Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 14. februar 2012

Ull varmer

På veg til jobb i går, traff jeg på dette heldige treet her
De fryser kanskje litt om vinteren, de også?
Forklaringen er nok at noen har mistet dette fine hjemmestrikka skjerfet, og finneren har bindt det fast rundt treet. Det er nok en som VET å sette pris på hjemmestrikka ullplagg, så det ikke bare ble liggende på bakken, og kanskje bli ødelagt. Mulig eieren ser det neste gang de går denne veien?

Jeg måtte iallefall trekke på smilebåndet, og ta frem kameraet og ta bilde av herligheten.

Brrrr....det er kaldt inne i butikken for tiden. jeg har kjøpt meg en ulltrøye jeg går med innerst, for å holde varmen, mens jeg er på jobb.
Noe som frister er også denne flotte genseren her
En deilig (maskinstrikket) genser fra DALE.Dette er Worldcup-genseren , og du kan kanskje gjette hvorfor jeg liker denne? Fargen, selvfølgelig!!!
Og jeg synes at det er ermene som er prikken over i`en på denne.
Og så synger du vel "ALI kurerer gruff" sangen, når du ser på den!

I bakgrunnen ser du den flotte VM-genseren som var så populær for et år siden. Prikken over i `en på den, er den orange stripen, synes jeg.

Noen ganger er det kun en liten detalje på et plagg, som gjør hele plagget spesiellt. Eller fargen......

8 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg håper de finner igjen skjerfet sitt. Det er kun i Norge heg har sett at folk henger klær de finner på veien opp i trærne. Det varmer litt akkurat det der.

Håper du klarer å holde varmen. Det er litt av en oxymoron det der, at du går og fryser i en garnbutikk. ,)

Eivor sa...

Festlig foto med skjerftet !
Jeg synes den røde genseren var veldig flott - og er sikker på at du hadde kledd den.

vår lille verden sa...

haha dette minner meg om en dame som er med i et tv2 program til toppen eller til topps..Hun stod jo og holdt rundt trærne og koset med de..
Kanskje det er ho som har vært på ferde?
Godt at du likte hårinnlegget,tenkte det var liksågreit og ha det som tema denne uken..
Bare så synd at de yngste ikke forstår sitt eget beste:(men men ingen skal si at du ikke har prøvd..Jeg skulle gjort hva som helst for naturlig fall eller krøll i håret mitt!
Nyt kvelden Sylvia:)
klem

Elisabeth sa...

Jeg traller og synger jeg... "Ali blir'u glad i .....
Morsomme stripete genserermer.

Gitte sa...

Troede først at du havde strikket et tørklæde - men manglede en til at vise det frem...... :-)

Hold da op nogle lækre trøjer.

Stort tillykke med fødselsdagen til din datter. Det er nogle lækre strømper - også selv om du ikke har strikket dem.

Lise har fødselsdag på lørdag og ønsker sig ridebukser og varmeridestøvler......

Rubia sa...

En virkelig heldig bjørk som ikke fryser lenger. :O) Kledde fargen også.

Sees i kveld!

karna sa...

Så godt at bjørka fikk sjerf ;-)
Herlig farge på genser, vi vet at vi trenger sånn. Og den orange fargen i fjor er den samme som knappestolpen.

Ninne sa...

Næmmen, har du også begynt kle på frossenpinnene langs veien ;)) Ha en god helg, Sylvia, med eller uten din herlige jobb :)