Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 20. mars 2012

En fridag med fart i.....

Jeg har fri i dag, men det betyr ikke at man sløver seg gjennom dagen, tvert imot.
Det begynte med at jeg våknet til sms`er på mobilen, fra noen som allerede hadde vært våkne noen timer.
Da jeg stod i dusjen, ringte det både i telefonen og på døra, SAMTIDIG!

Siden har jeg vært både i flisbutikk, bank, politi (ikke alvorlig noe, bare fornyelse av et pass) handlesenter, hvor innkjøp har blitt gjort. Og jeg har tilogmed sittet på en buss!

Senere venter nye innkjøp, middagslaging (nei, mannen lager ikke middag HVER DAG! ;) ) og en tur i stallen. I mellomtiden skal jeg også ut å gå tur med en venninne. Dagen er komplett!

Derfor får jeg liten tid til dette her
Spennende magaziner og oppskrifter.
(i mellomtiden nå, har jeg hentet Sophia fra skolen, og handlet inn mat.........)

Made By Me magasinet kjenner du kanskje igjen?
Interiørmagazinet RUM abbonerer vi på. Et Dansk magazin som er helt annerledes enn de "vanlige" og har litt min smak og stil. Jeg har bare rukket å bla noen sider i det.

Og så oppskriftsheftet No 11, no 12, no, 13....... Dette har snille Gitte ordnet for meg. Vi har ofte en slik "byttehandel" vi, og det er så hyggelig, synes jeg.
Fra før av har jeg jo Nr 1, nr2.......osv, så jeg måtte ha dette også. Og har allerede funnet noen gode modeller der som jeg har lyst til å strikke.

En av dem har jeg fått ei venninne til å begynne på, for det stod jo hennes navn på en bolero. Det VAR henne, ligsom. Er ikke det merkelig noen ganger? Man kan se hvilke plagg som passer til den og den personen.

Og all tid til overs blir jo brukt til dette
Den røde kjolen min, på pinne 3, som snegler seg sakte men sikkert fremover.

(i mellomtiden har jeg også rukket å spise opp et Kolibri. marsipanegg, nam nam)

Det står ikke noe om at det skal hekles eller strikkes noe nederst på kanten av kjolen. Men den krøller seg noe alldeles, så der må jeg finne på noe lurt, altså.

Nå er det bare å  ta i et tak her hjemme........ingenting her gjør seg selv. Det er iallefall sikkert!

Men det er en god dag!!
(håper du også har det)




6 kommentarer:

Turid sa...

Skikkelig fres på dagen har du hatt- så deilig det er når en har slike dager , da alt bare suser glatt avgårde.
Ha en flott tirsdag videre - æ skal tenke igjennom helga som kommer - da skal æ ut å reise - helt til Bergen!

Helen sa...

Ja, du det er ikke bare, bare å ha fridag ! Mere stress enn når man er på jobb dette her...hehe..

Men, når det er sagt, så har du fått unna en masse oppgaver, da - flinke, effektive, DEG, og du har vel fått tatt noen runder på den røde kjolen også...skjønner jeg !!

Du har såklart helt rett, ang min "bukett" med nøster, er jo syrin farger, tenkte ikke over det, men skrev rosa, så det er herved rettet opp...hehehe

Håper du får sett litt, gjennom bladene dine i kveld? De så nemelig veldig spennende ut.

Her er det "ut å spise pizza treff" med tolk/venninnen min, blir moro ;)

PS, har du sjekket mail ikveld? Invitasjon fra E, har kommet...

Line Kristine sa...

Du verden for et energinivå! Men så godt det er, og så fornøyd man er med seg selv når sånne dager går mot slutten og man kan se tilbake på alt man har fått gjort! :)

Vibbedille sa...

Tips til krøllete kan kan KREPSMASKER ofte være en løsning ;))

Blir en spennende kjole å se ferdig!

Ha en flott dag i morgen også;)

Klem Vibbedille ;))

Elisabeth sa...

Hm.. hvem var det som sendte den sms'n tro? Kremt. Men vi fikk da gjort en avtale. Ikke værst vel?

Kikket på nye Made by me i går. Var nemlig i Husfliden i Skien. Så bilde av kjolen/tunikaen din inni der. Den er super.

Fridag og fridag fru Blom..
Som regel blir de fylt av både det ene og det andre. Kjenner igjen det der.

Natta, Sylvia søte.

RigmorNY sa...

Jammen får du tiden til å fly. Selv brukte jeg gårsdagen på sykehuset, mine skuldre er nå fotografert og foreviget. Så blir det spennende om mine skuldre egner seg til fotografering. ;) I dag har min dag startet med telefondiskusjon ang kommunenes ungdommer som bor kommunalt. Ble faktisk positiv etter den samtalen. ;)9 Ha en fin dag du også. ;)