Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 21. januar 2012

Fargerik inspirasjon

Da jeg var syk, orket jeg ikke strikke eller hekle de første dagene. Men etterhvert kjedet jeg meg, og fingrene mine kriblet. Dessuten trengte jeg FARGER!!!!
Det resulterte i denne Fargerike puten her
Røde nyanser er virkelig vanskelig å fange opp på bilder, men den er mer "sprudlende" i virkeligheten.

Det som inspirerte meg til denne puten, var fra et ukeblad jeg satt og bladde i
og min ble ikke så ulik denne, ble den vel?

Jeg hadde en hel veske full med fargerike 2-tråders ullgarn, og det passet perfekt til denne puten. Med mine heklekunskaper fant jeg ut at dette var enkelt, og fant frem heklenål nr 3, og satte igang.
For en FRYD!!! Kjempemorro!

Etterhvert fant jeg ut at jeg ville ha en annerledes bakside, og mixet fargene på en annen måte, og slik ble altså baksiden
Og det er faktisk den jeg ble mest fornøyd med! Jeg blir så glad når jeg ser på alle de deilige fargene. Jeg elsker å mixe farger, slik at det skjer noe med dem, når de blir satt opp mot hverandre.

En må ikke være redd for å blande forskjellige farger. Det er jo det som blir så flott!!
Rundt hele puta, heklet jeg en frekk taggekant, så ikke den ble så "streight" men litt RAMPETE.
Den ene siden blir lukket med påsydde trykknapper, og puten hadde jeg fra før.

Jeg har enda en pute "ledig", og mer garn til overs. Heklenåla ligger bare å venter.........

God lørdag!

18 kommentarer:

Eivor sa...

Kjempefin - en riktig hit og fargerik pute !

berit.. sa...

knalltøft !!l

ha en fin kveld : )

vår lille verden sa...

Hei Sylvia:)Så flink du er,denne er knallstilig!blir glad jeg også av disse flotte fargene:))klem

ANNEPÅLANDET sa...

Mer farger til folket i 2012! Denne ble knallfin da - blir jo i godt humør av å se på den! God helg!

Tovepia sa...

Den ble lekker! Jeg likte også "baksida" best, skikkelig en fargeklatt!
Godt å høre at formen er bedre.
Nyt helga videre, klem fra meg;)

Sidselsidserk sa...

Dette var ei skikkelig gla'pute, som du sier så er farger til å bli i godt humør av:-)
Bra formen er stigende, jeg har en mann som trimmer magemusklene på samme måte som deg og tenker at jeg trenger / vil ikke trimme på den måten:-))

Ha ei fortsatt finfin helg

Lin sa...

Så fin. Glæder mig til at se nr 2.

Fru Tunheim sa...

Sprek farge og jammen på tide at det blir litt mer fargerikt fremover....nå har det meste vært hvitt, beige og grått over lang tid.

Quiltefia sa...

Hei!! Så fin pute!! Lurt med pute, da har man sjanse til å bli ferdig i rimelig tid!! Ha en fin helg!! AnneK:-)

GNIST sa...

Kjempefin! Likte særlig baksida godt - herlig kombinasjon av farger. Kanten rundt var veeeldig stilig!

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Good morning from England !

Super kul, Sylvia-pute ble dette her, den oser bare varme helt til England, ja...:)

Rødt er og blir DIN farge...

..jeg kjøpte igår en herlig lang strikkejakke, i litt andre duse meg-farger, denne gangen i grå/blå/offwhite mønstret, og den er bare så deilig å ha på seg, beste av alt - den var på 50% ...todelooooo, kan tro;
It made my day ;)

Have a nice sunday

Muffin sa...

Fint! Kjempefint! Farger er bra, jeg liker også veldig godt desigual klesmerket og den puten er helt i den rette stilen :)

Elisabeth sa...

Morsom og fargerik pute. Det er slike ting som sprer lys og glede i vår anonyme hverdag ;)

Marianne fra ønskeøen sa...

Sikke kreativ du er når du er syg - utroligt. Kan godt lide forskellen mellem forsiden og bagsiden :-)

Farmors sa...

Mosomt sammensatte farger! Det er det som irriterer øyet som gjør at det blir spennende og lekkert! Håper den har gjort deg lt frisk!

Tina Wishart sa...

Dejligt at se at du er i bedring. Puden er skoen. :)

Rubia sa...

Knallstilig pute!!!