Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 3. januar 2012

Nytt år, nye muligheter

Godt nytt år, alle sammen!
Jammen har jeg kost meg i romjula. Har tilogmed tatt meg litt "fri" fra bloggen, også.

Men nå er det et nytt år, med nye muligheter, startet, og hverdagslivet er igang igjen. Det er det jeg liker best, vet du.

Da er det en hals og en vest siden jeg blogget sist. Halsen til Snuppa ble jeg raskt ferdig med, så den har vært flittig i bruk. Faktisk hver dag
Den består av 2 nøster PUNO Alpakka, strikket på, nei jeg mener HEKLET med nål nr7, i fastmasker. Jeg heklet bare rundt og rundt, til det ikke var mere garn igjen, og byttet på å skifte farge innimellom.

Snuppa synes det er helt TOPPERS, og jeg er ellevill av glede. Vi har nå planlagt at jeg skal strikke en stooor genser til henne, i kosegarn. Og da ser jeg for meg at jeg kanskje velger Faerytale Alpakka, i en fin ny blåfarge. Det er jo blått som er hennes favoritt. Men jammen hadde hun ikke vært på salg i går, og kjøpt en genser i rød-orange farge. Har hun blitt preget av sin mor???

I julen har jeg kosestrikket på en vest. Den har jeg strikket for etpar år siden også, populært kalt Tøffel-vesten. Men siden jeg strikket min i sort tweed-garn, kalte jeg min for TRØFFELvest.(oppskrift fra Hendes Verden)
Den har jeg brukt mye, og fått så mye skryt for, og bestemte meg da for å lage en til, i et annet garn, og ikke fullt så sid. Og slik ble den
Jeg bare elsker den allerede! Og selvfølgelig er den i den fargen jeg har mest dilla på for tiden: brent orange.
GARN: Baby-Alpakka fra BC-garn(DK) som vi selger i butikken
Pinner: 5
Jeg har strikket med dobbel tråd, og den veier under 200g, og er så myyyyk og god!

Den er strikket nedenifra og opp.
Her er det også strikket en grov feil, men som jeg har sagt tidligere, så SKAL det være feil i et håndstrikket plagg!!!
Tenk at dere skrøt så av meg sist, da jeg fortalte om UFOen min. Vel, det er kun èn sokk fremdeles, kremt, ellers hadde jeg jo ikke blitt ferdig med verken halsen eller vesten, he he.
Jeg har en annen UFO også, som kun mangler en arm og et bærestykke. Og jeg forstår ikke selv hvorfor jeg ligsom bare ikke setter igang med den, og får den ferdig!

Men jeg har jo kjøpt inn nytt garn til nye prosjekter, som bare ligger å venter på å begynnes på. Tenk om garnet råtner, og oppskriftene forsvinner i mellomtiden. Nei, huff. Her er det bare å stå på! ;)

Ønsker dere en riktig fin, føste uke i 2012.

15 kommentarer:

Megan sa...

Så flot at læse at du har hygget dig i romjulen. Og nu er det igen hverdag. Som dig holder jeg også af hverdagen. Nu gør jeg! ;)

Ønsker dig et lykkebringende nytår og glæder mig til at følge dig i 2012.

vår lille verden sa...

Så flink du er,skjønner godt at lillemors hals blir flittig brukt:)Nå er det hverdagen som gjelder enig med deg i at det er den som er best!klem

Vibekes lille ullne sa...

Godt nytt år Sylvia! :)

Godt med bloggpause innimellom. Fin og deilig hals til snuppa! Har to nøster Puno i skuffen, så kanskje?

Så bra at du har fått strikket nr 2 av favorittvesten! Jeg har også planer om en til, for den vesten er fin altså! :)

Irene sa...

Godt nytår! Fin tøffelvest i en fantastisk farve:-)

Tine sa...

Godt nytår!
Hvor er det en dejlig vest i en meget smuk farve.

Elisabeth sa...

Vesten ble virkelig fin! Et godt nytt strikkeår til deg også :)

skb sa...

Flott vest!
Godt nytt handarbeidsår!

Rubia sa...

Flott hals og vest! De ufoene stikker ikke avgårde. :O)

Eivor sa...

Godt nytt år !
En lekker hals og for en flott vest. Du er jammen flittig og flink. Vi har vœrt opptatt med helst andre ting, og akkurat sitter jeg og ser fornøyd på en ny operert mann som heldigvis er i god form etter operasjonen. Men det er nok langt fram til "normalen".

Helen sa...

Jeg sitter å humrer her..hver gang nytt innlegg kommer fra deg, er det ett NYTT strikkeprosjekt som er ferdig !!!!!!! Du er jo helt rå, hvor effektiv du er...at det ligger litt uferdige andre prosjekter å venter, vel...de går ingen vei, så du har de til engang hvor du ikke har nytt garn som roper på deg, ikke sant?

takk for alle søte kommentarer, Sylvia, og jeg har blitt en mester på pannecotta desserten, takket være deg. Jeg lagde den igjen til nyttårsaften og måtte der gi oppskriften videre, så vellykket ble det ;) Moro for meg, som aldri før i mitt liv har blitt kjent for mine desserter, annet enn innkjøpt is fra butikken !! Haha

Moro, hvis vi tre kan gjenta ett bloggtreff igjen - engang i 2012.

Godt nyttstrikkeår, klem fra Helen

Fru Tunheim sa...

Skjønner godt at den halsen har vært i bruk daglig, lekker....

Elisabeth sa...

Både fargen og vesten er flott.
BC babyalpakka er bare et nydelig, bløtt garn.

JAAAA!!! Leste Helens kommentar over her. Vil gjerne være med på nytt bloggtreff. Når?

Kommer antagelig innom butikken på fredag formiddag, Sylvia. Det var dette Camomillesjalet mitt da vet du. Er du på jobb fredag?

Line Kristine sa...

Godt nytt år!
Halsen og vesten ble kjempefine! :)

MineBlom sa...

Godt nytt år til deg ;O)
du er like slink som vanlig du ;O)
Hilsner fra Birgitte

Ragnhild sa...

Godt nyttår, Sylvia!!! Endelig har jeg litt tid til bloggbesøk igjen, og har akkurat storkost meg her inne hos deg:) Ikke visste jeg at du har vært baker/konditor, men det burde jeg kanskje ha gjettet...;) Mange flotte strikkeprosjekt både på og av pinnene, og nei, jeg tror ikke snuppa er påvirket av dine farger 'i det heeeele tatt' ;)))) Stor klem på vei sørover fjorden