Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 2. februar 2012

Dreamline

Yes, i går kom endelig det nye garnet til Du Store Alpakka til butikken.
Det er 3 nye kvaliteter (veldig tynne) men som kan blandes med hverandre, og som gir deg et helt nytt garn. Vil du se?
Liten plass som vi har til nytt garn, fant jeg utstillings-hyllene våre, og laget ny plass. Tror jeg må finne en ny løsning etterhvert, for når noen tar ut et nøste, vil de andre bare drøsse ut, regner jeg med.

SKY: vakker silkeglans. 70% babyalpakka og 30% silke

SOUL: luftig, drøyt og helt nytt. 68% babyalpakka og 32% nylon.

AIR: supertynt, lett og pusete. 78% alpakka og 22% nylon.
Et oppskriftshefte hører til garnet, DREAMLINE. Du kan tro det er mange lekre oppskrifter inni der. Jeg har allerede funnet en jakke jag bare MÅ strikke, men jeg må bruke Faerytale istedet. For som dere kan se, så passer ikke noen av disse fargene til meg.
Men jeg skal nok strikke av det, for til Snuppa passer fargene, og jeg kan da lage noen gaver også.

Det hører også lekre knapper til dette garnet. Jeg kaller dem blondeknapper, jeg. De rakk jeg altså ikke pakke ut i går, men jeg solgte faktisk noen fra posen. Og det samme gjorde jeg med garnet, da jeg viste det frem til en kunde. Hun ble ellevill, og fant seg en topp hun ville strikke. Så gøy!

Her sitter jeg og blogger. Under trappa i hobbyrommet mitt/Mannens kontor.
Akurat nå er det iskaldt her nede, for Sønnen hadde slått av vifteovnen i går kveld. Det er en uisolert kjellerdør her nede, som islufta står inn av, så det trekker litt derfra. Men med varm ull, og det digre sjalet mitt, som jeg fikk på Fanø, ja så holder jeg varmen.
Dette sjalet bruker jeg HVER eneste dag!
Jeg går ikke med det som et vanlig sjal, til det er det for stort. Men jeg tuller det rundt meg, feks når jeg sitter å blogger, eller bruker det over meg som et pledd, når jeg sitter å strikker i sofaen.
Jeg klarer meg faktisk ikke uten dette vidunderlige sjalet.
Tusen takk igjen, Anne og Marianne.

10 kommentarer:

Eivor sa...

For et lekkert garn. Det skal nok bli mange favoritt plagg av det.
Sjalet ditt er bare helt lekkert - og med tanke på at det er strikket spesielt til deg med kjœrlighet i hver maske varmer det nok ekstra !!

vår lille verden sa...

Hei:)Så spennende med nytt garn,fargene du viser her ser jo såå lekre ut..
Bra du ikke sitter og fryser,du har nok mye fint du kan tulle deg inn i..
klem

Vibekes lille ullne sa...

Spennende med nytt garn! Det må undersøkes nærmere. :)

UTrolig vakkert og flott bilde du har laget i innlegget under! Veldig imponert, du er virkelig begavet.

Godt at genseren fant et eier. Stusset litt på at mannen din ikke var nevnt som kandidat, men tenkte han var helt uaktuell. Så feil kan man ta heldigvis. :)

Ellen sa...

Tænk at gå i sådanne fristelser hver dag. Lykke er gode veninder. God dag.

RigmorNY sa...

Fy søren du er heldig som kan går rundt med alt dette flotte garnet vær dag, jeg tror jeg hadde gått bærserk. ;) Skuldrene mine ja......de blir nok aldri bra, men jeg har funnet ut at å strikke på rundpinne går bedre enn å strikke på fempinner. Og votter ble derfor for tøfft, tror jeg strikke rmer "krampete" med fempinner. Har jo Kaunigarn som ligger her å frister med glade farger, så der går bare ikke ann å motstå det. ;))

Gitte sa...

Skøn sweater til din mand. Og lækre pulsvarmere.

Sikken megen ny inspiration du har været "ude for" Lækkert, lækkert ser det hele ud. Glæder mig til at se mere til de nye opskrifter I har fået.

Fru Kahr sa...

Sikke en masse lækkert garn, det er da svært at modstå:-)

Rubia sa...

Garnet er bare helt nyyyydelig!
Gleder meg til å begynne å strikke med det.

Elisabeth sa...

Du vet å friste, du frue.
Skal kikke innom den mønsterboka neste gang jeg er innom deg, pluss å kjenne på garnkvaliteten. Der har du meg. Alpakkagarn er bare SÅ deilig. Sammen med silke blir det vel himmelsk?

Det sjalet er flott.

God helg, og "auf wiedersehen".

Lin sa...

Bloggen din begynder at blive ganske farlig, du frister med aaalt muligt laekkert.Suk.