Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 12. januar 2012

En UFO og andre bassilusker

Jeg er syk!
Tenk det, jeg som omtrent aldri er syk, da!!!
Det kom som kasta på meg. Jeg var ikke forkjøla engang. Og etter jobb på mandag, var jeg helt tom, og begynte å fryse. Det var bare å legge seg, for å våkne opp FORKJØLA neste dag, med en dundrende hodepine.Jeg var så dårlig at jeg ikke orket å SE på strikketøyet engang. (da er jeg syk, da!!!)
I natt gikk det med endel Cognac, for tror du ikke det var halsen sin tur!! jeg våknet opp uten stemme i dag morres! Tenk det, jeg som er skikkelig skravlete.

Jeg hater å være syk!!

Og jeg har gjort slik jeg ikke for vanligvis gjør: Rett ut på sofaen, med TV som underholdning. Jeg har sett på serier, matprogrammer og komedier. De kommer på rekke og rad.

En av dagene orket jeg å gjøre litt håndarbeid, så da var det frem med en UFO, jeg startet på den da jeg var på Strikkefestivalen sist høst. Snuppa hadde mistet èn vott, og ville gjerne ha noen nye, så da bare MÅTTE jeg.
Pjonede votter i Vamse og Finull. De sitter støtt på hånden, og er i bruk (heldigvis) Men jeg vil ikke ha flere "enøyde banditter", altså!!

In morra skal jeg på jobb igjen. Men jeg får ta det i slow motion.............så går det nok bra!

Flere som er syke for tiden?????

20 kommentarer:

Anne sa...

God bedring til dig Sylvia. Jo, børnene og jeg har været syge...hovedpine og ømme muskler..uha det er ikke sjovt, men så hjælper det med dejlige pakker i postkassen :)

Vibekes lille ullne sa...

God bedring! Veldig kjedelig å være syk. Sannelig fikk du ikke tryllet fram et par lekre votter likevel. Imponerende! :)

vår lille verden sa...

Huff da så kjedelig Sylvia..Håper du føler deg bedre snart:)God bedring..klem

Helen sa...

Lurte på hva osm hadde hendt med deg? Og her er altså svaret....så kjipt...;( Dakkar deg, da...aldri moro å være syk.

Godt du er på bedringens vei, men vær nå forsiktig på jobb imorgen !!

Her er det full fart med endel henvendelser på utleie av Villa vår, og du vet, da blir jeg gira og glad - hurra ;) Super moro !!

Ønsker deg en god helg, tenk en ny fredag alt imorgen...ciao

Elisabeth sa...

God bedring! Jeg var syk i forrige uke. 2 dager med feber, vondt i kroppen og i hodet...

sy og strikkemakern sa...

Hallo, du smitta meg gjennom sms igår,tror jeg?! Går det an??Orker jo ikke strikke jeg heller. Har du lest Varden?
Klem fra Kari

GNIST sa...

Har vært nede for telling i det siste ja, og det hjelper lite å være forkjøla i 6 uker og 2 dager (til nå). Må jo snart bli bra nå?? God bedring til deg. Fine votter!! Og man er jo glad når det man lager blir brukt, for det er jo slett ikke alltid.

Elisabeth sa...

Uff, det er tida for sykdom. Det hostes og spys i de tusen hjem. Fler på jobb er borte fr jobb.

Jeg hadde min rasjon FØR jul. Nix, ikke mer sjukling nå.

Godt du er på bedringen, Sylvia. Krya på deg!

Eivor sa...

God bedring til deg stakkars !!!
Jeg kjenner det er noe på gang, men vil ikke ha det så jeg gjør som om jeg ikke kjenner det likevel .....
Har ikke tid til sånn tull

RigmorNY sa...

God bedring, dette måtte jo bare bli din tur en gang. Jeg har holdt meg oppegående og har klart å designe en nye votter, ta en titt i bloggen. ;)) Men jeg skal si deg at skuldrene mine.............vi kan si det slik at de kjennes. ;) God bedring.

Berit sa...

den der herjer over det ganske land.. ikke noe sjovt å være syk nei.. man blir temmelig lei av alle såpene på tv :))

god bedring og god helg !

Rubia sa...

Riktig god bedring!
Synd du gikk glipp av strikkekafeen. Du får ta det igjen neste gang.
Og ta det med ro på jobb!

Nydelige votter!

Marianne fra ønskeøen sa...

God bedring min skønne veninde.... Jeg har lagt mig idag med feber og hoste. Så det bliver til en weekend på langs... De er så smukke... Tusind, tusind tak for overraskelsen....den kom som sendt fra himmelen..

Lin sa...

Rigtig god bedring Sylvia. Dejlige vanter, og Snuppa ser rigtigt fornoejet ud.

ANNEPÅLANDET sa...

Huff da, ikke gøy å være syk! Her har vi holdt oss på beina så langt - knock on wood!!! Kjempefine votter - pjoning er gøy. Ønsker deg god bedring og god helg!

mimouna sa...

Ojda, ikke gøy å bli syk. Og ekstra ille når man ikke orker å strikke en gang.

Ønsker deg god bedring og god helg.

Elisabeth sa...

Koselig å se deg i dag, Sylvia. Eller rettere sagt i går.

Er i gang med sorte Camomille. Og brun Rom...

God bedring og god helg fortsatt!

Klem

Ragnhild sa...

Når du verken orker å strikke eller skravle, daaaa er du syk, da!!! Håper du er i farta igjen nå! Jeg gikk ned for telling rett etter nyttår; trodde jeg hadde klart meg unna med et par dager i romjula, men det slo jammen til igjen på nyåret... Store klemmer på vei på en solstråle sørover fjorden :))))

Line Kristine sa...

Usjda! Det er jo så pyton å være syk! :( God bedring og god helg! :)

Hobbyfantast sa...

Trasig med sykdom ja. Selv har jeg heldigvis klart å unngå det så langt i vinter. Håper du får slappet av og kommet til hektene igjen i helga. Fortsatt god helg!