Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 15. desember 2011

Tøfluser og julestress

Heisann
Endelig fikk jeg litt fri så jeg kunne pleie bloggen min litt, og si HEI til alle dere som ser i bloggen min daglig (men som ikke kommenterer) Jeg vet hvem dere er, vet du ;)

Første fridag på en uke, og siste fridag før jul. I dag skal jeg gjøre alt det jeg ikke rekker. Om jeg stresser? Nei, langt ifra. Det gidder jeg altså ikke. Det blir jul uansett, og vi rekker vel det nødvendigste, gjør vi ikke det da?

I dag skal jeg pakke inn de gavene jeg har rukket å kjøpe inn/lage (blir ikke mye hjemmelaget i år.....) Så skal jeg sy juleputer av løpere jeg har kjøpt på salg, og stryke juleduken. Kanskje finne noe julepynt på loftet, og se hva som befinner seg der.

Vi flyttet for nøyaktig et år siden, og det ble kastet mye. Men da fikk jeg også ryddet opp i det jeg skulle ha kastet for lengst. Det blir spennende å se hva som er i kassene denne gangen.

Alt jeg orker etter jobb, er å sitte i hjørnet mitt i sofaen og strikke. Det har blitt etpar TØFLUSER av det
Disse er superenkle å strikke, og man blir kvitt litt restegarn. Jeg har brukt garn fra lageret CASCADE- Yarns fra Peru, og strikket med pinne nr 4.

Hvilken Juletype er du?
Siden Rødt er min favorittfarge, har jeg alltid rød jul, og så blander jeg inn feks lilla lys og lilla hyasinter.
Årets julefarger er visst Rødt og Gull, leste jeg et sted. Javel, da er jeg innafor, he he

Om det blir noen HVIT jul i år, det får vi vel se når det nermer seg julaften, tenker jeg.
Disse tøflusene er for dem som har HVIT jul. Her har jeg pyntet med fine knapper, også fra lageret.

Jeg kan godt ha litt HVITT i julen også, jeg, men ikke helt hvitt. Det blir for kaldt, synes jeg. Men det tror jeg mange har. Især de som har stilen "Shabby Shic". Det ser jo lekkert ut, men det er ikke helt meg.......

Og "no affence", jenter, men har du spurt mannen din om hva han synes om den stilen?
Jeg har så vondt av gutta i et sånnt hjem, jeg. Med englevinger, engler, hjerter, søte puter og prismekroner og hvit pels. Jeg er sikker på at han drømmer om en maskulin skinnstol midt oppi alt dette søte dill-dallet. Kan han ikke bare få et lite hjørne, gjerne gjemt bak en diger plante, der han kan sitte med ølen sin , og nyte freden i en skinnstol.

GOD JUL!

9 kommentarer:

Berit sa...

: )) ja, det er synd i slike mannfolk.. oppdaget det selv.. da gubben begynte å kalle tingene våre for chabby shit : )

her har det alltid vært rødt og gull.. skulle gjerne hatt dyp orange og lilla kuler men kan ikke finne det..

flotte tøfler : )) og ja, det er bare tull å stresse.. det blir jul uansett.. eneste jeg bryr meg om er at jeg har maten i hus.. den betyr mer enn pynten : )

håper du har hatt en fin fridag.. nyt kvelden..

Anonym sa...

Hei, jeg er enig med deg, tenker at min mann hadde protestert vilt dersom jeg plukka inn englevinger, fikk knapt lov til å henge opp et Carpe Diem skilt... Jeg er en av de som elsker bloggen din, du skriver så flott og inspirerende, men som ikke er flink til å legge igjen kommentarer. Du er en av mine store inspirasjonskilder:-)))
Mvh Solveig Ø, som skal bli flinkere til å legge inn kommentar:-)( Har ikke egen blogg)

Helen sa...

Hei Sylvia !
Godt å høre alt går bra i denne juletiden (liker ikke ordet: julestria...altfor negativt, ikke sant?)

Søte tottelottvarmere ;)

Hyggelig å pakke inn gaver, også håper jeg fridagen ellers var fin.
Jeg har idag vært på nok ett bloggtreff, denne gangen med i Oslo..veldig hyggelig.
Men, tror du ikke jeg har tatt med feil lader til kamera mitt? og nå er det selvsagt TOMT batteri...krise....buhuuuuuu

På gjensyn ;)

Unn sa...

Tenk at jeg har funnet en maksimalist i vrimmelen av minimalister. Du nevner rødt og lilla, jeg holder på med de fargene i et hekleteppe, så da har vi samme smak på farger også. De tøflene dine ser veldig gode ut.

Klem fra Unn :)

Tovepia sa...

Hoho, ja de har ikke mye de skulle ha sagt alltid:O)..jeg håper alltid at det er noen hjørner vi ikke ser i de helhvite hjem;)..men enig, det ser lekkert ut. Her har jeg mye rødt, men liker sølv bedre enn gull;)
Flotte tøfluser!!
Kos deg videre i førjulstida, klem fra meg;)

snakkemunn sa...

Koselig innlegg fra deg. Den stilen er nok ikke for mannfolka nei.
Supre tøfler du har strikket og er så enig i at julen kommer uansett så man trenger ikke slite seg ut. :))

Jane sa...

Hej Sylvia
Min jul er rød og hvid og med masser af nisser :-)
Shabby shic stilen er ikke noget for mig, min stil er vist bare rodet ;-)

Rubia sa...

Så du hadde fri når jeg endelig fikk kommet meg innom butikken. :O)

Søte tøfluser du har laget.

ANNEPÅLANDET sa...

Haha, ja jeg har ofte lurt på hvor det ble av demokratiet i noen av disse lekre, hvite heimene, der mor stuller og steller og kaller det for "min sofa" og "mitt hus". Tror mennene gir blanke og lar fruene holde på, bare det er koselig og god stemning er de fornøyd. Har du forresten sett på "Han pusser opp" eller hva nå den serien het på TV i høst, der mannen i huset pusset opp og fikk bestemme alt. Mye minimalisme og enkle interiører der, ja. Men det ble så fint så.

Fine tøfler!