Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 29. mars 2012

Flax - Uflax

Jeg er ingen Gambler, det har jeg aldri vært. Men noen ganger vil jeg ha litt spenning i hverdagen, he he. Da kjøper jeg meg et Flax-lodd eller to.
For å gjøre det skikkelig spennende, og for å bevise at jeg ikke er noen Gambler, "glemmer/gjemmer" jeg loddet i lommeboka. Noen ganger for noen dager, noen ganger for noen uker. Ja, det er sant!

Og vinner jeg, glemmer jeg å innløse det også. Da kan det også gå ukesvis......
Og jeg vinner aldri mer enn 25 og 50 kr, og for dem, bytter jeg inn i nye lodd. Det er jo som lommerusk å regne med, så jeg prøver heller lykken!

Og heldigvis for det, for sist vant jeg BIG TIME

Kan du se hvor mye jeg vant? Det er helt villt!!
Så mye har jeg aldri vunnet i Lotto engang (og det er leeeeenge siden jeg tippa Lotto)

Av 3 lodd, vant jeg på 2 av dem, og ser du godt etter, vant jeg altså et på 25 kr også.

Så var det valgets kval. Hva skulle jeg gjøre med "millionene"???? he he  Nye skrapelodd for 525 kr?  Handle garn for pengene? En ny genser? Et smykke?

Heldigvis er jeg skrapa blakk om dagen, så 500 kr har stoooor verdi for meg nå. Derfor var jeg fornuftig, og tok ut 500 kr, mens jeg fikk et nytt lodd for 25 kr.

Men hver gang jeg har Flax, dukker Uflax opp. Tar aldri feil, det.
Så da jeg tok av meg yndlingsskoene mine da jeg kom hjem, skjedde dette
Sålen løsnet fra skoen da jeg tok dem av foten!!!! Det nytter ikke lime eller reparere heller, for det er hull, tvers igjennom!!!! Grrrrrrr......

Så, går de 500 kr til nye sko, eller brukes de på noe annet?
Jeg HAR andre sko også, heldigvis. Men sliter veldig på skotøyet, siden jeg går til jobb, og er på beina hele dagen når jeg jobber. Da er det viktig med gode sko. Og disse var som tøfler å ha på!!!

Nå skal jeg skrape på loddet jeg har i lommeboka. Ja, for jeg vant på et i går også ;)

Lucky me!


9 kommentarer:

vår lille verden sa...

Oii oiii oii sånn flaks!Nå minte du meg på at jeg har et par stk liggende selv:)
Gratulerer med gevinsten,det er nok ikke ofte man vinner slike summer nei..
fin fin torsdag til deg Sylvia:)
klem
kathrin

Rubia sa...

Flaks med flax-loddet og ikke med skoa. Var nok meningen du skulle få litt sko-penger ser du.

Helen sa...

Åhh, Sylvia for ett herlig innlegg, jeg sitter her å smiler over hele fjeset, og skulle ønske du hadde vunnet en million.

Men, man skal ikke kymse av 500 kr, kommer godt med det også :)

Synd med skoene dine....kan du få okey sko for 500,- ?

Jeg som deg, er også opptatt av gode sko når jeg skal gå (mye) - for ellers for jeg lett vondt i korsryggen (en gammel skade).

Krysser fingre for at du vinner på neste lodd også - johooooo blir mye spenning dette her, ja :)

Elisabeth sa...

Moro å vinne penger da, Sylvia.
Jeg vinner aldri. Men så kjøper jeg jo ikke lodd heller. Ler...

Men æsj, så kjedelig med go'skoa dine. Kjenner følelsen når favorittskoa synger på siste verset.

Påskeplaner da frue?

Marianne sa...

Du kunne også ha brugt den på en fly billet til Købehavn og så måtte du blive til du vandt til billetten hjem :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Oj, der hadde du flaks! Lenge siden jeg har spilt Lotto nå, men en gang vant jeg faktisk 5000 kr. Det er lenge siden nå, så pengene var mye verdt. Tror sannelig jeg skal kjøpe meg noen lodd i morgen, jeg også. Kan trenge litt tilskudd til kassa...
Ønsker deg en fin helg!!!

Lin sa...

Grrrrrrrr, saa irriterende. At finde goe sko er ikke let.
Jeg krydser for at du vinner 500 igjen.

frøken ij sa...

Flaks for tiden, kjekt det :)
Kjolen under ser ut til å bli flott, gleder meg til å se resultatet. For jeg regner med at du viser fram ;)

Jeg sitter å psyker meg opp til å klippe opp jakka mi. Har aldri gjort det før, så synes det er litt skummelt. Om jeg får gjort det i løpet av dagen kan jeg få strikket resten i påskeferien, og det hadde jo vært noe..

God påske til deg og dine! :D

Vibbedille sa...

Hell i uhell liksom, men uansett er det jo GØY med nye sko;))
Heldigvis vant du jo;))

KOS deg og ha en koselig Påske og nyt dagene!;))

Go`Påske klem fra Vibbedille ;))