Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 4. desember 2011

Tur til Drøbak

Nissens postkontor i Drøbak ønsker oss velkommen.
Skiltet du ser oppi venstre hjørnet, finnes faktisk, i byen. Så det er best å se seg om i trafikken, i tilfelle det plutselig dukker opp en nisse med sekk på ryggen, som har dårlig tid.

I går var vi 6 bloggdamer, på besøk hos Ragnhild i Drøbak, og vårt 3-dje treff der. Det er nå en tradisjon hvert år, at vi tar denne turen. Vi savnet dere, Gørild og Inger, men vi sees vel neste år?

Vi starter alltid hjemme hos Ragnhild, der vi strikker, skravler og spiser en deilig frokost-lunch.
Da vi kom i går, regnet og blåste det, og vi gruet oss litt til å innta byen i dette ruskeværet. Men da vi satt og spiste og koste oss, stilnet blæsten og regnet, og en flik blå himmel kom til syne. Jeg klarte å bryte idyllen ved å knuse et glass, så bunnen falt ut, men ble heldigvis tilgitt av vertinnen. Unnskyld, Ragnhild.

Så bar det ut til byen. Her er noen av oss på vei ned til havna
Det er første gang vi ikke har frysi på bytur. Det var faktisk deilig med litt frisk luft, innimellom alle butikkbesøkene, der de fleste hadde "go`duft" i lokalene sine. Vel, noen hadde litt for parfymerte lokaler, så vi kom oss fort ut, før vi brukte altfor mye penger på hvert sted.

I noen butikker bugnet det så av varer, så her var det om å gjøre å holde kroppen rak, og ikke snu seg for fort. Heldigvis hadde ingen av oss ryggsekk på. Det hadde vært som en elefant i glasshus, det!

Og vi var jo i et "Glasshus" også. Dette stedet er et must hver gang. Masse flotte ting, og min favoritt-butikk i Drøbak
Dette RØDE vinduet er ligsom meg, vet du. Og i fjord kjøpte jeg et rødt vinglass her, med hjerte på stetten. Jeg kjøpte noe denne gangen også, men det får jeg spare til et annet innlegg.......
De glade keramikk-figurene "bor" i denne butikken, og her pynter de seg med lekre smykker. Jeg skulle gjerne dratt kortet mitt både en og fem ganger her. Men jeg må nok spare pengene til julegaver istedet.
Det svever også noen i taket her inne...............

En hyggelig dag, som går altfor fort, sammen med skjønne mennesker.
Takk for gjestfriheten din, Ragnhild. Og takk for enda en hyggelig dag i Drøbak med dere alle: Ninne, Ragnhild, Lena, Anne Lene og Elin. Vi sees igjen om et år.

12 kommentarer:

Sisselshverdag sa...

Drøbak er en utrolig koselig by, har vært der en gang og da var det sommer. Skulle vært der i juletider også, men tiden rekker ikke til i år i allefall. Har nesten ikke tid til å blogge en gang..

Ha en trivelig advents tid.
Klem

Eivor sa...

For et kjempekoselig innlegg, og for en kjekk tur du har hatt til Drøbak. Englene var bare helt fantastiske !

Fru Tunheim sa...

Englene som daler ned i skjul var jo morsomme....

Berit sa...

har bare vært der en gang.. og det var midt på høsten.. det regnet og blåste noe forferdelig : )

jeg tror du er sliten.. du har for mange jern i ilden hele tiden.. å nå i mørketiden får det utslag.. da henter man ut restlagret av krefter og går over på autopilot.. det er skummelt.. noen snur døgnet og sovner lettere på dagtid.. kanskje du er en av de ?

håper du får en fin dag..

Megan sa...

Sikke en hyggelig dag, I havde, Drøbak må bestemt være et besøg eller flere værd!

Jeg er helt vild med de flyvende engle. Synger de i vilden sky? De er herlige, lige mig! ;)

Ha' en dejlig dag. Klem.

Rubia sa...

Det er koselig med sånne tradisjoner. Mye lekkert i nissebyen ser jeg.

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Drøbak er super søt !!
Leeenge siden jeg har vært der nå...sist var nok sommerstid, for mange år siden.

Leste ett eller annet sted (kommentar hos noen) du kjørte 5 timer den dagen!! Wow, det er langt Sylvia ...

Fine bilder du har tatt, morsomt med det nisse skiltet, ja...hehe..

Alltid flott å se kunstglass i herlige farger, kan bare tenke meg det du forteller om her...med rødt hjerte på stette, er jo helt deg, ja!

God ny uke ønskes deg :)

Så venter jeg spent på å se hva du shoppet med deg, denne gang...tralalalaaaa

Ninne sa...

Tuuusen takk for en kjempeherlig dag, Sylvia! Så mange fine bilder du har tatt! Jeg gleder meg allerede til neste år, og da håper jeg vi får se enda mer til vertinnen også, ikke sant? ;)

Jeg falt pladask for Fanøsjalet ditt, og lurer veldig på om jeg ikke skal strikke meg et makent... Vet du nøyaktig hvilkee farger som er brukt i Kauni og hvor mye garn det gikk med? Kanskje det blir mitt nye vinterprosjekt!!!

Ha en kjempefin adventstid, Sylvia!
Stor klem fra meg!

Elisabeth sa...

Aldri vært i Drøbak.
Men det skal jeg. En gang.

Så fryktelig hyggelig ut med en tur dit.

De sveveenglene så jeg i Bergen også. Morsommer. Litt styggrare. Kunne tenkt meg et par-tre av dem.... ønske ønske ønske...

Eller hørte jeg en kollega var innom deg i dag og kjøpte mer garn.
Ja jeg vil gjerne ta en tur innom butikken før jul. Hvis tida strekker til. Ellers får det bli på nyåret. Akkurat nå skrikker jeg i vei på Marius. hadde vært moro om jeg rakk det før jul... Men pytt, hvis ikke får han den etter jul.

Snart finalen i 71 grader nord. og strikketøy.Heia Hilde!

God kveld.

Farmors sa...

Ser at dere ar hygget dere ja! Skulle så gjerne ha vært der! Jeg kommer sterkere tilbake neste år håper jeg...

Ragnhild sa...

Alltid hyggelig å ha dere på besøk, hele herlige jentegjengen:) Velkommen tilbake!!! (Ikke tenk mer på det glasset, du!) Stor klem