Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 30. januar 2012

IKONER

I natt tror jeg ikke jeg har drømt noe som helst, siden jeg hadde fått meg en stor dose coffein i blodet kvelden før.
Jeg elsker mørkbrent kaffe, og maler den selv, men det ble nok litt i meste laget før sengetid, ja.

Ang. de hyllelistene mine, er de kjøpt på IKEA, og vi satt opp 2 stk etter hverandre.
Ser du nøye etter, har jeg litt div. kunstglass på den også. Greit å ha slike pene ting fremme av og til, og ikke inne i et skap. Og så gir de jo litt farge også.

Så var det maleriene mine da. Her kommer et jeg er veldig glad i, og med gullrammen rundt, kan det se litt ut som et IKON bilde
Det malte jeg for ca 11 år siden (var veldig produktiv på den tiden) og det er malt i Acryl.

Utgangspunktet med dette bildet, var det store ansiktet. Det malte jeg føst i mindre format. Det solgte jeg, og eierne forteller at det lyser i mørket. Så det er litt spessiellt.

Jeg ble ikke ferdig med dette ansiktet, og malte det en gang til, og så kom alt det andre etterhvert.
Mange ganger blir ikke bildene slik jeg hadde tenkt meg i utganspunktet. Men jeg bare følger på, og håper det blir noe ut av det. Jeg har mange bilder som er forkastet, og noen har jeg malt over.

Ja, man hører jo stadig om avdøde kunstneres malerier, der de finner andre motiver bak bildet, når de feks restaurerer det og belyser det. Men det var kanskje fordi de ikke hadde råd til, eller fikk tak i noe å male på.

Ellers ble jeg ferdig med et strikketøy i går, som ikke ble slik jeg hadde planlagt...........men jeg kan altså ikke gjøre som med maleriene, og strikke noe annet over. Dessuten er ikke garnet greit å rekke opp....................
HA EN FIN DAG!

9 kommentarer:

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

WOw, skal si du stadig imponerer, Sylvia, ingen ende på alt det kreative, kunstneriske du har "i deg", kanskje det er kunstner du skulle blitt? hmmm........:)

Flott maleri, virkelig moro å lese bakgrunnen til dets opphav, og hvordan det ikke alltid blir som du først hadde tenkt, lever litt sitt eget liv den malepenslene !

Så gøy du har solgt ett, men det var da også for 11 år siden? Maler du fremdeles? Eller har strikkingen tatt helt overhånd? Og snakk om strikking, hva gikk galt med siste prosjektet???

Ønsker deg en flott dag ;)

09:53 30. januar 2012

Eivor sa...

Du er jo en tusenkunstner. Trodde du mente maleriene du hadde i hjemme ditt, og ikke at du hadde malt dem selv.

vår lille verden sa...

Hei:)Du er superflink!
Nyt dagen:)
klem

MineBlom sa...

Tusenkunstneren er hva vi kaller deg ;O))))
Du er utrolig flink..
Jeg strikker skjerf i alle former og farger om dagen, av alle restegarnene som ligger her. Snart er jeg til bunns av korgen ;O)))
Det blir bra og. Alle som stikker innom, vil ha et ;O)
Så da får de det ;O)
Ønsker deg en fin uke
Hilsen fra Birgitte

Sidsel Sangild sa...

Hvor er det et flot billede! Ja, nogengange leder jeg også efter "undo"-knappen både på malerier og hæklerier... forbandet.

Lin sa...

Du er jo multikunstner.

Rubia sa...

Stilig bilde!

lise sa...

Kjempeflott! Du er virkelig flink.