Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 29. januar 2012

Søndag med farger på

Deilige søndag.
Jeg har sovet lenge, og det trengte jeg. For Mannens vekkerklokke ringte 04.30. Jeg våkner jo av det. Da han dro, var det katta som ville inn og kose. Hun skrapet på døra, og mjauet. Hvem kan vel stå for det? Men hun skal ligge, feks på skuldra mi (en gang våknet jeg ved at hun lå på ryggen min, veeeeldig tungt)
Nytteløst å sove!

DRØMMER
Ikke hjalp det med at drømmen jeg hadde, var litt av et mareritt. Jeg drømte jeg var på jobb(drømmer ofte det) men så gikk lyset ved stengetid, og da jeg endelig fant en lommelykt, hadde det kommet masse kunder, selv om dørene var låst, og alle trengte hjelp.
Jeg sa at det var stengt, og fikk folkene ut. Men så kom ordføreren med nøkkelknippet sitt, og låste opp dørene igjen, så kundene kom tilbake. Og nå var det enda en dør de kunne komme inn i.
Og kassa var full av penger; sedlene bare tøt ut, og jeg fikk ikke gjort opp kassa.

For et mareritt!!!!
Har DU også hatt slike rare drømmer?
Nå står tulipanene mine i full flor, i den herlige ELIPSE vasen min (Piet Hein) Jeg skulle gjerne hatt Super Elipse bordet , men må nøye meg med et enkelt bord fra IKEA sålenge
Og endelig, etter nyttår, fikk vi opp maleriene mine, på veggen. Det er over et år siden vi flyttet inn, og bildene har vært stuet på loftet. Hvite vegger overalt. Men det er murvegger, og ikke alltid greit å få hengt opp bilder. Og da må de henge der permanent, ellers blir det stygge sår i tapetet, om man vil henge opp på nytt.

Da var lister fra IKEA løsningen. Og jeg kan bytte på bildene, så mye jeg vil.
Vi har en vegg til, over sofaen, og listene ligger klare (venstre på bildet), og der står også et maleri som må opp på vegg.
Alt er her, det er bare viljen til å få satt igang, som mangler.

Har dere lyst til å se maleriene mine?
Nå skal jeg svinge skurefilla og vaskekosten.
Ha en deilig søndag!



10 kommentarer:

Ulla sa...

Hejsa Sylvia

Sikke en dejlig lysestage med mand/kone - sådan en kunne jeg godt tænke mig .... er det muligt at finde den ? og vil du hjælpe mig med en adr ?
Kærligst Ulla

Helen sa...

JEG VIL SE MALERIENE DINE !!
Det aner meg da, røde, glade bilder..?! Morsomt at du viser disse "bilde listene fra Ikea" har tenkt på samme (etter å ha først sett det i en annen blogg, må innrømmes)- og NÅ fikk jeg skikkelig lyst på samme, her i boligen vår i BOLSENA, fordi vi har murvegger, og samme problem som du nevner...MÅ være sikker på at det bildet blir der det settes opp..i evigheter....sukk....
Skal gå til innkjøp av den lista....,hvor lang er den og husker du om den fantes i flere lengder..?

Så til drømmen din, døøøør av latter, og tror du muligens kan ha hatt en overdose med kunder ....hehehehee...prøvd å analyse den? Jeg husker sjelden min drømmer, men min kjære derimot, småsnakket i søvne her om dagen, og jeg spurte hva gjør du og hvor er du?
Jeg er i Afrika og gjør afrikadøri...?!?!
Ja, skjønn det den som kan. Kunne jo ikke gi meg, så jeg spurte og grov videre og svarene ble mer og mer hinsidige...måtteslutte ad jeg begynte å le høyt og vekket han..ops...

God kveld til deg - også håper jeg du igjen får en god natt søvn UTEN mareritt.... todelooooo

Vibekes lille ullne sa...

Morsomt å se bilder fra utstilllingen, for oss som ikke var der! Kanskje det blir mer hekling på meg nå?

Det var litt av en stressende drøm på søndagsmorgenen. Har rare drømmer innimellom jeg også og typisk på morgenen hvis jeg først har vært våken.

Takk for hekletips forresten. Kommer godt med for en heklenovise som meg. :)

Berit sa...

Uha, en fæl drøm! Godt du vågnede og indså at det netop kun var en drøm.

Vi må se dine billeder...

Turid sa...

Fargerik søndag hos deg - det har æ å hatt , men utomhus.
Tenker på maleriene dine -sikkert store , fargerike og med glede i !

Elisabeth sa...

Slike bildelister ser praktiske ut :) Vil gjerne se maleriene dine ja!

RigmorNY sa...

Bare innom for å si at jeg har ikke glemt deg, men jeg liker av vonde skuldre og "tastingen" blir deretter. Men øynene er gode og jeg leser, er innom deg ofte. Skal bli flinkere bare jeg får "kværket" det som er vondt i mine skuldre. ;))

ANNEPÅLANDET sa...

Klart vi vil se maleriene dine!
Det var litt av en drøm du hadde - det sies at dagens inntrykk bearbeides i drømmene, men noen ganger kan man jo lure hva det er som blir bearbeidet. Jeg har ofte mareritt, i perioder ganske grusomme også, det henger sammen med at jeg har narkolepsi (sove-delen av hjernen funker ikke helt som den burde). Da er hyl og skrik i søvne og den stakkars mannen min blir jo helt forskrekka, selv om han begynner å bli vant til det. Akk ja, det er mye rart her i verden. Ønsker deg en strålende uke! Og få se de maleriene da!

Rubia sa...

Huff for en drøm!!!!

Elisabeth sa...

For et "morsomt" mareritt du har hatt. Ler...

Apropos Ellipse, satt akkurat rundt det bordet i går kveld. Var invitert på middag hos noen venner i nabobyen. Og de har det bordet. Fint. Ruver lite.
Ellipsevasen din er også fin. Tar seg godt ut med tuipaner. Hvem produserer dem?

Morsomt å se mer fra messa, pluss maleriene dine. Du har jo fortalt meg at du malte før. Jammen er du kreativ på den fronten også, Sylvia.
Ha en flottanes mandag!!!