Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 7. desember 2011

Snø i lufta, ull på kroppen

Bare for å informere: Jeg og bilen er like hele etter kjøreturen i går kveld, selv i snøføre!
Da gratulerte jeg meg selv, med å starte på enda et strikketøy, he he

MEN alt jeg lager nå er ikke til meg, ergelige greier, for jeg har jo kjøpt inn masse garn, som jeg har planer for. Og alt er til meg selv.
Det var på nære nippet her en dag, at jeg nesten slo opp et nytt strikketøy til meg selv, men så var jeg streng, og la det fra meg igjen. Joda, jeg stod med både pinner og garn i hendene, jeg. Alle kjenner jo den følelsen. Også er det mye bedre å begynne på noe nytt, istedetfor å gjøre ferdig det man allerede har.

Siden det har kommet snø, må det varme til. Og jeg har tovet
En lett, men varm lue, strikket i Hoelfelt Lund`s 2-tråds Spælsaugarn.
(når jeg sjekker etter på banderolen, er det VILLSAU jeg har strikket med her)

Hvis du kommer over dette garnet, slå til! Det blir de mest fantastiske varme plagg. Og det har sauefett(lanolin) i seg, og smører både pinner og fingre, når du strikker med det. Og så isolerer det.

Jeg har kun tatt inn naturfargene, altså de som ikke er farget, men som er den originale fargen på ulla.

Så må hendene også få litt varme i kulda
Disse er faktisk heklet, etter mitt hode, da er det bare å kjøre på og hekle etterhvert som man prøver dem på. Disse er ikke bare i Spælsau, men i Faerytale Alpakka også. Kjempemyke, og veeeeeldig varme.
Heklet kjempestore, tovet, og strukket i fasong etterpå. Tommelen har en annen farge, siden jeg gikk tom for grå Faerytale, og hadde blått på lager.

Og ser du splitten på vrangborden?(som faktisk er heklet, den også)
Den ble for stram, oppleggskanter blir gjerne det. Så den klippet jeg opp etter tovingen, og sydde noen sting rundt, i tilfelle den ville rakne ved bruk.
VOILA, deilige varme votter til vinterbruk!

Ha en fin dag! :)

PS: verdens største kopp og skål (fra forrige innlegg) står i fabrikken, men utstilt i "shopping"-avdelingen der.

13 kommentarer:

Helen sa...

Godt å høre alt gikk bra med bilturen igår kveld - og det på vinterføre !!

Super søte de vottene og luen du her har strikket, og dette er da kanskje julegaver?

Kjenner igjen den følelsen av å starte på et HELT NYTT strikkeprosjekt, ååh - det er spennende :)

God (strikke)dag ønskes deg fra meg - ciao.

PS. Mercoledi, og det betyr frisørbesøk for mitt vedkommende, herlig !!

Sidsel Sangild sa...

Godt at I er hele :-)

Fede vanter! Det ser godt ud med "vrangborten" - jeg har lavet en video med en anden måde at slå op på, så du undgår, at den bliver så stram. Den er efter min mening uundværlig netop til vanter :-) Kig under kategorien "Videoer".

Kh Sidsel

Eivor sa...

Hører det er glatt på veiene i dag - så vœr forsiktig.
Lekker hatt - den er nok sikkert veldig god og varm. Ha en strålende dag !

Unn sa...

For en herlig blogg du har! Du ble "oppdaget" da jeg var inne på en annen blogg...Du liker håndarbeid, som jeg, så da er vi to...Jeg slår følge med deg!

Hilsen fra Unn :)

Elisabeth sa...

Så kule de vottene med splitt og blå tommel er!
Du Sylvia er ikke rådlaus. Du bare klipper litt her og putter på en annen farge der, og dermed blir det hele så kreativt og originalt.

God onsdag i Porsgrunn, kjære.

AnKa sa...

Bare man tar det med ro på holkeføret så vil det gå bra. Men det er jo ikke alle som er like rolige i trafikken.
Nydelige ting du har strikka:)
Flott blogg.

Ruth sa...

Å kjøre uten sidespeil er skikkelig vanskelig, jeg hr prøvd. Får håpe bilen din blir helt frisk veldig snart. for det er ortsatt den lekre lille røde?

Jeg har funnet frem garn og skal prøve å hekle jeg nå, spennende. :)

Tovepia sa...

Jeg ser at dette er skikkelig mykt og godt; lekkert!!
Greit med tovede ting at de kan klippes i;)..det ble forresten flott!
Nyt dagen videre, klem fra meg;)

Berit sa...

vottene så herlig ut.. har aldri tovet men skal prøve meg når alt det andre som ligger på vent er ferdig.. snuppa ønsker flere lester.. og flere luer.. lillesnuppa vil ha et strikkeskjørt.. er bare å komme igang : )


ha en fin dag.. godt du klarer å smile i dag !

Turid sa...

Deilige tova plagg- det var kanskje noe æ skulle ha gjordt igjen . Rart med håndarbeid , en kommer inn på et spor , så gjør man massse av det - før en hopper over i nytt spor å produsere - iallefall om en føler at en fikser teknikken. Å tove er veldig artig synes æ , resultat kan bli flott uansett hvor dårlig utgangs punktet var.
Ha en flott dag i vinterlige Porsgrunn - faktisk litt sne her å.....å du vet det blir jo ikke æ sur for!

Berit sa...

nå er det visst ikke bare meg som har uflaks her !! håper det går bra med både baken og ryggen !

ha en fin kveld.

Vibekes lille ullne sa...

Votter og lue så fantastisk deilig og varme ut! Det hadde vært noe for meg som er en frossenpinn. Kjenner til strikkdilemmaet ditt. Holder på med svarte herresokker, men det er mye mer fristende med noe til meg selv. Ha en fin førjulstid! :)

Rubia sa...

Tovet er deilig og varmt. Og dette var flott!