt har de RØDE håndkler rundt seg....SÅ DEG :) Hehe

Må si jeg syns du er utrolig FLINK, siste jeg prøvde å tegne noen skisser til hagen så det ut som en barnetegning....ingen talent der i gården:(

Har du planer om å begynne igjen? Å male bilder, altså?

ANNEPÅLANDET sa...

Flott bilde! Og god søndag!

Megan sa...

Wow, hvor er du flink! Det er smadder flot det billede og en skøn skøn stemning. Jeg bliver i godt humør! :))

Ha' en fin søndag. Her skinner solen og jeg skal ud og sanke D-vitamin.

Klem.

Eivor sa...

Utrolig flott bilde - HURRA FOR DAMENE !

♥ Hannele på Hisingen sa...

Mysig tavla.

Ragnhild sa...

Et bilde til å bli glad av! Herlig! Det må du jo bare beholde, Sylvia!!! Nå har jeg kost meg litt her inne hos deg med småskjerf i nydelige farger, kake, kjempekos jentetur til Oslo... mmmmm :) Tirsdag tar Ninne og jeg en svipptur til Køben; tror du vi gleeeeder oss, eller... ;)? Klem

berit.. sa...

ville bare innom og si hei og god søndag : ) er blitt kjempesløv å blogge ! men det kommer seg vel etterhvert : )
klæm

Rubia sa...

Knallfint bilde!

Vibbedille sa...

Utrolig lekker og fin blogg du har ;)) Takk for koselig og inspirerende kommentar inne hos meg ;))

Å JA, eg har lagt opp og nyter kanten foreløpig!

Kos deg og ha ei flotters uke ;))

Klem Vibbedille ;))

Ruth sa...

Det bildet er jo bare så langt inn i sjelen herlig. Det oser varme og glede og vennskap. Fabelaktig, Sylvia