Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 9. februar 2012

Å male med pinner

Denne gangen har jeg malt med pinnene, og strikket et lilje-mønster
Snakk om å holde tunga rett i munnen, mens pinnene fløy avgårde. Ja, for det gjorde de. Men vanskelig er det ikke. Det er bare snakk om å telle masker, og tvinne tråder. Kjempegøy!

Dette er nemlig et RETRO-skjørt, strikket i MITU på pinne nr 4, og det går unna, altså. Makent til deilig garn! (50%ull - 50% alpakka) Mykt og godt med masse spenst i.
I dag er det dårlig, både med  fotograf og modell; dere får bære over med meg.

Det er nydelig å ha på. Men man blir aldri slank i slike strikkeplagg, men" shit-au ", jeg orker ikke fryse og se flott ut. Heller være fornøyd med meg selv og være varm, og ha det bra.

Jeg får alltid litt kvinnelige former, les: mage, i slike skjørt, siden det er strikk øverst. Men slik har vel de fleste kvinner det! Jeg er ikke kjent for å ha den strammeste magen, iallefall. Så jukser jeg heller med å ha noe som skjuler, over. Går så fint det, at.

Oppskriften til dette skjørtet fant jeg i "Made by Me" magasinet, som kom i høst (redaktør, Tine Solheim)
.....der det står at Dolche Gabana hadde dette skjørtet i sin Norskinspirerte vinterkolleksjon.
Veldig morro når strikk er så in for tiden.

Første gang jeg så det på, var på en "kollega" i NF da jeg nylig var på møte i Oslo. Hun har litt større strs enn meg, men sa det var enkel, siden hun bare strikket en ekstra rose-rapport.
Jeg så hvo fin hun var i dette skjørtet, og måtte herme litt. Det er godt å herme, synes jeg. Det bekrefter at vi er mange med god smak. Ikke sant, da?

På møtet fikk jeg også opplyst om at det kommer et nytt "Made by me" magasin i Mars. Så er det bare å gå å vente på det..........det er jo ikke såååå lenge til.

Nå er jeg på vei til frisøren.
Vi snakkes!

16 kommentarer:

Helen sa...

Racestrikker'n det er DEG det, Sylvia. Hver uke presenterer du ett nytt, vakkert, strikketøy - FERDIG !!

Dette skjørtet har jeg også sett på i den nevntebladet, som er et skikkelig gotteriblad for strikkeglade damer - men, tenker som deg, nei...den magen min blir bare ennå større med tykk strikke skjørt over.....MEN, på deg var det super fint !! Jeg sitter dog å undrer hvilken farge var det?
Er det samme som modellen? Antrasittgrått med krem farget mønster? NYYYDELIG mønster er det på dette skjørtet, altså !!

God dag hos frisøren - todeloooo

Sissel sa...

Så fint det var, og flink du er. Har fulgt den gamle bloggen din, og så datt jeg litt ut av det da du byttet, men nå melder jeg meg som følger. Du lager masse fint og er til stor inspirasjon :)

vår lille verden sa...

Hei:)Du er så flink at jeg blir helt matt her..
Godt det er flere som meg som liker kaffen som den er..Takker for tips med skumminng av melk og smaker,skal prøve meg på det:)
Kos deg hos frisøren og ja vi snakkes snart:))
klem

Rubia sa...

For ett nydelig skjørt!
Knallfint. Du får ha det på til onsdag så vi får se de live også.

Megan sa...

Utrolig flot. Men vi kvinder skal ikke altid se slanke ud! Vi skal lære at bære vores smukke kroppe med stil og smil. Vi vil altid være tyndere, men det ser ikke altid godt ud. Lidt til gården og til gaden, det er faktisk meget smukt og kvindeligt! ;))

Håber du har en god dag. Her blæser det koldt og sneen fyger.

Knus

Elisabeth sa...

Kjempefint skjørt som passer deg utrolig flott!

Gitte sa...

Wauv, pift, juhuuu, skønt, lækkert osv. osv.

Sikken et lækkert skørt.

Pinde 4 lyder som en dejlig opgave, selv om det da også må have været svært - dit mønster kræver meget styr på trådene bag arbejde.
Er helt misundelig :-)

GNIST sa...

Kjempestilig skjørt!!! Og ja, gleder meg til nytt nummer av Made by me - det har vært en stor inspirasjonskilde i høst og vinter.

Ragnhild sa...

Lekkert skjørt! Skjønner ikke hvor du ser den magen din hen, jeg!!! Klem

RigmorNY sa...

Flott skjørt. Selv har jrg tatt strikkepinnene i mine hender igjen, dvs i korte stunder..... Må høre på skuldrene, men greier ikke å være helt uten garn og pinner. Må bare.........;)

Fru Tunheim sa...

Så utrolig lekkert....sånt skjørt vil jeg også ha!!!?.....det ville vært genialt for frysepinnen meg. Nydelig god og varm ull på rompa.

Eivor sa...

Kjempefint - snakke meg om at du maler med pinner, men det gjør du virkelig.

karna sa...

Så nydelig skjørt og takk for inspirasjon, klem

Irene sa...

Superlækker nederdel! Den er vildt flot til dig:-)

Strikkeheksen sa...

Sej nederdel - den er utrolig flot :-)Jeg synes en lille rund mave er smuk, så du får ingen ynk herfra ;-)

Marianne fra ønskeøen sa...

Der overrasker du mig.... >Har du strikket mønster. Den nedderdel har Mille også kig på.... om jeg var halvt så stor så havde jeg også strikket den... Fy faen hvor den fin :-)