Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 28. februar 2012

Grovbrød

Når jeg er ute å reiser, synes jeg det er spennende å smake på ny mat. Det er alltid en del av turen, og jeg tenker dessuten ALDRI på kalorier på slike turer.
Men noe man alltid savner, er grovt brød. Skikkelig grovt, med sprø skorpe, og litt å sette tennene i.
Som regel blir det mest servert loff, eller en lett kneip, som ser grov ut, siden de har strødd grove korn på toppen.
Derfor var noe av det første jeg gjorde, da vi kom hjem, å sette over en deig med grovbrød
Mmmmmm....ser det ikke godt ut?

Jeg er en av de få som ikke går på noen diett, (skulle vel kanskje.......) eller den populære Lavkarbo-dietten. Derfor fråtser jeg i grovt brød, poteter, pasta, ris.....you name it!
Og ja, jeg har en bollemage , sikkert pga det (eller manglende trening) men så får det bare være sånn!!!

Og jeg har syltetøy på brødskiva også, og masse smør
...og sukker i teen.

LITT AV ALT ER VELDIG GODT!

Ha en kjempefin dag du også!

    

9 kommentarer:

karna sa...

Grovbrødet er selve grunnlaget i vår husholdning, så ikke noe lavkarbo her heller. Men, jeg drikker teen uten sukker. Ha en fin dag, klem

vår lille verden sa...

Nam nam nam!Kjøkkenmaskinen min har gått dundas så jeg nøyer meg med crapy kjøpebrød for tiden..
Får vann i munn av disse:)
Gavedryss hos meg om du vil prøve lykken!
klem

RigmorNY sa...

Grovt brød er det beste. Lavkarbo........ja jeg skulle nok ha vært på mange slike, men jeg er nok alt for glad i mat til å ville meg selv så vondt. Så får jeg heller være på mine ekstra kilo. Ha ei fin uke. ;)

Tovepia sa...

Godt å høre:O) Ingen kur her heller, men tenker meg om innimellom...og litt av alt er nok det beste:)..så herlig godt ut!!
Nyt dagen, klem fra mæ;)

Turid sa...

Grovbrød er godt ....men så er det det hvetemelet , som ikke er no særlig bra for mæ ...og lavkarbo er min greie- det er ingen kur eller diett -en livststil ..me masse go mat lagd fra grunnen av - var kjekt å ha han Toro som kokk -men for å si det sånn , så ble han sagt opp her i fam. Så smør på lavkarbo brødskiva og fløte i kaffen da koser æ mæ.

Sisselshverdag sa...

Mmmmm, ferskt hjemmebaka brød, finnes ikke bedre :D
Vi er nok flere som ikke går på diett (som kanskje "burde")

Ha en hyggelig uke :D Klem

Sissel sa...

Lavkarbo er noe ordentlig tull er min mening. Jeg tenker at man bruker sunn fornuft, spiser det man liker og nyter maten:) Grovbrødet så fantastisk godt ut, mmmm...

Elisabeth sa...

Skriver under på den, Sylvia. Litt av alt er veldig godt. Kunne nok aldri gått på noe diett jeg heller. Da ville jeg nok blitt helt helkta på alt jeg ikke kunne få.

Brød- og knekkebrødbakst her i huset i dag også Elsker den prosessen og lukta som sprer seg.

Lurer på en ting: kan man vaske Flame'genseren i maskin?

God dag til deg, kjære.

Rubia sa...

Ingen lavkarbo hos oss heller. Vi trenger masse karbohydrater. Grovbrød er nydelig!

Kos deg med god samvittighet. Og skulle du får lyst til å bli med på Zumba, er det bare å si i fra. Der får du trent magen. Jeg lover!