Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 5. januar 2012

GAL etter Desigual!

De som kjenner meg godt, vet at jeg er GAL etter Desigual (Et Spansk klesmerke)
Det er mønstrete med masse farger, akurat slik jeg elsker det. Og det er dyrt!
Men de plaggene jeg har, bruker jeg om og om igjen, og jeg føler meg så fin når jeg har dem på, og jeg får også positive kommentarer når jeg går med dem.

Og i dag har jeg vært på SALG! (sparte masse penger!! ;) )
På ønskelista mi, har det lenge stått En Desigual KÅPE. Og slikt må man kjøpe selv. I did it!!!
Ja, selvfølgelig er det RØDT på den!!! På midten av ryggen er det også mønster, og mye av det er brodert på. Inni kåpa er det også mønster, og det er det samme som jeg har på en veske jeg har fra før.
Jeg synes jeg er så heldig!!!!
Og knappene er skikkelig fine. Her ser du 2 av dem, for alle er forskjellige....

.....
Og mønsteret på denne siste knappen (et typisk Desigual-mønster) går igjen på kjolen min. (jeg har altså "litt" Desigual fra før.....hi hi)

Desigual har også en egen blogg.



Nå skal jeg ikke kjøpe mer på salg, for nå har jeg vært riktig heldig og gjort et kupp....selv om det gikk noen kroner.


Jeg nevnte tidligere at den røde yndlingskåpa mi var gått i stykker, siden glidelåsen hadde røket. Jeg var skikkelig lei meg for det, og bestemte meg for å reparere den. Jeg kunne bare ikke få meg til å kaste den flotte kåpa mi (som sikkert snart er 10 år gammel) men den er jo "like fin"!

REPARASJON= NY KÅPE
Der det før var glidelås, har jeg strikket en stolpe med knappehull. Og sydd på røde, flotte perlemorsknapper. Jeg er blitt ganske fornøyd med resultatet.
Men når jeg tar den på, spriker den rundt livet; der jeg før holdt "bollemagen"inne med glidelåsen, er det visst "fritt frem".
Hjelpes, her trengs det en liten slankekur, merker jeg. Og det er ikke fra julen, men det har ligsom ballet på seg i løpet av et år. Sånn snikende, du vet........

Men jaggu er jeg heldig, altså!!!!


18 kommentarer:

Helen sa...

Grattis med ny, flott fargerik kåpe, helt din stil !!
Og til og med på salg, best av alt, det, ja..:)

God ide med strikket kant på den gamle, må du kneppe igjen alle knappene, da? Hehe...hvis det er noen trøs, brått syntes jeg jeansen min var blitt litt trang etter jul, og naiv som jeg er - trodde det var fordi den var nyvasket, hvor fjern er jeg..neida, den ble ikke større, men det har jeg blitt ! Sukk...ergo, minisering her i huset.

Ciao ;)

PS, for du kjøpt dette merket i Porsgrunn? Vært moro å sett f.eks. gensere fra dette merket...

vår lille verden sa...

Gratulerer med ny råflott kåpe!Denne oser det kvaltitet av!Den gamle kåpen din er jo lekker den også,hadde ikke gjettet 10 år på den..Jeg finner meg ingenting om dagen,gravid som jeg er..Får glede meg til sommertøy istedenfor:)Takk for koselig melding:)Heldig dere som har naturlige krøller i håret,selv ståt jeg med krølltang når jeg skal fjonge meg litt ekstra:)Jupp er frisør jeg..Nyt kvelden..klem

Megan sa...

Wow for en flot kåbe! Den vil helt sikkert klæde dig, kan godt forstå du bare måtte købe den. Og så på udsalg! Vi vil se den på!!! :D

Ønsker dig en fin aften videre.

GNIST sa...

Gratulerer med ny kåpe! Desigual er absolutt en de klesmerkene som inspirerer meg mest når det gjelder å lage egne kreasjoner. Interessant at du har strikket ny knappestolpe på den gamle kåpa. Har selv tenkt å prøve med på noe lignende (utvide noen trange jakker...) Det er jo supermoderne å kombinere stoff og strikking nå. Med ang. at jakka spriker: hva med å feste noen kraftige hekter på innsiden av jakka, (festet i jakkestoffet) for å holde ting litt ekstra på plass? Ha en fin kveld!

GNIST sa...

Så heldig du er! Hadde selv samme problem med klærne nettopp, men problemet ble borte. Men prøver igjen :-) Dessverre ingen som selger Desigual her, så kan ikke gå og sigle i butikken. Lykke til! :-)

harmonica sa...

Kjempefin jakke Søs. Og veldig deg:) du er såå fin i Desigual fargene..!!
Det er ikke bare du som har lagt på deg visst,det har sneket seg noen kilo i område rundt magen her og... Og de skal av! Litt brennfort. Kan ikke forfra det. Så her er det ingen kjære mor lenger. Godis må ut av skapene og treningsmatta må frem og tørkes støv av..

Elisabeth sa...

Grattis med ny kåper. Ja, den er helt DEG, Sylvia.

Bollemage du, den må du i så fall gjemme godt.
Ses i morra!

Eivor sa...

Gratulerer med ny flott kåpe ! Håper den varer like lenge som den gamle fine røde du har fikset på. Kanskje den varer i 10 nye år ....... ?

Farmors sa...

Den kåpa var rålekker! En gang har jeg vært i en Desigual-butikk, på flyplassen i Alicante. Tenkte bjeg skulle kjøpe noe til barnebarna, men fikk aldri bestemt meg. Ville det falle i smak osv, så jeg endte opp med en boxer til mannen i huset, skikkelig fargerik!

Rubia sa...

Gratulerer med to flotte kåper. Er godt å ha når kulda kommer.

Du kan få bli med oss på Zumba vet du. :O) Kjempetrim for magen!

Turid sa...

Ny kåpa var jo bare knall !! Er glad i farger æ å , så er jo heller ikke denne kåpa noe du treffer på hvor du en går....
Synes du hadde ei god løsning på "gammelkåpa"- hva med et "sortbelte"-inntil du har fått gjordt noe med det som evt. buler ut.....
Ellers sånn så ser æ jo at du har god fart på alt av pinner og nåler , produksjon på topp hos deg uansett- her hos mæ har heklenåla vært i bruk , faktisk - må nok legge ut et bevis på strikketur . Du får ha ei knakanes flott første helg i januar!!

Lin sa...

Ja jagu er du heldig hihi. Allerfoerst rigtigt godt nytaar til dig og dine.
Salget er allerede startet? Her begynder vi foerst paa onsdag.
Salg er en pragtfuld opfindelse. Taenk man sparer ved at bruge hihi.
Og saa blev det pludselig til to frakker. Godt gaaet.

Gitte sa...

Jeg vil godt med på kur ;-) Synes også min mave stikker lidt ud efter julen.....

Så lækker!!! Din nye jakke. Du må have sparet en frygteligt masse penge :-)
Og den røde er da blevet super lækker og nu meget personlig med en strikket kant. Der må jo være en kant og hvorfor så ikke en strikket!

Knus og god weekend

Tanis sa...

Gratulerer med den fine kåpa. Den er jo midt i blinken for en fargerik dame som deg .Har kikket litt på en slik kåpe selv,men jeg er jo ikke så fargerik som deg .
gleder meg til å se den på deg.

Tina Wishart sa...

Jeg kan godt forstaa du er vild med det maerke, for sikke en fed frakke. Den ville jeg ogsaa have koebt! Med hensyn til den roede frakke, saa tror jeg det har med julen at goere, for mit toej er altsaa ogsaa kroebet! :)

Godt nytaar soede.

ANNEPÅLANDET sa...

Hei, og godt nytt år!!!

Det var en flott kåpe - ja begge to, forresten! Var innom en Desigual-butikk da vi var i Spania i fjor, men der spilte de så høy musikk at jeg ble hørselskadd og ikke fikk kjøpt noen ting, haha.

Ha en riktig fin helg!

Ragnhild sa...

For ei lekker kåpe - heeeelt DEG!!! Skjønner godt at du bare måtte ha den, ja! Og den røde ble jo bare enda finere:) Klem i snøvær

Berit sa...

jeg er ikke så sprek av meg men denne kåpa hadde jeg gladelig brukt en del penger på ! NYDELIG !! Gratulerer med den !

og den magen som kommer snikende kan jeg alt om.. fatter ikke hvordan den har klart å lure meg sånn : ))

forresten.. Godt Nytt År.. henger litt etter her inne : )

ha en fin søndag..