Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 7. januar 2012

God helg!

Etter en lang arbeidsuke (det føles jo alltid slik) var det godt å få startet helgen med gode venner på besøk
Levende lys på bordet, og diverse tapasretter, med tilhørende vin, og en liten snaps. Masse prat og latteren satt løst, deilig og avslappet. Og en god natts søvn.

Dagen før vi hadde gjester, ble julen pakket ned, og juletreet kastet ut. Vi satt igjen med tusen barnåler, som fyllte hele støvsugerposen, og nå er vi selvfølgelig tom.
Siden det er i helgene jeg for det meste gjør rent, må jeg handle inn en slik i dag, og håpe det er den rette. Alle har vel oplevd å få med seg feil type hjem, som ikke passer i det hele tatt. Man må være Sherlock Holmes for å i det hele tatt få den riktige posen.

Ellers "sparer" jeg på min flotte kåpe, enn sålenge. Mannen vet ikke hvilke kupp jeg har gjort (men det gapte en hel del over budsjettet), og lar jeg den henge der lenge nok, er den selvfølgelig "gammel", og jeg husker ikke helt hva prisen var, jeg........ (godt opplært av min mor ;). Ikke sant, mamma? hi hi)

Og det er jo fordi jeg fortjener det!!!!
GOD HELG!

10 kommentarer:

vår lille verden sa...

Det gjemme til det er "gammelt" åå nei den har jeg hatt leengee!!Det er et genuint gen vi damer har,og er til for og brukes:O))Så bra start på helgen og det nye året med god mat og drikke:)Har tenkt litt på og bruke 1 dag i uken til innlegg om hår generelt,hvor dere kan komme med spørsmål osv.Hva syns du om det?Vet at det er mange der ute som er misfornøyd og da kan jo jeg være litt til hjelp:)Må bare tenke litt ut åssen jeg skal legge det frem:)Nyt lørdagen også:)klem

snakkemunn sa...

Først vil jeg ønske deg et godt nyttår. :))
Kjenner litt til det med å legge det litt til side når man har kjøpt noe som man synes er litt i dyreste laget, men pytt.....
Koselig bilde og flott å få julen bort og starte på friskt nytt år. (Skulle gjerne hatt en hjemmelgd brødskive nå, d er jo så godt). Klem fra meg.

Tovepia sa...

Godt nytt år!! jeg har lest meg opp, og sannelig har du funnet den flotte kåpa..og jeg må le både av kåpespriket på den røde, som ble super!!...og nykåpa som snart blir gammel:O))
Kjenner meg igjen, men har funnet ut at jeg har det best når jeg fyrer bomben med en gang:O))
Nyt helga, klemmer fra meg;)

ANNEPÅLANDET sa...

Husk å klippe av prislappen da!
Jeg syns ofte det lønner seg å kjøpe litt dyrere klær - de liker jeg best, og de varer i årevis. Kjøper jeg en billig "erstatning", blir det ofte bare brukt en sesong. Og det blir jo dyrt i det lange løp det også. Ikke er det miljøvennlig heller. Så jeg syns du gjorde både et godt, økonomisk og miljøvennlig kjøp her (det er tre ting på en gang, det - kan det bli bedre?)

God helg til deg og!

lise sa...

Ost, vin og venner .. Perfekt blanding mot slutten av uken!

Elisabeth sa...

He he... smarte kvinner vet råd. Kjenner den taktikken jeg og.

Hørtes hyggelig den tapasvennekvelden. Og spansk, rød ser jeg. Ja, det overrasker meg ikke, halvt spansk som du er.

Nå tør jeg nesten ikke si jeg stikker innom butikken din lenger, for det skjærer seg gang på gang.


Håper helgen din har vært god, Sylvia.

Rubia sa...

Koselig med besøk av gode venner.
Håper du har fått ladet opp til en nye uke og strikkekafe. :O)

Marianne sa...

Jeg forstår dig fuldt ud. Den frakke kunne jeg også falde for - ser den i Fields i Disigual butikken og er vild med den

Lin sa...

Saa lur du er hihi. Den ideen maa jeg avproeve.

Helen sa...

Først, trodde virkelig jeg hadde kommentert dette innlegget, har lest det før serru...men, neida, ingen kommentar fra meg...?! Hæ...

Så, håper jeg du fikk kjøpt flere ikke minst, riktige støvsugeposer, ååhh..noe så kjedelig å shoppe...sender alltid min kjære ut på slikt oppdrag og skryter selvsagt hemningsløs av han, når han selvsagt, kommer med helt riktig poser tilbake !!

Til slutt, såååå hyggelig med vennetreff, og digg mat, drikke og ikke minst en god latter, trenger man alltids !!

Det er vel det jeg savner mest med å bo i utlandet, vennene mine og sosiale treff med dem. Har jo morsomme treff her og, men det er jo med folk som ikke har kjent deg så lenge...blir noe annet.

Så håper jeg uken har vært snill med deg, og ja. jeg ser nå trollet du har sett på header'n min, noe jeg ikke har sett fær, æres ord - sier vel mer om ditt kreative (fantasifulle) sinn ;)))

Ciao bella