Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 23. januar 2012

Tynn bunn!!

Endelig kom snøen, sier mange, men jeg er ikke helt enig!!! Noen ble veldig glad!
Snuppa og venninna hoppet rundt i snøen, og lagde en snømann....trodde jeg. Denne ligner mest et fallossymbol. Og er i nåværende stund, snart så skjev at den faller.

Jeg har erklært meg som frisk i helgen,og da bakte jeg litt
Jeg elsker jo å bake, like mye som å strikke/hekle.
Det er veldig avslappende, og hvis man vil, kan man være kreativ (en gang bakte jeg loff til et selskap hvor vi serverte reker, formet som en diger hummer. Kjempesucsess!)

Denne gangen var det bare pizzabunner
Dette er førstekte bunner, som man kan fryse ned, og de forblir like tynne. Også tiner dem når man lager det som man skal ha på. Da får man også noe å spise i en fei.
Snuppa liker sin pizza best, laget som Pizza Margherita, altså minst mulig på. Og det er vel DET som egentlig er den tradisjonelle Italienske pizzaen?

Vil dere ha oppskrift på pizzaen?

9 kommentarer:

Eivor sa...

Klart vi vil ha oppskrift på pizzaen ......
Nei, ikke alle er like glad i snøen, og spesielt snø som vi vet blir is om et par timer og mange blir sittende inne for å spare seg et arm/benbrudd. Synes det burde vœrt bedre på fortau og andre steder der folk går turer. Men snø er veldig fint - bare litt upraktisk !

vår lille verden sa...

Yammi Yammi...Så smart og lage flere om gangen.
Godt at formen er bra igjen:)
Nyt mandagen:)
klem

Solveig sa...

Så smart, vil gjerne ha oppskrift. Du er så kreativ:-)

Rubia sa...

KLART vi vil ha oppskrift! Ser veldig bra ut!

Vibekes lille ullne sa...

Synes ikke det er "bare" å bale pizzabunner. Det var jo kjempesmart å lage for å fryse ned. Lettvint og supergod middag på et blunk. Nå ble jeg sulten, middagslaging straks. Ikke pizza men salmalaks her i dag.

Ha en fin uke! :)

Anonym sa...

Ja, jeg vil meget gerne have pizzaopskriften!
Tak!
Venlig hilsen K-V

Fru Tunheim sa...

Mmmm....pizza med tynn og sprø bunn er de beste...og aller best er en god margarita....

Lin sa...

Selvfølgelig vil vi det hihi. Der er ikke noget som en god pizza. Snuppa har ret. Tomat og ost er de bedste mums.

ANNEPÅLANDET sa...

Sånne lager jeg også! Meterhøye stabler med ferdigbunner - så kan hver og en lage sin egen "spesial" og resten av bunnene fryser jeg ned. Lærte det av Lars Barmen på TV en gang for hundre år siden. Det er veldig populært her hjemme.

Er ikke så veldig glad i snø jeg, men heller det enn søle og grisevær hele vinteren...