Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 25. februar 2012

Familien "Bundy" på tur.....del2

Når familien vår er på tur, kaller vi oss" Familien Bundy", fra den Amerikanske serien "Våre verste år".
Ikke det at vi ligner så fryktelig mye på karakterene i serien, men vi kommer alltid utfor mye rart, som vi senere bare må le av.
Vi har feks hatt bilen vår på verksted hele ferien, eller blitt tauet ut av en ferje. Kloakkproblemer med bæsj i dusjen, eller stengt gate ved innsjekking av bagasje. Vi har enda tilgode med å glemme igjen bagasje, eller mistet den, men det kommer nok............

Fra Gamlebyen

Ja, vi er litt av en gjeng, skjønner du. Men vi har humoren på lur, og derfor overlever vi det meste.

Denne gangen var det overnattingen som var "problemet".
Vi klarte selvfølgelig å bo litt langt utenfor sentrum, så det var ingenting som skjedde rundt der vi bodde. Det var også slik da vi skulle få nøkkelen til leiligheten vår. Kodelås på inngangsdøren, ingen "resepsjon" og kontoret der var selvfølgelig stengt i helgene.

Vi ringte på en klokke, og etter 15-20 min kom en liten dame løpende i tøfler, med nøkkelknippe. Hun snakket KUN Polsk, noe vi ikke forstod. Så det var mye "armer og bein", men vi kom da inn i leiligheten vi var tildelt.

Fra Gamlebyen

En nyoppusset leilighet, med alt nytt. Den så veldig fin ut. Et soverom med dobbeltseng, pluss en sovesofa som ekstar seng, i stua. Den ble det mye "slossing" over, for til vår store overraskelse, var dette den beste soveplassen i hele leiligheten!!!
Dobbeltsenga var hard som bare det, og man kunne likesågodt ligge på gulvet. Det hadde vi nok gjort, om vi hadde hatt dyner nok. Vi fikk kun 2 dyner, delt på 3 voksne og en ungdom.

En natt skviset vi oss 3 stk på sovesofaen, og ved hjelp av ullvesten min, og det digre Kauni-sjalet jeg heldighvis hadde tatt med, hadde vi noe over oss. Det ble altså lite søvn de dagene vi overnattet her.
Så vi tok igjen søvnen med masse god mat og drikke.
Her ser du et lite måltid jeg hadde da vi var på HARD ROCK CAFÈ.
Der drar vi alltid når vi er på ferie, for den finnes jo i alle de største byene verden over. Og de har kjempegod mat der!
Og burgeren er vel nesten et "must" når man er på HARD ROCK CAFÈ!

Kaffen i Warszawa var helt topp. Jeg så ikke en eneste kaffetrakter, alt ble laget manuellt med maskin. Og den var sort og kruttsterk, og gav deg et lite "kaffe-kick" om du drakk litt for mye.
På dette stedet var vi flere ganger for å spise deilig dessert, mmmmmm...... og det var på et digert Handlesenter, der Sophia storkoste seg med shopping.
Siden det var så guffent og kaldt ute, dro vi alltid hit for å få litt varme tilbake i kroppen.
Warszawa er ingen Motemekka, til storby å være. For meg så det ut som om de var 10 år tilbake i tid, så jeg kjøpte faktisk ikke stort. En ny mascara, som jeg trengte, som kostet like mye som hjemme, og et par sko jeg fant ut at jeg "trengte".
Sophia fant masse hun likte, siden de fleste klesbutikkene var for de helt unge, så hun shoppet ivei og hadde det helt topp.

Prisene der var mye lavere enn her hjemme, så vi tok mye Taxi, siden vi bodde ca 10 min med bil utenfor sentrum, som kun kostet rundt 30 kr.  Men vi går alltid mye når vi er på slike turer, så vi gikk faktisk inn til sentrum etpar ganger, for å våkne skikkelig, etter en laaaang våkenatt uten søvn. Men da var vi klissvåte på beina før vi kom frem.

to be continued.............





6 kommentarer:

Ninne sa...

Så hyggelig tur dere har hatt! Jeg har også vært i Warzawa en gang, og syns gamlebyen var nydelig med fine hus og fresker på veggene!
Vi har vært i Berlin noen dager, ikke verst der heller ;)

Klem fra meg!

Ruth sa...

Det høres litt slitsomt ut alt det der, men kan man le av problemer så overlever man nesten alt. Nydelig ser det i hvertfall ut til å være.

Ja, Blogger og Det Nye Grensesnittet. Urgh. Hvis du går til "oversiktsiden" din så finner du et lite hjul øverst i høyre hjørne. Klikk på det og da er et av valgene "Gammelt grensesnitt". Så vidt jeg forstår kommer det gamle til å forsvinne helt om en stund, men man kan i hvertfall bruke det enda en stund. Det har vært mye trøbbel med Blogger nå syns jeg.

Jeg er pakket og klar. Vi drar grytidlig mandag morgen.

Turid sa...

Opplevelses ferie er det man kaller slikt- å som du sier med godt humør så kommer en veeeeeldig laaaaangt.

Helen sa...

Herlig !
Jeg ler høyt her jeg sitter, syns jeg liksom ser deg for meg....hehehe

Synd det var bare 2 dyner....litt håpløst, men sånt skjer.

Flotte bygg du viser oss, og tydelig at maten var det ikke noe i veien med, nam nam !!

GOD HELG, Sylvia - tenker du sitter å strikker litt ikveld?

Her pakkes kofferten, for..ja...vi skal ut på tur, igjen...hehe ;)

ANNEPÅLANDET sa...

Det er så artig å lese reiseinnleggene dine, nesten som å være der selv... :-) Jeg tenker alltid å det å reise som et eventyr - det skjer så mye rart og man opplever ting man kan leve på i mange år.

Enda godt at man kan le av det som går galt! Nesten litt rart at dere aldri har mistet bagasjen, det hører liksom med til en flytur, det.

Vi pleier også å spise på Hard Rock Cafe når vi er ute og reiser sammen med ungdommen. I Roma var lokalene helt fantastiske. I New York fikk jeg den mest svartbrente burgeren jeg har sett i mitt liv.

Men ergelig å ikke få sove da! Vi er nok litt bortskjemte her i Norge med gode senger og ikke minst gode dyner - det er liksom alltid noe krøll med sengene på utenlandske hoteller. Eller med varmtvannet. Haha, ja det er slitsomt å reise, men det er gøy også! Skriv mer! Og ha en god søndag!

Rubia sa...

Det er sikkelig gøy og lese og se hvordan dere har hatt det. Så er det bare å begynne å planlegge en egen tur. :O)