Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 19. januar 2012

Det kan bare bli bedre!

Det er mitt motto, og det stemmer faktisk! For i dag er jeg mye bedre, ikke 100% enda, men jeg kjenner energien kommer. Slik som Amaryllisen min. Den kommer med alle blomstene sine nå, den
Jeg får omtrent aldri feber, og min mor var alltid så streng på det, da jeg gikk på skolen."Har du ikke feber, er du frisk nok til å gå på skolen", sa hun alltid. Og det endte som regel med at læreren sendte meg hjem i løpet av skoledagen, for jeg VAR jo syk!

Men det har sittet i meg i hele mitt liv, derfor krøker jeg meg avgårde til jobb, gjør jobben min så godt jeg kan, for så å gå hjem og legge meg. Det er det jeg gjorde nå også, unntagen èn dag, da holdt jeg meg hjemme, siden det var en 12.5 timers dag (strikkecafe-kveld etter arb.dagen) og det kjente jeg jo, at jeg ikke hadde klart.

Det verste har vært HOSTINGEN. Har jeg ikke hatt flat mage før, har jeg fått det nå (men jeg anbefaler ikke denne treningsformen, ha ha) Jeg har sittet og sovet i sofaen, sove og sove........ Til slutt orket jeg ikke mer, og fikk en tryllemedisin av legen, som tok det verste av hostingen.

I dag står det å være HUSMOR på programmet, og jeg vasker et og et rom, tar det jeg orker. Og nå er det rent i kjellerstua igjen. Endelig blir den brukt av ungdommen, som også var planen
Slik ser det ut der nede nå!
For dere som har fulgt meg, husker kanskje at det ikke så helt slik ut, da jeg viste kjellerstua første gangen, som da så slik ut.

Nå er det mye VARMERE der nede, når det kom inn litt varm-orange farge der. Noen ganger må man ligsom "bo seg til" for å få innredningen til å fungere.

Vi har også fått inn et stort 50-tommers TV der nede, som selvfølgelig er veldig populært
....som står oppå PS-metallskapet fra IKEA, som jeg synes er SUPERTØFT!

Vi var "nødt" til å kjøpe et nytt TV, for i romjula klarte Sønnen å knuse sitt Tv, stakkar. Han går mye i søvne, og det gjorde han denne gangen også, men snublet i en forsterker som stod foran TV, og tok seg for, og dro TV sitt med seg i fallet. Han slo seg stygt, men det gikk bra. TV derimot, gikk det altså ikke så bra med.
Yes, det er skikkelig ACTION i denne familien for tiden, skjønner du. Men jeg håper det roer seg litt ned snart. Det tar litt på, for å si det sånn...........

Nå har jeg mange blogger å besøke, og jeg kommer snart på besøk til nettopp DEG. Håper du har kaffen klar!!! :)

13 kommentarer:

Helen sa...

Har savnet deg, så godt å se det er liv "her inne" hos deg, og at du er på bedringens vei..uff, slitsomt og kjedelig å være syk, man av og til, Sylvia, MÅ man la kroppen hvile...og du har tydeligvis hatt en skikkelig omgang her...uffameg.

Men, som du sier selv: Det kanbare bli bedre - og det vil det gjøre, hurra !!

Takk for super bra tips ang den oppslagstavle jeg etterlyser, ante meg at noen kreative sjeler hadde forslag til meg, og ingen bombe du kom først...hehehehe

Men, hvor får jeg da kjøpt sånne "korktavler"....er ikke mye på shopping i gamlelandet, vettu, så føler jeg henger ikke med lenger hvor man får ditt og datt, som man til vanlig ikke skal ha...så korktavle?! Hvor er du?

God bedring søte deg, og kjellerstuen oste varme i rene Sylva-ånd !!

ANNEPÅLANDET sa...

Jada, ikke kaffen, men TEEN, nytrukket Afternoon tea fra Harrods, vil du ha? Bra mot hosten, vettu. Pluss boller med kanel og sukker, det er bare å komme på besøk!
Kjedelig å være syk men det rensker da opp litt. Ønsker deg riktig god bedring!

(Korktavle som ble etterlyst over her får man kjøpt på Staples. Og Ikea, kanskje?).

Megan sa...

Godt du er ved at have det bedre.!
Og du har helt ret, det er en god ide at bo sig til indretningen. Det er næsten håbløst at planlægge det hele på forhånd. Noget kommer, når tid er og man kender huset, lyset og den ånd, der råder. Sådan vil vi også gøre! :)

Ønsker dig fortsat god bedring og god aften videre. Knus.

Gitte sa...

Stakkels sylvia. Godt at du blev hjemme fra den lange arbejdsdag.
Jeg har det ligesom dig - der skal meget til för jeg bliver hjemme.....
Også ungerne må lide med en mor, der ikke mener der er noget i vejen med dem...... Søren snakker tit om dengang jeg bad ham blive siddende ved bordet selv om Han havde ondt i maven...... Med det resultat at jeg måtte tørre opkast op, som var over hele gulvet.....
Sikke noget med fjernsynet. Det nye store er flot.

Berit sa...

Håber snart du er helt frisk igen.

Jeg har heller aldrig feber, men derfor kan man jo godt være syg.

Flot TV, men sikke et drama med sønnen. Det ser flot ud med den orange farve i kælderstuen.

Tanis sa...

Godt å høre at det går bedre med deg nå.Så fint det har blitt nede i kjellerstua,nytt teppe på gulvet? kjempefint synes jeg.
Ha en fin helg ,ikke gå å frys.!!!!!

lise sa...

Enig, det kan bare bli bedre - men hvor bra kan det egentlig bli? Only the sky is the limit?

Lin sa...

Godt du er ved at være til hægterne igen. Snottede næserer flyttet herned til Frankrig, så nu er det os der døjer med den hihi. Kælderrummet er blevet rigtigt godt.Er vild med den orange stol, den ser sååååå behagelig ud.
Lækkert stort tv, lige til en videoaften.

Elisabeth sa...

Kjære søte Sylvia.
SÅ godt å høre at du har det bedre nå.
Må si jeg syns synd på deg, når jeg var innom butikken i forrige uke. Jammen så du pjusk ut! Din arbeidsgiver er heldig med deg. Håper de vet å sette pris på deg forresten?

Den sorte Camomille skrider i vei. Tror det blir et mykt og greit resultat. Til slutt.

Tenker ungdommene koser seg i kjellerstua. Sprekt med sebraskinn og flatskjerm!

Nyt helga, gjør mest av det som virke helsebringende på formen din.

Klem

Elisabeth sa...

Håper virkelig du snart er helt bra. Må ikke vaske for mye hus, da blir du kanskje verre igjen. Sett deg ned med strikkingen og kos deg ;)

Marianne fra ønskeøen sa...

Nu kan jeg godt komme :-) alt er jo fint i kælderværelset. Jeg har også ligget syg - siddet syg i en uge nu - akkurat som dig. Må sidde op og jeg hoster og hoster... det er altså så skrækkeligt. Og det gør ondt fra brystet og ned....Jeg orker akkuat at surfe på pc´eren.... håber vi snart bliver friske

Berit sa...

vet du at du forlenger forkjølelsen ved å presse deg slik ? når man er syk er det beskjed fra kroppen om at den trenger å hvile ; ) og det betyr at du skal pakke deg godt under dyna med strikketøy og bøttevis med te neste gang du kjenner at det er i annmars : ))

den kjellerstua er bare utrolig flott ! PS skapet skulle jeg gjerne hatt.. synes de er flott !

håper formen er inne snart.. gå nå bare ikke ut å bli kaldt : ))

God helg !

Rubia sa...

Rommet har blitt skikkelig koselig.