Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 31. januar 2012

Himmel og hav

Genseren jeg nettopp ble ferdig med, er bare sååååå deilig, men jeg strever med å finne en eier til den. Jeg kan ikke ha den, pga fargen, ja bare se selv
Den er strikket i Faerytale Alpakka på pinne 4.5, og ble vel egentlig en herregenser i strs M/L, pga ermenes lengde. Sånn er det å gå sine egne veier med oppskriften, uten å planlegge alle detaljer først.

Den var bestillt av Snuppa, og den skulle være laaaang, stor og deilig med laaaange ermer, og det har den jo blitt også. Bare det at Snuppa drukner i den. Ja, den er som et HAV! Men hun vil gjerne gå med den, hun. Men jeg sa nei, for den ER jo altfor diger for den tynne flisa.

Og jeg har sagt at jeg orker ikke strikke en til akurat nå. Hun lurte på om hun kunne få enda en hals, til trøst. Så nå strikker jeg på en hals til henne, selvfølgelig gjør jeg det.

Egentlig hadde den passet perfekt til Sønnen, men han skal kun ha SORTE klær, så han kastet den rett ut av rommet sitt, og nektet å prøve den, sukk!!
Den neste jeg skal prakke den på, er pappan min. Og hvis det ikke går, har jeg en onkel jeg kan smiske litt med, he he

Men så var det HIMMELEN sin tur
Et par pulser , heklet i Hverdags, pyntet med en tynn blondekant i PLUM Mohair.
Dette er også langt ifra mine farger, så disse skal jeg gi bort til en god venninne, som fryser når hun er på jobb. Hun er kollega til min Mann, og de går i uniform, og derfor måtte jeg ha en matchende farge.

Disse kan du snu, og bruke begge veier, To ting på èn gang, veldig greit!
Og de sitter som et skudd også!

På tampen viser jeg enda et maleri fra min hånd
En akvarell, som inneholder både HIMMEL & HAV!

Danmarksfrelst som jeg er, skal dette være et motiv fra en deilig strand i DK; myk sand, strå og siv, blått hav og høy himmel. Jeg drømmer meg nesten bort her jeg sitter.

Så må du også ha en herlig dag.

12 kommentarer:

Berit sa...

Håber du finder en ny ejer til den flotte blå genser.

Fine pulsvarmere, men endnu finere er dit billede. Hvor er du dygtig!

Tovepia sa...

Her var det virkelig mine farger idag:O) Håper genseren finner en eier, nydelig farge til dongery;)
Så smart med pulsene som hadde en festside og en hverdagsside!! Kjempefine!
Du er jo rene kunstneren!! Håper du maler ofte!
Nyt dagen videre, klem fra meg;)

Jane sa...

Jeg er sikker på din flotte genser hurtigt finder en ny ejer :-)
Pulsvarmerne...åhh hvor er de fine!

Irene sa...

Det er da en flot klassisk herresweater - synd at din søn ikke vil gå med den.

Sidselsidserk sa...

Genseren finner nok sin eier skal du se:-)
Flotte bilder, du er en kunstner du:-)

Elisabeth sa...

Mmm...

Sylvia jeg assosierer med sommer når jeg leser innlegget ditt. Nydelige blåtoner i både genser, pulser og bildet.

Deilig å drømme seg bort litt i tankene som alt det gode vi har i vente.

God kveld :o)

Lin sa...

Stakkels Snuppa. Hun maa vaere skuffet, for den er da laekker den sweaters.
Dejlige pulsvarmere.
Prikken over i'et er dog dit billede. Du har helt ret. Man droemmer sig til en dejlig dansk strand.

Fru Tunheim sa...

Så fint bilde du har malt...det minner om mine lokale sandstrender på Jæren og de er jo i realiteten veldig like de danske og jærske.

Vibekes lille ullne sa...

For en deilig genser! Skjønner godt at Snuppa vil ha den likevel. Håper du finner en verdig mottaker, som setter pris på den.

Akvarellen din likte jeg kjempegodt! Nydelige farger og deilig motiv. Du er jo en kunstner, det viser de fine pulsvantene også.

I dag har jeg startet sammenhekling av teppet, og jeg ble så opphengt at jeg glemte både tid og sted i mange timer. :)

Rubia sa...

Flott strikk og maling. Synd du ikke er noe for blått. Det er jo en nydelig farge.

Har du fått inn Air, Sky og Soul?
Og de herlige knappene som hører med?

Turid sa...

Det der maleriet tenkte æ med det samme at det er DK- uten å ha vært der engang....men har jo sett bilder - om du tror det eller ikke , så fins det noen DK lignende motiv her å....Kjempe fint var det!

LivM sa...

Her var det mye lekkert sine jeg var innom sist. Du er virkelig et drivendes kvinnfolk! (he-he)
Jeg var også på messen i Lillestrøm. Var så heldig å få være med Projo!
Takk for hilsen i bloggen. Det med lue traff du midt på spikeren. Jeg har strikket en ny som jeg skal blogge etter hvert og den er slik du beskriver! Flinka :-)