Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 1. desember 2011

RØD butikk

For tiden stortrives jeg i butikken, siden det er rødt rundt omkring der nå.
Det er mange "tittere" innom, og de kommer vel den siste uken før jul, tenker jeg. Ellers er det nok å gjøre, alikevel.
HJERTER DALER NED I SKY
De populære hjertene , som min kollega Eva K lager hvert år, får alltid ben å gå på. Vi kunne hatt dobbelt så mange......... Hun tover dem for hånd, og noen er også pyntet med silke.
Jeg har faktisk et selv, som jeg fikk av henne en jul.
i år har vi litt Dansk glasskunst også, laget av kunstneren Anne Flohr. Engler, nisser, lysestaker og hjerteskåler.
De små nissene, er egentlig små drammeglass, som står på hodet. Kan du se det?
Jeg skulle gjerne hatt en hylle full, for alle har forskjellig "sving" på lua si. Men de koster.....
Serviset og vasene, spessielt ALV-serien, går unna som "hakka møkk". Den store vasen, til høyre, DRAGEMORGEN, er ganske fin, den også. Med flott Dragemønster, litt Viking-inspirert, synes jeg.

Det var det jeg rakk denne uka, for i morra drar jeg på Julebord, like etter jobb. Men det er best at det ikke blir for sent, for lørdags morgen, setter jeg og Lena (som tidligere hadde bloggen MOMENT) kursen for DRØBAK, der vi skal ha vårt årlige juletreff hos Ragnhild.

Flere andre bloggere kommer også. Vi er en fast gjeng, og vi har fått en tradisjon, for denne gangen er det 3dje gang vi treffes på denne måten.
Vi strikker, skravler (altfor mye.....) spiser deilig mat, og turen går også til den sjarmerende byen, der det er julemarked og langåpent i butikkene. Her skal det kjøpes julegaver!!!

Da sees vi folkens!

14 kommentarer:

Minmill sa...

Hei Sylvia. Det er Minmill som stikker innom på besøk hos deg. Har vært her før, men ikke hatt tid til å legge igjen noen ord. Det er koselig med rødt til jul, men jeg overlater det til andre å ha den fargen. Selv er jeg gått inn i en fargeløs tilværelse og har naturfarger og hvitt som hovedfarger til jul. :-) Ungene skal heller få lov til å ha rød pynt på rommene sine så de ikke skal vokse opp uten den mest tradisjonelle julefargen. :-)
Kos deg på julebord i morgen. Jeg skal på julebord i kveld, i Stavanger. Det er meg og en kvinnelig kollega og en haug av menn. Men jeg kjenner alle veldig godt, så det blir gøy. :-)

Tanis sa...

Så koselig det er blitt i butikken,rødt og fint.Jeg ser at du skal på det årlige treffet til Drøbak.
PS skulle gjerne ha vært med til "Julebyen". Jeg og pappa skal også på julebord i morgen.Turen går til Spahotellet i Kragerø.
kos deg på julebord,og god tur til Drøbak

Elisabeth sa...

Hallo Sylvia.

Så mye fint du viser fram. Tenker butikken din er et syn med alt det pene dere har for salg. Å finne gaver der er ikke vanskelig, bare lommeboka holder.

Så koselig med Drøbaktur igjen. Kos deg, både der og på julebord i morra.

Vibekes lille ullne sa...

Den butikken din er bare et skattkammer! Den ser fantastisk koselig og spennende ut. Er jeg i nærheten en gang, kommer jeg innom uten tvil! Kos deg på julebord og bloggtreff! :)

Strikkeheksen sa...

Dejlige omgivelser at færdes i til daglig - specielt når yndlingsfarven er rød :-) De hjerter er utrolig flotte :-)

Berit sa...

ser ut som et skattekammer i butikken.. håper du får en fin helg og storkoser deg på julebord !

takk for sympati ; )

Eivor sa...

Takk for koselig kommentar !
Så masse fint - og for en julestemning !
De tova hjertene var midt i blinken - skal se om jeg kan klare å lage noe lignende i mindre utgave av noe jeg har liggende - håper bare jeg har rette fargene.

Fru Tunheim sa...

Så flott butikken ser ut....denne tiden er så fin. Sånne damer som deg liker jeg i klesbutikker, sånne som er hjelpsomme på en diskré måte. Jeg utstår ikke de som henger rundt meg hele tiden og i tillegg stå 20 cm fra prøverommet og maser.....

Ha en fin adventstid

Fru Tunheim sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lis sa...

jeg er også vild med rødt og jul så jeg elsker også at færdes rundt omkring, det er så dejligt med rød alle steder.
Smukke hjerter din kollega laver.
God tur til Julebord

Kh. lis

Rubia sa...

Skikkelig koselig julebutikk!!

Riktig god tur!

Ragnhild sa...

God, varm morgenhilsen fra to av strikkejentene som allerede sitter her og koser oss - og venter på storinnrykk i morgen:) Kjør forsiktig på morrakvisten, daaaa! Vi gleder oss til å se dere igjen:) Klem fra Ninne og Ragnhild

Helen sa...

Åhhh, hvilken herlig julesteming i butikken !! De røde tovete hjertene er jo bare skjønne :)

Alltid å så moro å se innlegg fra butikken og nå særlig etter at jeg har sett butikken "in real life" :)

Kos deg i Drøbak - kanbare tenkemeg at dette blir moro, håper å se innlegg, Drøbak er jo en sånn hyggelig by. Mange år siden jeg har vært der....

God helg - og ciao herfra :)))

mimouna sa...

Lekker butikk, alltid gøy å se bilder derfra.

Ønsker deg god tur og god helg, kos deg masse. :)