Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 4. februar 2012

Ikke lenge til midtsommer?

Her er det -15 kalde i dag. Da er det deilig å sitte å tenke på midtsommeren
Dette maleriet heter Midtsommernattsdansen. For du ser vel St.Hans-bålet som brenner i bakgrunnen?
Denne har jeg ikke malt med pensel, men med en Palettkniv. Men alikevel ser det ut som om det er lette strøk. Jeg har en tendens til å småplukke på motivet, og blir jo aldri ferdig. Med en Palettkniv må jeg være litt grovere, sånn som jeg egentlig vil male.

Jeg har tatt motivet fra et annet sted, og gjort det om til "mitt". Jeg elsker det simpelthen, for det er så vakre farger i det, og så mye glede.

Jeg har ikke malt på en stund, men med hobbyrommet mitt, er det jo meningen at jeg skal begynne med det igjen. Og jeg har etpar motiver lagret inni hodet mitt, som jeg snart må få ut. Og så hadde det vært greit å få solgt noen bilder, for jeg har så mange fra før.
Men noen ganger er det så vanskelig å gjøre seg av med dem, for jeg legger så mye av meg selv i bildene. Men det er jo greit å tjene noen kr. også.

Denne uken ble enda en hals til, og snuppa er veldig glad for den. Den har sittet på siden
Hun bestilte den, og valgte farge selv, og var veldig takknemlig, skjønne Snuppa mi.
Strikket i Puno(2 nøster) på pinne nr 7, men denne gangen strikket jeg rundt.

Oppskriften  på den er ca slik:
Legg opp ca 166m (jeg la opp 170m, men måtte ta vekk noen underveis, slik at mønsteret skulle stemme) Og strikk 6 rett, 2 vrang, omg rundt.
Strikk slik 5 omg. På den 6 omg, lager du en flette på rettmaskene (3m over på en pinne foran arbeidet, strikke de neste 3 rett, strikk de 3 fra pinnen rett) 2 vrang, og fortsett slik ut pinnen.
Gjør slik på hver 6 pinne, og strikk til begge nøstene er strikket ferdig, eller når du føler halsen er bred nok.
Tull den 2 ganger rundt, og VIPS, en deilig og varm hals.
GOD LØRDAG!

14 kommentarer:

Sidselsidserk sa...

Det var et nydelig bilde!!! Jeg skjønner godt at det er vanskelig å selge unna, men du burde male mer og jeg kommer gjerne på kunstutstilling hos deg:-)
Takk for oppskrift på hals - trenger det nå det blir slik kulde som det er nå.
Fortsatt fin helg:-)

Tovepia sa...

Du er virkelig en kunstner, bildet var sååå flott!
Slike halser liker jeg også, de er et must må;)
Ha ei flott helg videre, klem fra mæ;)

Ragnhild sa...

Næmmen, du blogger jo fortere enn lynet, jo!!! Så nå har jeg kost meg litt her hos deg med herlige malerier, hals, pulser, genser og nye trender... Herlige vårfarger!!! Kos deg med strikketøy i vinterkulda :) Klem

Lin sa...

Ikke langt til midsommer, tja det kan man vist godt sige. Det varmer ihverttilfaelde at taenke paa det her i alle vores minusgrader og isglat.
Halsedissen er velnok flot.

Helen sa...

Spennende å se nytt garn under her, og bloggplassen din, sysn jeg ser deg sittende der med det flotte sjalet rundt deg, og av en eller annen grunn ett glass med rødvin ved din side...hmm...tro hvor jeg fikk det "bildet" inni hodet mitt fra? hehe

Flotte, flotte bilder du maler, og jeg skjønner hvorfor dette er blant dine favoritter, fordi hun har på seg en rød kjole, vel !!
Du er RØDSYLVIA, vettu ;)

Etter 2 hektiske døgn, har vi kommet oss seint, men vel hjem til Tjøme, og fyyy søren så kaldt !!

Men, meldt mildere fra imorgen, tror jeg det var...håper endelig det !

God helg ;)

mimouna sa...

Oj, her var det mye nytt.

Bildet ditt var virkelig flott med sterke, levende farger. Det hadde vært deilig med sommer nå, men vi kan jo drømme oss bort litt også.

God helg til deg og dine. :)

Tine sa...

Sikke nogle smukke billeder du maler!
Jeg er imponeret.
Du er virkelig dygtig, og jeg håber at du snart kommer igang igen, så vi andre måske kunne få mulighed for at købe et?

Strikkeheksen sa...

Tænk at du også kan male, Sylvia - det er et betagende midsommerbillede, du har lavet - vidunderlige farver og stemning :-)

Fin hals til en smuk pige :-)

Farmors sa...

Så flink du er til å male da! Har prøvet meg litt selv også, med vekslende hell. Vet du, jeg drømte her en natt at jeg var på besøk i butikken der du jobber, men du hadde fri den dagen og var i Oslo! Sånn kan det gå i drømme. Alt det fine nye garnet kommer ikke i min nærmeste garnbutikk, de har så dårlig plass, synd, men kan jo forstå dem. Ha en fin vinteruke mens vi venter på vår!

Rubia sa...

Nydelig bilde. Du må begynne å selge dem i butikken.

Flott hals også og i enn nyyyydelig garn.

Berit sa...

et nydelig bilde !! du er virkelig talentfull på mange områder du !!

ønsker deg en fin dag.. klæm fra mæ

Sidsel Sangild sa...

Kæreste Sylvia

Tusind tak for den dejlige pakke! :-)
Den vil jeg sidde og nyde. Jeg vil overveje at vise mine billeder frem ligesom dig, det er en god ide :-)

Kh Sidsel

ANNEPÅLANDET sa...

For et nydelig bilde! Du burde jo ha utstilling, du! Skjønner godt at det kan være vanskelig å skille seg av med bildene, man får jo et personlig forhold til dem.
Ha en flott uke!

Ruth sa...

Herlig bilde. Hver eneste maler/malerinne jeg kjenner har det likedan. Men det bir vel sånn når man legger så mye av seg selv i en ting. Du burde ta bilder av dem alle og legge dem ut på en side i bloggen din. vi vil gjerne få se skjlnner du. Kanskje du kan bli overtalt til å selge noen av dem også.